Gå til innhold

Hvor lenge skal en fysioterapitime vare?

Anbefalte innlegg

Gjest bruker
Skrevet

har vært hos to ulike fysioterapeuter og tiden jeg har vært der har vært ganske forskjellig. forrige gang var jeg ferdig etter 25 minutter. Det ble da regnet som en time. jeg betaler 180 kroner for det.

Er tiden avhengig av behandlingen? finnes det noen retningslinjer for hvor lenge slike timer skal være?

Skrevet

Du kan evt. sjekke hva forskriften for fysikalsk behandling sier om dette. Men min erfaring er at dette er vanlig behandlingstid, såfremt du ikke får en eller annen "strøm-behandling" eller gjør øvelser i etterkant. De fleste fysioterapeuter har ny pasient hvert 30. minutt.

Skrevet

Det står på henvisningen hvor lenge man skal ha behandling. Enten 60, 45 eller 30 minutter og det er forskjellige takster.

Skrevet

Du kan evt. sjekke hva forskriften for fysikalsk behandling sier om dette. Men min erfaring er at dette er vanlig behandlingstid, såfremt du ikke får en eller annen "strøm-behandling" eller gjør øvelser i etterkant. De fleste fysioterapeuter har ny pasient hvert 30. minutt.

Det du sa her stemmer ikke.

Det er ulike taktster for hva som blir gjort i timen og hvor lenge den varer, og om fysioterapeuten har kun deg og er med deg hele tiden eller om du trener alene eller i gruppe med litt tilsyn her og der.

Og vanlig behandlingstid er 40-45 min.

Skrevet

Det du sa her stemmer ikke.

Det er ulike taktster for hva som blir gjort i timen og hvor lenge den varer, og om fysioterapeuten har kun deg og er med deg hele tiden eller om du trener alene eller i gruppe med litt tilsyn her og der.

Og vanlig behandlingstid er 40-45 min.

Jeg foreslo at vedkommende kunne sjekke selv i forskriften for fysikalsk behandling, hvor ting står nøye spesifisert.

Men - etter å ha hatt jevnlig kontakt med fysioterapeuter i 20 år, så mener jeg å ha godt grunnlag for å hevde at det er svært vanlig med ca 30 minutters individuell behandlingstid - uavhengig av hva som står på rekvisisjonen.

Gjest Pricilla
Skrevet

Det står i henvsningen din hvor lenge behandlingen skal vare. Da legen skrev min satte han 40 minutter, og sa det var vanlig med 25 minutter, men at jeg burde få lenger behandling enn vanlig pga. kraftig senebetennelse. Kosta 260 kr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...