Gjest Pricilla Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Hvor får jeg kkøpt sparegris eller annen bøsse som IKKE går an å åpnes under? Som må knuses for å få ut pengene.. Ellers blir den tømt med jevne mellomrom, og da er hensikten borte, vet dere? 0 Siter
Babette Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Sparegris med sprekk til å putte penger i, ja. Jeg assosierer dette med feite mannfolk som bøyer seg ned så buksa kryper langt nedafor ræva. Da får jeg lyst til å putte på noen mynter. 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Vanskelig for å holde forsetter, skjønner jeg? Lav selvkontroll? :-) Unnskyld,- jeg har ikke svar på spørsmålet ditt.... 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Ta et syltetøyglass, skjær sprekk i lokket og lim det igjen. Så kan du jo dekorere det litt så det ser pent ut ) 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Vanskelig for å holde forsetter, skjønner jeg? Lav selvkontroll? :-) Unnskyld,- jeg har ikke svar på spørsmålet ditt.... Er sambis og mins første "konto". : ) Og jeg VET han kommer til å plukke ut penger hvis han er blakk... Prøver å lære han det faktisk er mulig å spare.. : ) Derfor ville jeg kjøpe en morsom gris til han. så får vi se hvordan det går da.. Penger brenner i lomma hans, og han er ikke økonomisk i det hele tatt. Så i stedet for å opprette en konto, kjøper vi gris! ; ) Hehe.. begynte med at jeg sa at grisen kom til å være tom, eller at bare jeg kom til å fylle på, men han blånekter på det.. så endte det opp som en utfordring. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Ta et syltetøyglass, skjær sprekk i lokket og lim det igjen. Så kan du jo dekorere det litt så det ser pent ut ) Vil ha en GRIS! ; ) Eller noe annet artig.. 0 Siter
Soria Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Husker fra jeg var lita at det var utrolig enkelt å få ut pengene ved hjelp av en kniv 0 Siter
flisa Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Husker fra jeg var lita at det var utrolig enkelt å få ut pengene ved hjelp av en kniv Det virker enda! :-) 0 Siter
astridny Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Er sambis og mins første "konto". : ) Og jeg VET han kommer til å plukke ut penger hvis han er blakk... Prøver å lære han det faktisk er mulig å spare.. : ) Derfor ville jeg kjøpe en morsom gris til han. så får vi se hvordan det går da.. Penger brenner i lomma hans, og han er ikke økonomisk i det hele tatt. Så i stedet for å opprette en konto, kjøper vi gris! ; ) Hehe.. begynte med at jeg sa at grisen kom til å være tom, eller at bare jeg kom til å fylle på, men han blånekter på det.. så endte det opp som en utfordring. Hva om han knuser grisen din når han blir blakk? ;-) 0 Siter
Gjest mor i sep Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 da jeg var liten laget vi hjemmelaget sparegris. du blåser opp en ballong alt ettersom hvilken størrelse du vil bruke, bruk en egg/avis masse til å støpe rundt ballongen og vent til dette har stivnet. pakk den gjevn og fin med mer av massen og tørk. når du har fått en fin og hard innbakt ballong sprekker du ballongen og fantasien er endeløs. Mal i vei din egen stil.. vi brukte eggekartong og skar ut bulene hvor egget ligger og brukte dem som grise ben, ører og nese. skjær ett langt i toppen til mynter og skipp evt. uttømmings hullet under magen eller i baken. *ler* høres kanskje grisete ut dette her, men det er det ikke altså og det tar ikke lange tiden å lage den heller. en gøy hjemmelaget spare gris som tåler flere fall og flere raseri utbrudd=) innbruddsikker er den og en må virkelig ta i for å få ut pengene hehe (snakker av erfaring) 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Hva om han knuser grisen din når han blir blakk? ;-) Det tør han ikke, for da blir jeg sint! ; ) 0 Siter
Tonette Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Sparegris med sprekk til å putte penger i, ja. Jeg assosierer dette med feite mannfolk som bøyer seg ned så buksa kryper langt nedafor ræva. Da får jeg lyst til å putte på noen mynter. hehe.. kom til å tenke på hva jeg gjorde med en kollega en gang. Han var en type som ofte slang ut seksuelle hentydninger. En gang puttet jeg et kronestykke ned under skorta hans, også sa jeg at jeg ventet på gevinsten. Han rødmet faktisk, og det syntes jeg var morsomt, for det var første gang jeg hadde sett han rødme. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Det har jeg. På Europris eller GladPris får du store hermetikkbokser men dødskule grisetegninger rundt. Kostet en tier, men er umulig å åpne annet enn når det skal tømmes. Jeg var i banken i går å slaktet nøffen. Fyren i banken sa at det lå nøkkel ved tellemaskinen som passet til de fleste sparegriser. " Neida, jeg har med egen nøkkel" sa jeg å tok frem boksåpneren.*L* Jammen var det hele 5040,50 i grisen. Flybilettene til høsten er i boks,bokstavelig talt, så nå gjenstår det å spare til lommepenger. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 3. juli 2004 Skrevet 3. juli 2004 Er sambis og mins første "konto". : ) Og jeg VET han kommer til å plukke ut penger hvis han er blakk... Prøver å lære han det faktisk er mulig å spare.. : ) Derfor ville jeg kjøpe en morsom gris til han. så får vi se hvordan det går da.. Penger brenner i lomma hans, og han er ikke økonomisk i det hele tatt. Så i stedet for å opprette en konto, kjøper vi gris! ; ) Hehe.. begynte med at jeg sa at grisen kom til å være tom, eller at bare jeg kom til å fylle på, men han blånekter på det.. så endte det opp som en utfordring. Et tips? Skal du spare en hundrings så veksler du i banken til et par ruller med en kroner. Du har fortsatt hundre spenn, men det er lite attraktivt å gå å plukke fra grisen til røyk og sånn... Men da blir det fort penger av det også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.