Gå til innhold

Når fem ulver og en sau...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver: "Hvordan kan Israel da okkupere en stat som ikke eksisterer."

De okkuperer palestinerenes landområder, og forhindrer dem i å danne en stat.

Som du jo vet meget godt finnes det ikke en eneste nasjon i verden som er imot opprettelsen av en palestinsk stat.

Jeg kjenner dette hjernedøde propagandapugget ditt nå, jeg vil heller se hva en reflekterende person har å si til dette, og spurte derfor m&m.

Forøvrig er det araberne som nekter å opprette en palestinsk stat. Det er ikke engang nødvendig å dokumentere, det ligger opp i lyse dagen.

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Mr Kahn

22

• Grip

13

• flisa

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Igjen melder du deg ut av debatten ved ditt hjernedøde "kommunist" pisspreik.

Diskutér sak, istedet for "Sør".

...og vær ikke sånn en forbaska primadonna, du er totalt, hakkende likegyldig som person. Det er dine politisk holdninger som får på pukkelen her, og det får du bare tåle.

Eller finne deg en kanal der du kan leke kurator og sjelesørger.

Skrevet

det syns jeg ikke - da hadde han ikke skrevet så mye :)

Huff ja, så mye bortkastet tid.

Perler for svin?

Skrevet

Nå rører du fælt. Din kritikk er altså "saklig" (selv om du fikk hele forumet stengt), mens min åpenbart berettigede kritikk av islam er "rasistisk".

Det er pinlig å se deg slik.

Muslimer er for øvrig representanter for en totalitær, svinsk ideologi som er vår tids nye pest. Slik er det ikke med jødene, og din sammenligning er derfor meningsløs.

Totalitære ideologier bør behandles på samme måte, enten de kaller seg islam, nazisme eller kommunisme.

...Grip, som ubesværet legger kommunist-trollet på ryggen, der det spreller som ei hjelpeløs skilpadde. Way to go! *ler*

*high five*

Skrevet

Huff ja, så mye bortkastet tid.

Perler for svin?

nja - - perler og perler,- ,- :)

perler er når du skriver reiseskildringer :)

Skrevet

...og vær ikke sånn en forbaska primadonna, du er totalt, hakkende likegyldig som person. Det er dine politisk holdninger som får på pukkelen her, og det får du bare tåle.

Eller finne deg en kanal der du kan leke kurator og sjelesørger.

Du tør ikke diskutere sak, men bare kalle folk "kommunister".

Skrevet

...Grip, som ubesværet legger kommunist-trollet på ryggen, der det spreller som ei hjelpeløs skilpadde. Way to go! *ler*

*high five*

Takk for det. Det er koselig med litt krangling på stille dager.

Skrevet

Som sagt, du er ikke bedre enn Tore Tvedt, eller Hvit Valgallianse.

Præhæhæ...sør, det var dagens højdare.

Men du; Vi har jo snakket om dette før. Det er ikke dannet å formulere seg slik, vet du.

Samtidig er det fint at det er såpass takhøyde at også du får anledning til å komme med ditt skarpeste skyts i diskusjonene.

Skrevet

Faren min er sterkere enn faren din!

*ler*

Skrevet

Faren min er sterkere enn faren din!

*ler*

Ja, dessverre er det nivået han sørger for. Så lenge det bare går på drittkasting og å kalle folk "kommunister" så flyttes jo fokus fra det Israel gjør.

Skrevet

Ja, dessverre er det nivået han sørger for. Så lenge det bare går på drittkasting og å kalle folk "kommunister" så flyttes jo fokus fra det Israel gjør.

Du er jo ikke med på det :)

Skrevet

Du er jo ikke med på det :)

Jeg har ikke behov for å flytte fokus vekk fra Israels statsterrorisme, men jeg fordømmer gjerne Kahn for å gjøre det. Jeg har liksom ikke så mye til overs for folk som bortforklarer og unnskylder terrorisme.

