Gå til innhold

Føler meg støtt av horene

Anbefalte innlegg

Gjest tydeligvis
Skrevet

Er det bare jeg som reagerer negativt på prostiusjonen ved akershus. Pleier å parkere der og jeg må si jeg føler meg støtt av å kjøre forbi horekunder og horer. Synes syndt på horene! Synes det er rart at vi lever i et samfunn som tydeligvis akseptere dette. Hva med verdien av det å være kvinne. Føler meg støtt som kvinne av å se at samfunnet synes dette er greit. Synes det er på tide å kriminalisere horekundene! Det skal ikke være greit å kjøpe andres kropper, evt. at dette bør foregå i vennligere former hvor horedamene gjør dette av fri vilje hvis noen gjør det da. Synes det er trist å se dette og det plager meg at det er så få som reagerer på dette. Bryr folk seg bare om seg selv? Tenker ikke folk på de som er svake? Lever vi en så kynisk verden?

Skrevet

Kan du ikke gjøre en innsats for dem da? Det er flere steder hvor de trenger frivillige hvis du er villig til å hjelpe dem. Siden du synes så synd på dem.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er i hvert fall helt åpenbart at du vil horene verst mulig.

Ved å kriminalisere horekundene vil du oppnå følgende:

- Større grad av skjult prostitusjon (mens man i dag har forholdsvis god oversikt over markedet).

- Kundene vil ikke lenger tørre å varsle politiet når de ser kår de færreste av oss aksepterer (åpenbar tvang fra menneskesmuglere, osv.).

- Utemarkedet vil flyttes inn (mindre oversikt).

- En farligere hverdag for kvinnene (i dag vet man hvor de er. Politiet snakker med dem, vektere går runder der de ferdes, du ser dem når du går utenfor festning, osv. Dette gir jentene en trygghet de ikke vil få når markedet skjules).

Så hvis du vil jentene vondt er forslaget om å kriminalisere horekundene genialt.

Gjest jeg er en annen
Skrevet

Og hva skulle bli bedre av at horekundene ble kriminalisert? Det beste midlet mot prostitusjon er tiltak for å hindre at folk blir heroinavhengige (lettere sagt enn gjort). Dessuten er det nok utopisk å tro at prostitusjon noensinne vil forsvinne helt.

Skrevet

Enig med SDD. Kriminalisering er dessverre ikke veien å gå.

Dorthe har et poeng. Hvis man vil og tør kan man godt hjelpe disse jentene. Bor du i Oslo kan du feks. gjøre en innsats ved ProSenteret. Tipper at du vil lære en del.

Skrevet

Kan du ikke gjøre en innsats for dem da? Det er flere steder hvor de trenger frivillige hvis du er villig til å hjelpe dem. Siden du synes så synd på dem.

Prostitusjon er verdens eldste yrke. Viktig å ta vare på Historie/kultur.

Skrevet

Hva med verdien av å være kvinne? Selfølgelig. Men hva med verdien av å ikke fremstille alle kvinner som dumme individer som ikke er i stand til å tenke på seg selv? Prostitusjon kommer i veldig mange varianter, og den ottar-holdningen som råder i vesten generellt er absolutt ikke dekkende for hele fenomenet.

"............................."

Skrevet

Og hva skulle bli bedre av at horekundene ble kriminalisert? Det beste midlet mot prostitusjon er tiltak for å hindre at folk blir heroinavhengige (lettere sagt enn gjort). Dessuten er det nok utopisk å tro at prostitusjon noensinne vil forsvinne helt.

Narkotikamisbruk er bare en av grunnene til prostitusjon. Hvis man hadde eliminert alt som finnes av knark, så hadde det fortsatt eksistert prostitusjon.

"..............................."

Skrevet

Prostitusjon er verdens eldste yrke. Viktig å ta vare på Historie/kultur.

Men det er viktig å ta være på jentene. De er ikke så veldig forskjellige fra oss andre kvinner.

Gjest Big Mac
Skrevet

"Hva med verdien av det å være kvinne. Føler meg støtt som kvinne av å se at samfunnet synes dette er greit. "

Så gutteprostitusjon er ok?

Skrevet

Det er ikke så lett å hjelpe dem, få dem over på trygd etc. - Trygda er kanskje på 9000,- i mnd? - og de er vant til å bruke det på ei bukse :)

Gjest Grumpy
Skrevet

Det er ikke så lett å hjelpe dem, få dem over på trygd etc. - Trygda er kanskje på 9000,- i mnd? - og de er vant til å bruke det på ei bukse :)

Trygd? Hvem da? Det er slik jeg ser det tre hovedgrupper "horer" i Oslo: de narkomane gateprostituerte (som kanskje faller inn under ditt forslag). Så er det "trafficing"-jentene, utenlandske jenter som styres av halliker. Tror neppe trygd er særlig aktuelt for dem. Så har du "luksushorene", som jobber via telefon, fra leiligheter og på institutter. Jenter som har en inntekt selv Bondevik kan se langt etter. Nevn trygd for dem og de ler hele veien til banken (eller madrassen, hvor det nå er de oppbevarer grunkene...)

