Gå til innhold

for mye...?

Gjest luddien

Anbefalte innlegg

Gjest luddien

Jeg er en jente på 20 som trener en god del. Det siste året har jeg lagt på meg en del kilo, særlig etter jeg startet med styrketrening. Jeg vet at muskler veier mye, men jeg tror nok jeg har lagt på meg en del fett også. Jeg føler meg ganske "tung i steget" på en måte, og klærne kommer jeg ikke inn i lenger. Jeg er ca 1.68 m høy og veier 67-68 kg.

Jeg har hat spiseforstyrrelser før, og har problemer med å se meg i speilet for å avgjøre hvordan kroppen min ser ut. Det er som om jeg ikke stoler på speilbildet på en måte, enten vrir det til at jeg er tjukkere eller tynnere enn det speilbildet viser..men hvordan høres vekt og høyde ut for dere? Føler selv jeg er litt for kraftig...

Hvilken BMI er det en slank jente på min alder vanligvis ligger på?

takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svar til Luddien (liker ikke å kalle deg for det)

Jeg tror heller at det er sannsynelig at du har fått økt muskelmasse etter at du begynte på styrketreningen og siden du trener en del i tillegg..

Lite sansynelig at du har fått mer fett på kroppen... Det er nok flere muskler du har fått...

Du har normalvekt i forhold til din høyde til å være 20år, og det er ingen grunn til å bekymre seg over vekta... Godta deg for den du er.. Ingen grunn til å slanke seg fordi man har normalvekt..

Hvis du synes at det med kropp og vekt er vanskelig, anbefaler jeg deg å snakke med en som du stoler på om problemene dine...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!

du sier det jo selv; lagt på deg spesielt etter styrketreningen!!! muskler veier mye mye mer enn fett, så man skal ikke ta BMI seriøst, i tilegg kommmer kropsbyggingen din. jeg har ei venninne som er lav og tynn kroppsbygging, men likevel overvektig, og en svært lav BMI---og motsatt, tynn med karftig kroppsbyggning...så ikke ta hensyn til den!!!

du sier du ikke kan se deg i speilet, at du forvrenger det du ser. tror du ikke at du forvrenger det du føler og? jeg og har hatt sp og da jeg la på meg muskler, eller i det hele tatt ble større ( og finere!!!), fikk jeg en ekkel følelse av fett, men det var det ikke!!jeg er så fornøyd med meg selv nå, muskler og former, trene for humøret. kjøp deg nye klær, klær som du kanskje ikke torde å kjøpe før? noe som er deg!! kroppen er så mye mer enn bare kilo!

du føler deg stram ja? siden du trener så mye så regner jeg med det!! så konklusjon; du har mest muskler, og det er dem som øker vekten din!!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...