Gå til innhold

brukket storetå

cajsa24

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 24år som for 5uker siden brakk storetåa. Har nå i 5uker tatt d mest mulig m ro for å bevege minst mulig på tåa. (Mistet en 25kg betongkloss ned på foten fra 1m.høyde,så den fikk et sår oppå og en skikkelig "trøkk").Tok nå nye bilder etter 5uker,og da viste det seg at d ikke hadde grodd i d hele tatt,ikke tegn på begynnelse til å gro engang.Det skal vel normalt ikke ta så lang tid eller? Og skal jeg nå fortsatt ta d helt rolig å hvile foten (har fått beskjed om å bruke sko m stive såler),eller spiller d ikke så stor rolle?.. Er det noe trening jeg kan gjøre som ikke ødelegger for at tåa gror,f.eks.sykling,svømming etc.eller vil det belaste for mye slik at vil forsinke at det gror ordentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

trener1365380399

Brakk ankelen i påsken. (trengte ikke nagler) Det var 5 uker med foten helt i ro. DVS foten opp og ligge på sofan. Kansje du bør sykmeldes. Men jeg tror at det beste for deg er helt i ro ikke trå på foten i det hele tatt. Skaffe krykker og prøve dette noen uker uten belastning i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

I slike tilfeller med sen tilheling av et brudd, må det enda mer ro til for at bruddet skal gro. Roing, padle, svømme, styrketrening av det andre beinet og resten av kroppen, er også fornuftig aktivitet i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...