Gå til innhold

Følg alltid gode råd....?

Anbefalte innlegg

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Her er en mail jeg fikk av en mannlig kollega av meg:

Husordens regler

(Dette er faktisk et utdrag fra en heimkunnskapsbok fra tidlig på

50-tallet.)

1. Få arbeidet unnagjort. Planlegg oppgavene dine nøye, og hold et øye med klokken. Bli ferdig en time før han ventes å komme hjem. Mannen føler ikke at varmen strømmer mot ham når han hører deg bryte ut "Er du hjemme allerede?"

2. Ha middagen klar. Planlegg et deilig måltid allerede kvelden før. Da viser du at du bryr deg om ham og hans behov. De fleste menn er sultne når de kommer hjem og en god middag er en del av den nødvendige velkomsten.

3. Forbered deg selv. Bruk et kvarter til hvile slik at du er opplagt når han kommer hjem. Da blir du også glad for å se ham, i stedet for at du er for sliten til å bry deg. Glem alle bekymringer du måtte ha og vær evig takknemlig for at du har mannen som snart kommer inn døren.

4. Rydd vekk rotet. Ta en siste tur gjennom huset før han kommer hjem,samle opp skolebøker, leker, papir osv. Så går du over bordene med en støveklut. Mannen må føle at han har kommet til et sted med ro og orden, og det vil få deg til også å føle deg mer avslappet.

5. Vær glad for å se ham. Motta ham med et varmt smil og vær lykkelig. Si at det er bra å ha ham hjemme. Dette kan tilføre ytterligere verdi til dagen hans. Han trenger all romantikken han kan få fra deg.

6. Ikke motta ham med problemer eller klager. Løs problemene før han kommer hjem, hvis ikke, vent med dem til kvelden kommer. Ikke la barna oversvømme ham med problemer eller krav. Bare la dem hilse kort på faren deres.

7. La kvelden være hans. Klag aldri dersom han ikke tar deg med ut på restaurant eller i teateret. Prøv å forstå hans stressende og trykkende verden isteden, hans behov for å være hjemme og å kunne slappe av. Er han sur eller irritabel, ikke slå tilbake.

8. Prøv å gjøre deres hjem til et sted med ro og orden der mannen din kan forfriske seg selv i kropp og ånd. Gjør du dette vil han heller være sammen med deg enn noe annet i verden og han vil bruke all sin fritid på deg og barna. Forsøk å leve etter disse reglene for hjemkomst og se hva som skjer. Dette er den rette måten å få en mann hjem til deg på, ikke ved å klage og være til irritasjon.

Kunne dette vært noe å prøvd??? ;o)

Molly Mandy
Skrevet

Nå fleiper du? :-D

Dette er det verste jeg har lest. jeg tror din mannlige kollega beskriver sin egen drømmeverden her!

Hjælp!

Tror ikke jeg vil gifte meg allikevel!

Skrevet

Kloke ord. Jeg leste noe lignende i et eldgammelt ukeblad ("Alt for damene") som jeg fant på ei hytte en gang. Der sto det også: "La ikke små barn forstyrre ved middagsbordet".

Da ser jeg for meg et Ibsen-drama hvor fruen ringer med bjellen og sier bydende til tjenestepiken som kommer ilende: "Marie! Ta ut børnene!"

mil1365380270
Skrevet

Tenk at kvinner ble oppfostret til å bli så selvutslettende...?!

Har en liknende bok selv. Den tar for seg blivende hustruer, og gir de nyttig informajon om forholdet til ektemannen, husstell og egenpleie.

Heldigvis så kvinner at menn ikke oppførte seg pent uansett hvor selvutslettende konene var, sånn at jeg har sluppet å bli oppdratt til å bli en skosåle ;-)

Gjest snuupii
Skrevet

Dette er det verste jeg har lest. jeg tror din mannlige kollega beskriver sin egen drømmeverden her!

Hjælp!

Må kanskje legge til at jeg har et såkalt mannsdominert yrke, og at vi har et veldig godt og spøkefullt miljø så han mente det nok ikke så bokstavelig.. ;o)

Skrevet

Hjælp!

