Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var oppe på loftet her om dagen for å hente en kasse med krystallglass. Jeg la merke til at NOE hadde lagd små bitemerker i skumgummihåndtaket på en halogen-lyskaster..mannen min nektet imidlertid for at de små, åpenbare bitemerkene og småbitene som lå strødd rundt, kunne være musegnaging. Idioten.

Så bar jeg ned kassen med krystall, og begynte å ta dem ut. Da jeg kom til bunnen, der det lå noen gamle, hvite gardiner for å hindre at glassene knuste, så jeg DET!!!

MUSEBÆSJ! Det lå masse sånne svarte. små musebæsjprikker oppi der. Trenger man mere bevis??!? Det er da ikke noe annet enn mus som kan ha gjort disse to tingene?

Vi har altså mus på loftet.

Så spørsmålet er nå: er det fortsatt gode, gammeldagse musefeller som gjelder? Eller er det dukket opp noen nymotens lure dingsibomser som fanger mus effektivt?

Jeg vil ikke bruke rottegift, for jeg vil ikke at de døende musene skal krype inni vegger og isolasjon, eller enda verre; nedi kassene på loftet, og dø der. Så ligger de der og stinker!

Musefeller eneste alternativ?

Skrevet

Uhuuu! Skikkelig ulekkert? De midlene som gjelder, er musegift, luktekuler (for at de skal holde seg unna) og felle. Om du ikke vil at de skal dø sakte men sikkert et elelr annet bortgjemt setd, får du nok ty til feller med fine ostebiter på. Da er du sikker på å få dem ut fra loftet i alle fall etter at de har bitt på. Men ps.. de formerer seg raskt, så du ber sette opp feller flere steder på loftet ditt. Det aller beste tipset, er nok å sende opp noen ordentlige sultne jegerkatter oppå der. De får nok fort orden på sakene. Hva med å låne naboens katt om du ikke har en egen? Håper krekne forsvinner!

Skrevet

Gode gammeldags musefeller fungerer utmerket. Sett på en liten lekker og uimotståelig ostebit, så er saken løst på under et døgn:-)

Gjest Big Mac
Skrevet

Gode gammeldags musefeller fungerer utmerket. Sett på en liten lekker og uimotståelig ostebit, så er saken løst på under et døgn:-)

Litt på samme måten som å sjekke damer, da?

Skrevet

Jeg har hørt at en skinkebit (type bogskinke) skal være enda bedre? Noe med lukten, mener jeg å huske.

Men musefeller står på innkjøpslista!

Skrevet

Har hørt at mus liker bedre sjokolade enn ost, det stod i avisa for et par uker/mnd siden.

Ellers er det musefeller å få kjøpt nå også, de ser riktignok litt annerledes ut, noen av dem. Men funker bra.

Gift, gjør ikke den at mus blir tørste og løper ut for å få vann? Men musefeller er effektivt det altså.

Jeg kasta en gang en museunge ut av vinduet i andre etasje, visste ikke hva jeg skulle gjøre med den da jeg plutselig tok den i halen. Syns du det var slemt? Tok tre søsken + mor i feller.

Skrevet

Da jeg kjøpte musefeller til min mor for et par år siden, hadde de en ny type, som var bedre eller enklere enn de gammeldagse jeg husker. Men jeg har glemt hvordan de ser ut og fungerer. Mamma fant iallfall mus i dem nesten hver gang hun var på loftet og kikket den første tiden.

Gammel Dolèr
Skrevet

Be han Thor dusten fra big brother.

Han tar visst allt han kommer over av mus !

Skrevet

Her er det åpenbart flere store errors ute å går! Det heter ikke mannen min, men Mannen min! Dessuten har du forlatt DOL for evig og alltid, for aldri noensinne å returnere. For det tredje, velkommen tilbake. Jeg trenger noen til å holde orden med hvor mange år jeg har vært her.

Sann!

Skrevet

Been there!! De j.. musene gnagde opp sportsvogna til poden, fotballskoene til mannen og diverse andre ting- til og med hagekalken. Vi la ut gift. Giften sørget for at musene ble tørste og måtte søke vann. Det var heldigvis utenfor loftet. Har ikke merket noe til ubehagelig lukt så jeg tror de har daua utenfor huset. Musene dine er sannsynligvis ute for sommeren, men kommer sterkt tilbake til vinteren vil jeg tro. Lykke til på musejakt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Da jeg kjøpte musefeller til min mor for et par år siden, hadde de en ny type, som var bedre eller enklere enn de gammeldagse jeg husker. Men jeg har glemt hvordan de ser ut og fungerer. Mamma fant iallfall mus i dem nesten hver gang hun var på loftet og kikket den første tiden.

Musefeller skal kjøpes inn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...