Gå til innhold

nummenhet-hva kan det være


Gjest syrin

Anbefalte innlegg

Kjæresten min ble for 4 år siden lagt inn på sykehus pga. nummenhet i høyre arm og ben.

Der ble han totalsjekket.

Hjertesjekk,Ct av rygg, røntgen av mage, lunger, spinalprøve,

blodprøver osv.

De fant ingen ting feil.

Og heller ingen forklaring på hvorfor han var nummen.

Nummenheten varte i ukesvis men gikk etterhvert over.

I ettertid har det kommet og gått med jevne mellomrom.

Han har nå fått en ny smell.

Han er nummen i høyre arm og ben

og føler også en slags ømhet.

Han er jo grundig sjekket men plages av å ikke vite hva dette kommer av.

Føler nok at det kan komme etter litt tunge løft etc.

Han er 44 år og veier ca.96 kg.

er 180 høy.

Er nok 15 kilo for mye hvor det meste sitter på fronten.

Finnes det slike plager som ikke gir noe utslag på prøver/bilder?

Har noen erfaring med noe lignende? Lege eller andre.

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Martinius

Hei syrin! Skjønner godt din engstelse,nå er ikke jeg noen doktor, men jeg opplevde det samme for ca. 2 år siden, med masse prøver osv. uten noe galt. Helt til en lege kom inn på et helt annet tema.Han trodde at jeg hadde fått et "mini-slag" den gangen for ca. 2 år siden og at jeg hadde ettervirknger etter dette med bla. prikking i fingrer.Dette er selvfølgelig bare et forslag , så bli ikke skremt! Hos meg tok de CT-undersøkelse av hjernen og fant ut at en tynn blodåre mulig hadde vært tett.Men jeg er sikkert på villspor da legen hans ikke har vært inne på denne ideen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut-Erik Ånensen, almenlege

Til syrin ang nummenhet- hva kan det være.

Det høres ut som kjæresten din har blitt grundig undersøkt.

Jeg skal ikke våge meg inn på noen diagnose her, men en kan jo ikke helt sikkert utelukke en sykdom i nervesystemet selv om muskulære plager virker med nærliggende.

Jeg synes han skal bør få en ny vurdering gjennom sin lege, og eventuelt henvises til egnet spesielt hvis det er påkrevet..

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, almenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei syrin! Skjønner godt din engstelse,nå er ikke jeg noen doktor, men jeg opplevde det samme for ca. 2 år siden, med masse prøver osv. uten noe galt. Helt til en lege kom inn på et helt annet tema.Han trodde at jeg hadde fått et "mini-slag" den gangen for ca. 2 år siden og at jeg hadde ettervirknger etter dette med bla. prikking i fingrer.Dette er selvfølgelig bare et forslag , så bli ikke skremt! Hos meg tok de CT-undersøkelse av hjernen og fant ut at en tynn blodåre mulig hadde vært tett.Men jeg er sikkert på villspor da legen hans ikke har vært inne på denne ideen.

Du kan gjerne maile meg om du vil. Adressen er:

[email protected]

M.v.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei syrin! Skjønner godt din engstelse,nå er ikke jeg noen doktor, men jeg opplevde det samme for ca. 2 år siden, med masse prøver osv. uten noe galt. Helt til en lege kom inn på et helt annet tema.Han trodde at jeg hadde fått et "mini-slag" den gangen for ca. 2 år siden og at jeg hadde ettervirknger etter dette med bla. prikking i fingrer.Dette er selvfølgelig bare et forslag , så bli ikke skremt! Hos meg tok de CT-undersøkelse av hjernen og fant ut at en tynn blodåre mulig hadde vært tett.Men jeg er sikkert på villspor da legen hans ikke har vært inne på denne ideen.

Du kan gjerne maile meg om du vil. Adressen er:

[email protected]

M.v.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei syrin! Skjønner godt din engstelse,nå er ikke jeg noen doktor, men jeg opplevde det samme for ca. 2 år siden, med masse prøver osv. uten noe galt. Helt til en lege kom inn på et helt annet tema.Han trodde at jeg hadde fått et "mini-slag" den gangen for ca. 2 år siden og at jeg hadde ettervirknger etter dette med bla. prikking i fingrer.Dette er selvfølgelig bare et forslag , så bli ikke skremt! Hos meg tok de CT-undersøkelse av hjernen og fant ut at en tynn blodåre mulig hadde vært tett.Men jeg er sikkert på villspor da legen hans ikke har vært inne på denne ideen.

ved et arbeidsuhell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei syrin! Skjønner godt din engstelse,nå er ikke jeg noen doktor, men jeg opplevde det samme for ca. 2 år siden, med masse prøver osv. uten noe galt. Helt til en lege kom inn på et helt annet tema.Han trodde at jeg hadde fått et "mini-slag" den gangen for ca. 2 år siden og at jeg hadde ettervirknger etter dette med bla. prikking i fingrer.Dette er selvfølgelig bare et forslag , så bli ikke skremt! Hos meg tok de CT-undersøkelse av hjernen og fant ut at en tynn blodåre mulig hadde vært tett.Men jeg er sikkert på villspor da legen hans ikke har vært inne på denne ideen.

ved et arbeidsuhell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...