Så enkle løsninger som foreslås nedover i tråden her er nok noe naivt, tror jeg...

Gjest tydeligvis
Skrevet

Hva med verdien av å være kvinne? Selfølgelig. Men hva med verdien av å ikke fremstille alle kvinner som dumme individer som ikke er i stand til å tenke på seg selv? Prostitusjon kommer i veldig mange varianter, og den ottar-holdningen som råder i vesten generellt er absolutt ikke dekkende for hele fenomenet.

"............................."

Det er ikke det jeg skrev heller. Kan hende noen gjør det av fri vilje, men de som står på gata tror jeg neppe gjør det av fri vilje, men fordi de er desperat etter raske penger og er drevet av halliker. Dette er ikke snakk om å være dum eller ikke. Dette er kvinner i vanskelige livssituasjon som blir utnyttet av menn som ikke er i en slik situasjon.

Gjest tydeligvis
Skrevet

"Hva med verdien av det å være kvinne. Føler meg støtt som kvinne av å se at samfunnet synes dette er greit. "

Så gutteprostitusjon er ok?

Nei, selvfølgelig ikke. Men jeg snakker ut ifra at jeg er kvinne. Ser forøvrig ikke så mye til gutteprostiusjon, men vet jo at også det finnes. Det er også forkastelig.

Gjest smukkasen
Skrevet

så mye får ikek jeg i trygd en gang og jeg er ikke hore;)

Skrevet

Det er ikke det jeg skrev heller. Kan hende noen gjør det av fri vilje, men de som står på gata tror jeg neppe gjør det av fri vilje, men fordi de er desperat etter raske penger og er drevet av halliker. Dette er ikke snakk om å være dum eller ikke. Dette er kvinner i vanskelige livssituasjon som blir utnyttet av menn som ikke er i en slik situasjon.

Fortsatt ikke så enkelt. De som er avhengige av noen skudd heroin om dagen - hvilke alternative inntekskilder har de som er å foretrekke?

"............................"

Skrevet

Fortsatt ikke så enkelt. De som er avhengige av noen skudd heroin om dagen - hvilke alternative inntekskilder har de som er å foretrekke?

Ingen vil jeg anta. Men for å være ærlig, så er det tross alt bedre de ødelegger seg selv, enn at de slår ned eldre osv.

Nok av narkomane menn som gjør det.

MEN, det beste hadde jo vært om de fikk hjelp - men igjen, de MÅ ville det selv.

Uff, dette ble rotete, men dårlig tid her :)

Skrevet

Ingen vil jeg anta. Men for å være ærlig, så er det tross alt bedre de ødelegger seg selv, enn at de slår ned eldre osv.

Nok av narkomane menn som gjør det.

MEN, det beste hadde jo vært om de fikk hjelp - men igjen, de MÅ ville det selv.

Uff, dette ble rotete, men dårlig tid her :)

"Nok av narkomane menn som gjør det."

Jeg vet ikke om det er så vanlig, gitt. Noe som ihvertfall er helt sikkert er at vold oftere skjer i sammenheng med alkohol enn annen narkotika. Man blir ikke aggressiv av heroin.

Skrevet

"Nok av narkomane menn som gjør det."

Jeg vet ikke om det er så vanlig, gitt. Noe som ihvertfall er helt sikkert er at vold oftere skjer i sammenheng med alkohol enn annen narkotika. Man blir ikke aggressiv av heroin.

Det var nå ikke sånn jeg mente det. Hvis en narkoman ikke har penger, så blir de desperate - såpass gale at de til og med slår ned sine egne for å robbe dem for det de kan.

Det var ikke hvilken rus man ble mest gal i, men hva folk gjør for å få tak i penger til stoff.

Der tipper jeg nok at en narkoman er langt mer desperat, enn ei kranglete fyllebøtte, som våkner med bakrus.

Skrevet

Det var nå ikke sånn jeg mente det. Hvis en narkoman ikke har penger, så blir de desperate - såpass gale at de til og med slår ned sine egne for å robbe dem for det de kan.

Det var ikke hvilken rus man ble mest gal i, men hva folk gjør for å få tak i penger til stoff.

Der tipper jeg nok at en narkoman er langt mer desperat, enn ei kranglete fyllebøtte, som våkner med bakrus.

"Der tipper jeg nok at en narkoman er langt mer desperat, enn ei kranglete fyllebøtte, som våkner med bakrus."

Derfor er det rimelig viktig at narkomane faktisk får det de trenger, så lenge de kan skaffe midler til det på lovlig vis. Så lenge en narkoman ikke har abstinenser så er h*n like farlig/ufarlig som hvem som helst andre. Forskjellen på alkoholrus og annen narkotikarus her er at folk i alkoholrus blir aggressive og farlige når de er ruset. Dette er omtrent ikke-eksisterende hos narkomane.

".........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...