Skrevet

Jeg har ikke behov for å flytte fokus vekk fra Israels statsterrorisme, men jeg fordømmer gjerne Kahn for å gjøre det. Jeg har liksom ikke så mye til overs for folk som bortforklarer og unnskylder terrorisme.

*LOL*

Skrevet

*LOL*

Hvis du faktisk leser avisene, så ser du at Domstolen fant Israel skyldig, og at muren står ulovlig.

Jeg er en annen
Skrevet

Man må gjerne kritisere Israels politikk - saken er at man - og hvem er "man" - kritiserer _ikke_ palestinsk terror!

Hva ønsker man å gjøre når det blir snakk om terror (eller kriminalitet) på norsk jord? Jo, man ber ambassadene (Israel og USA) flytte ut på landet der "vi" ikke vil rammes verken av stygge murer eller evt. terror (snille oss, vet du). Eller vi skriver på førstesidene i avisene om at kriminelle innvandrere må vi kaste ut av landet, for her vil vi ikke ha dem. Israel bygger en mur.

Om palestinske ledere hadde vært interessert i eget olks ve og vel, ville de kanskje ikke ha trengt gjerdet i det hele tatt.

Hadde du sett intervjuet med Bill Clinton på 60 minutes, hadde du fått med deg at Yassir Arafat kom løpende - 2 år etter Camp David og ville ha avtalen han avslo likevel. Men da var Sharon kommet til makten og verden blitt en annen.

Ansvaret for gjerdet hviler på to parter - Haag-domstolen er ikke istand til å trekke den annen part for retten. _Det_ er forskjellsbehandling!

I Israel er det mer enn "bare" kriminalitet. I Israel er det daglige terrorforsøk og -drap.

Du burde gå noen mil i israelske eller jødiske sko, se verdensopinionen - eller den norske - med israelske øyne. Og hele tiden ha i mente at det er snakk om _din_ og dine _barns_ personlige sikkerhet.

Da er det mulig du ville se noe av det annerledes.

Og om du ikke ønsker identifisere deg med israelske erfaringer i denne saken, slik du _er_ villig til å identifisere deg med palestinske, bør du kanskje analysere hva det er som gjør akkurat det...

Igjen mener jeg du argumenterer på en utilbørlig måte. For å gjenta: Dette dreier seg ikke om å kunne identifisere seg med Israelere eller ikke (jeg betviler ikke at palestinsk selvmordsaksjoner oppleves som grusomme, på samme måte som Israelsk bombing med F-16 må oppleves som grusomt for palestinerne).

Saken er svært enkel - muren er bygd på okkupert område, og strider derfor med menneskerettighetene. Når det er sagt, har jeg ingen problemer med å ta stilling i denne konflikten - hovedansvaret påhviler Israel, og det er samlet sett palestinerne som utsettes for den største uretten.

Skrevet

En spade er en spade er en spade.

Skrevet

«-Jeg har liksom ikke så mye til overs for folk som bortforklarer og unnskylder terrorisme. -»

For å være helt sikker, sør skrev altså:

«-...Jeg har liksom ikke så mye til overs for folk som bortforklarer og unnskylder terrorisme. ...-»

Der gikk siste rest overbord, med dette har signaturen sør skjøvet hodet «so far up his own ass» at mørket heretter er å betrakte som permanent.

*hoderystende klukklatter*

Skrevet

Nettopp.

...men da må jeg vel vente til barfrosten overtar i Helvete, antar jeg.

Skrevet

«-Jeg har liksom ikke så mye til overs for folk som bortforklarer og unnskylder terrorisme. -»

For å være helt sikker, sør skrev altså:

«-...Jeg har liksom ikke så mye til overs for folk som bortforklarer og unnskylder terrorisme. ...-»

Der gikk siste rest overbord, med dette har signaturen sør skjøvet hodet «so far up his own ass» at mørket heretter er å betrakte som permanent.

*hoderystende klukklatter*

Fint hvis du kan diskutere sak, fremfor "Sør".

Skrevet

En spade er en spade er en spade.

Du skriver: "En spade er en spade er en spade."

Israelsk statsterrorisme er israelsk statsterrorisme er israelsk statsterrorisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...