Gå til innhold

Jeg trener, men mister ikke vekt!!!

Anbefalte innlegg

Gorda1365380719

Jeg fikk ei datter i november, la på meg nesten 40kilo under svangerskapet. Det var nok hormonellt, for jeg spiste sunt OG trente hele tiden underveis.... Etter fødsel gikk jeg raskt ned fra 110 til 97 kg ( babyen samt mye vann forsvant) Deretter gikk det sent. I januar (2 mnd senere) veide jeg 93,5 kilo, og jeg begynte da å trene som før. 3 ganger i uka, varierte mellom svømming, sykling på ergometersykkel og jogging. Hver dag tok jeg sit-ups, samt annenhver dag fulgte jeg et oppstrammingsprogram for rumpe og lår...I april veide jeg fortsatt det samme, men gikk "plutselig" ned til 90,5. Så startet jeg å trene hver dag fra mandag til fredag, og fortsatte med samme styrketrening. Dette har jeg holdt på med nå, samt at jeg har begynt med CUUR (slankepiller) for 3,5 uker siden. Har kuttet ut helt snacks, kaffebrød etc i uken, kun lørdager bryr jeg meg ikke om dette. Jeg spiser normal mat, kunne vært sunnere, men da jeg har hatt spisevegring er jeg veldig var ovenfor det å kutte ut matvarer.... Greier jeg å kutte ut sjokolade, greier jeg å kutte ut pizza, greier jeg å kutte ut middagen....osv.(JA, på meg så fungerer det slik...Og jeg regner med å måtte slite med dette hele livet) Hva kan jeg gjøre for å gå ned i vekt?? Jeg er 1.80 høy og har /hadde normalvekt på 75 kg, som var ganske stabil... Er det noen som har råd??? Vurderer å gå til legen for hjelp, kanskje finnes det noe som kan sette igang forbrenningen. Er det noen som vet noe om dette??? Jeg er blitt veldig deprimert pga av dette, og på grunn av høyden min finnes det ikke klær å få kjøpt og dette gjør meg enda mer deprimert. (store størrelser er ikke laget for lange mennesker) Håper noen har noen råd til meg... Er ganske trist nå for tiden, og er redd datteren min vil bli kunne bli påvirket av dette... Det siste jeg ønsker henne er at hun skal få dårlig selvbilde pga meg... Takknemmelig for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152425-jeg-trener-men-mister-ikke-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo snakke med legen din som du selv foreslår. Skjønner veldig godt at dette tærer på deg... jeg slet selv etter svangerskap, men er bare 1.60m dog..

Eneste jeg kan si er at du bare må fortsette slik du gjør. Ha gjerne lørdag som "spise-hva-du-vil-dag", dette holder forbrenningen oppe. Sett deg små mål, feks ned til 90 kg, så 85kg... Da kan du "feire" ved hver milepæl!!

Spis 4-5 måltider, masse vann, lite salt/sukker. Spis mer proteiner (fisk, rent kjøtt, belg frukter, egg o.l.) Dette holder blodsukkeret jenv og du blir ikke så fort sulten igjen.

Hold igjen på fint brød, pasta kokes al dente, mindre poteter, mer grønnsaker.

Men husk at du skal spise deg passelig mett ved hvert måltid!

Også tren som du klarer og har tid til. Legg bort dårlig samvittighet, den tjener ingen.

Lykke til så masse!

Gorda1365380719

Kanskje du burde trå til med hardere trening enn jogging, ergometersykkel og svømming. F.eks en hard spinn-time istedet for ergometersykkelen.

Problemet er at jeg hverken har råd, eller tid til å dra på treningsstudio. (vi bor "litt på landet"). Vekta har også ført til diverse småplager (vonde knær, hofter etc) som gjør at jeg har problem med å presse meg så mye mer enn hva jeg gjør. Men nå har jeg bare bestemt meg for at drastiske tiltak må til, men hva det blir får jeg se. Skal bestille time til legen til uka, men i disse ferietider blir nok ikke det lett... Kan ikke fortsette som det er nå iallefall, da vil jeg bli syk både fysisk ("slitasjeskader") og psykisk. Takker for råd som har kommet og er fortsatt åpen for flere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...