Jeg syns mange av rådene er gode for begge kjønn.

"1.Få arbeidet unnagjort. Planlegg oppgavene dine nøye, og hold et øye med klokken. Bli ferdig en time før han ventes å komme hjem. Mannen føler ikke at varmen strømmer mot ham når han hører deg bryte ut "Er du hjemme allerede?""

Ikke dumt i det hele tatt, hvis man ikke planlegger på forhånd, er det lett for at det ikke blir gjort.

"2. Ha middagen klar. Planlegg et deilig måltid allerede kvelden før. Da viser du at du bryr deg om ham og hans behov. De fleste menn er sultne når de kommer hjem og en god middag er en del av den nødvendige velkomsten."

Dette er noe som det er lurt og bli enig om på forhånd, hvis begge jobber er det jo vanskelig og ha middagen på bordet før noen kommer hjem.

En løsning er at man har bestemte ukedager som den skal lage middag, og omvendt.

Det er også lurt og lage mat sammen, hvis det er mulig.

"3. Forbered deg selv. Bruk et kvarter til hvile slik at du er opplagt når han kommer hjem. Da blir du også glad for å se ham, i stedet for at du er for sliten til å bry deg. Glem alle bekymringer du måtte ha og vær evig takknemlig for at du har mannen som snart kommer inn døren."

Gjelder helt klart begge kjønn, ingen dårlig idè i det hele tatt. Tenk alltid på hvorfor du valgte akkurat han/hun til partner.

"4. Rydd vekk rotet. Ta en siste tur gjennom huset før han kommer hjem,samle opp skolebøker, leker, papir osv. Så går du over bordene med en støveklut. Mannen må føle at han har kommet til et sted med ro og orden, og det vil få deg til også å føle deg mer avslappet."

Jaja, det må jo finnes grenser.

Det mest ideelle er at man på forhånd blir enig om at alle rydder opp etter seg selv, også barna (fra de er 4-6 år).

"5. Vær glad for å se ham. Motta ham med et varmt smil og vær lykkelig. Si at det er bra å ha ham hjemme. Dette kan tilføre ytterligere verdi til dagen hans. Han trenger all romantikken han kan få fra deg."

Et godt råd, for begge kjønn.

"6. Ikke motta ham med problemer eller klager. Løs problemene før han kommer hjem, hvis ikke, vent med dem til kvelden kommer. Ikke la barna oversvømme ham med problemer eller krav. Bare la dem hilse kort på faren deres."

Nei motta han/hun med klager, ha heller en fast dag, f.eks. lørdag etter frokost, der dere løser problemer som har kommet opp i løpet av uken, dette er det også lurt og ha med barna på.

La nå barna for all del hilse på, og lære og være glad i sin egen far!

"7. La kvelden være hans. Klag aldri dersom han ikke tar deg med ut på restaurant eller i teateret. Prøv å forstå hans stressende og trykkende verden isteden, hans behov for å være hjemme og å kunne slappe av. Er han sur eller irritabel, ikke slå tilbake."

Denne er vel litt foreldet, men det er riktig at man skal prøve og sette seg inn i partnerens situasjon, for og bedre forstå han/hun.

Hvis man vil på kino eller restaurant, ta eget iniativ.

"8. Prøv å gjøre deres hjem til et sted med ro og orden der mannen din kan forfriske seg selv i kropp og ånd. Gjør du dette vil han heller være sammen med deg enn noe annet i verden og han vil bruke all sin fritid på deg og barna. Forsøk å leve etter disse reglene for hjemkomst og se hva som skjer. Dette er den rette måten å få en mann hjem til deg på, ikke ved å klage og være til irritasjon."

Ja, prøv og gjør hjemmet til et fristed uten for mye kjas og mas, da er det mye mer attraktivt og være hjemmet for alle parter.

Dette er mine råd til par.

Skrevet

Re: Følg alltid gode råd....?

Jeg syns mange av rådene er gode for begge kjønn.

"1.Få arbeidet unnagjort. Planlegg oppgavene dine nøye, og hold et øye med klokken. Bli ferdig en time før han ventes å komme hjem. Mannen føler ikke at varmen strømmer mot ham når han hører deg bryte ut "Er du hjemme allerede?""

Ikke dumt i det hele tatt, hvis man ikke planlegger på forhånd, er det lett for at det ikke blir gjort.

"2. Ha middagen klar. Planlegg et deilig måltid allerede kvelden før. Da viser du at du bryr deg om ham og hans behov. De fleste menn er sultne når de kommer hjem og en god middag er en del av den nødvendige velkomsten."

Dette er noe som det er lurt og bli enig om på forhånd, hvis begge jobber er det jo vanskelig og ha middagen på bordet før noen kommer hjem. En løsning er at man har bestemte ukedager som den skal lage middag, og omvendt. Det er også lurt og lage mat sammen, hvis det er mulig.

"3. Forbered deg selv. Bruk et kvarter til hvile slik at du er opplagt når han kommer hjem. Da blir du også glad for å se ham, i stedet for at du er for sliten til å bry deg. Glem alle bekymringer du måtte ha og vær evig takknemlig for at du har mannen som snart kommer inn døren."

Gjelder helt klart begge kjønn, ingen dårlig idè i det hele tatt. Tenk alltid på hvorfor du valgte akkurat han/hun til partner.

"4. Rydd vekk rotet. Ta en siste tur gjennom huset før han kommer hjem,samle opp skolebøker, leker, papir osv. Så går du over bordene med en støveklut. Mannen må føle at han har kommet til et sted med ro og orden, og det vil få deg til også å føle deg mer avslappet."

Jaja, det må jo finnes grenser. Det mest ideelle er at man på forhånd blir enig om at alle rydder opp etter seg selv, også barna (fra de er 4-6 år).

"5. Vær glad for å se ham. Motta ham med et varmt smil og vær lykkelig. Si at det er bra å ha ham hjemme. Dette kan tilføre ytterligere verdi til dagen hans. Han trenger all romantikken han kan få fra deg."

Et godt råd, for begge kjønn.

"6. Ikke motta ham med problemer eller klager. Løs problemene før han kommer hjem, hvis ikke, vent med dem til kvelden kommer. Ikke la barna oversvømme ham med problemer eller krav. Bare la dem hilse kort på faren deres."

Nei, ikke motta han/hun med klager, ha heller en fast dag, f.eks. lørdag etter frokost, der dere løser problemer som har kommet opp i løpet av uken, dette er det også lurt og ha med barna på. La nå barna for all del hilse på, og lære og være glad i sin egen far!

"7. La kvelden være hans. Klag aldri dersom han ikke tar deg med ut på restaurant eller i teateret. Prøv å forstå hans stressende og trykkende verden isteden, hans behov for å være hjemme og å kunne slappe av. Er han sur eller irritabel, ikke slå tilbake."

Denne er vel litt foreldet, men det er riktig at man skal prøve og sette seg inn i partnerens situasjon, for og bedre forstå han/hun. Hvis man vil på kino eller restaurant, ta eget iniativ.

"8. Prøv å gjøre deres hjem til et sted med ro og orden der mannen din kan forfriske seg selv i kropp og ånd. Gjør du dette vil han heller være sammen med deg enn noe annet i verden og han vil bruke all sin fritid på deg og barna. Forsøk å leve etter disse reglene for hjemkomst og se hva som skjer. Dette er den rette måten å få en mann hjem til deg på, ikke ved å klage og være til irritasjon."

Ja, prøv og gjør hjemmet til et fristed uten for mye kjas og mas, da er det mye mer attraktivt og være hjemmet for alle parter.

Dette er mine råd til par.

- dolsnes

Molly Mandy
Skrevet

Må kanskje legge til at jeg har et såkalt mannsdominert yrke, og at vi har et veldig godt og spøkefullt miljø så han mente det nok ikke så bokstavelig.. ;o)

He he, jeg så glimtet i øyet her.

Bare for å åpplyse om det. asså.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...