Gå til innhold

Kan man få oppgitt hvem som står bak nicket?


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Her kommer en del sleipe kommentarer av og til. Kan man maile webmaster for å få vite hvem som har skrevet innleggene når det er oss det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Nei, Webmaster og alle andre på DOL har naturligvis streng taushetsplikt.

Videre så vil jeg anta at det er få mennesker som har registrert seg med fullt og riktig navn.

Den eneste måten ville være en rettskjennelse mot DOL og etterpå mot f. eks. TeleNor for å få oppgitt abonnentens navn og adresse. I praksis skal det nesten "mord" til før det gjøres.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmaster kan sjekke i loggen og finne frem til hvilket brukernavn som står bak et innlegg. Hvis du opplever at noen etter din oppfatning har kommet med bevisst trakassering e.l. kan du skrive en klage på vedkommende til [email protected] .

Idet DOL er en medisinsk tjeneste der brukerene legger stor vekt på anonymitet overfor andre, kan du neppe ha noen forhåpninger om at du får svar på hvem som står bak innlegget. Imidlertid kan vedkommende få en advarsel eller utestenges dersom DOL-adm. er enige i din oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Hei,

Nei, Webmaster og alle andre på DOL har naturligvis streng taushetsplikt.

Videre så vil jeg anta at det er få mennesker som har registrert seg med fullt og riktig navn.

Den eneste måten ville være en rettskjennelse mot DOL og etterpå mot f. eks. TeleNor for å få oppgitt abonnentens navn og adresse. I praksis skal det nesten "mord" til før det gjøres.

Med vennlig hilsen

Det var ikke slik jeg mente det. Ville ikke ha navn og adresse... ville bare vite hvilket nick som trakaserer meg hele tiden. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Webmaster kan sjekke i loggen og finne frem til hvilket brukernavn som står bak et innlegg. Hvis du opplever at noen etter din oppfatning har kommet med bevisst trakassering e.l. kan du skrive en klage på vedkommende til [email protected] .

Idet DOL er en medisinsk tjeneste der brukerene legger stor vekt på anonymitet overfor andre, kan du neppe ha noen forhåpninger om at du får svar på hvem som står bak innlegget. Imidlertid kan vedkommende få en advarsel eller utestenges dersom DOL-adm. er enige i din oppfatning.

Takk:-) Skal tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke slik jeg mente det. Ville ikke ha navn og adresse... ville bare vite hvilket nick som trakaserer meg hele tiden. Ikke noe annet.

Hei,

Nei, du får nok ikke oppgitt "brukernavnet", men hvis det er noen som plager deg, så vil jeg oppfordre deg til å skrive til å sende en epost til [email protected], med referanse til innlegget. Så kan webmaster stenge vedkommende ute fra DOL, eller fjerne innleggene.

Husk at mange innlegg her på DOL er av medisinsk fortrolig karakter, så folk fra DOL kan ikke si "noe om noen"!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk:-) Skal tenke på det.

Hvis du sender en klage på noen, husk å oppgi hvilke innlegg det er du har i tankene. Helst i form av URL'er eller at du oppgir forum/trådnavn og dato.

Da sparer du mye arbeid og styrker din sak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Hei,

I hvilket forum er det forresten du blir plaget, og av hvilke nick?

Mvh

Hadde jeg ønsket at noen skulle vite det da hadde jeg vel brukt mitt eget nick tror du ikke? Ønsker ingen spekulasjoner i hvem jeg er eller ikke er og blir veldig takknemlig om dere respekterer det.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke slik jeg mente det. Ville ikke ha navn og adresse... ville bare vite hvilket nick som trakaserer meg hele tiden. Ikke noe annet.

Å det sier du, eller er det intetsigende nicket (Anonymus) 50 forskjellige personer. Jada jeg vet det går ann og bruke metoden, men jeg gjør det aldri. Da får jeg heller drite meg ut under mitt eget nick eller få kjeft.-------Ingen verdens ting å bry seg om.

Jeg har mang en gang lurt på hva Webmater ser eller ikke ser. Hva de egentlig har oversikten over eller hva de greier og følge med på.

Men en ting må de da begynne å lure på og det er vettet til enkelte som sitter her, eller hensikten for den del. ---------Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ønsket at noen skulle vite det da hadde jeg vel brukt mitt eget nick tror du ikke? Ønsker ingen spekulasjoner i hvem jeg er eller ikke er og blir veldig takknemlig om dere respekterer det.

På forhånd takk.

Du skriver et anonymt innlegg om at en anonym person trakasserer et annet (formodentlig også anonymt) nick?

Jeg er ikke interessert i å vite hvem du er, men tenkte at hvis noen personer kaster dritt mot deg personlig, så ville jeg skrive mot dem. DOL skal ikke være et sted med personfornærmelser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Å det sier du, eller er det intetsigende nicket (Anonymus) 50 forskjellige personer. Jada jeg vet det går ann og bruke metoden, men jeg gjør det aldri. Da får jeg heller drite meg ut under mitt eget nick eller få kjeft.-------Ingen verdens ting å bry seg om.

Jeg har mang en gang lurt på hva Webmater ser eller ikke ser. Hva de egentlig har oversikten over eller hva de greier og følge med på.

Men en ting må de da begynne å lure på og det er vettet til enkelte som sitter her, eller hensikten for den del. ---------Tror jeg.

Proklamerte ikke du høylytt din dolavgang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Du skriver et anonymt innlegg om at en anonym person trakasserer et annet (formodentlig også anonymt) nick?

Jeg er ikke interessert i å vite hvem du er, men tenkte at hvis noen personer kaster dritt mot deg personlig, så ville jeg skrive mot dem. DOL skal ikke være et sted med personfornærmelser.

Med vennlig hilsen

Kanskje du fikk vite det da en gang:-)Men ikke her når jeg startet tråden anonymt. Men neppe vanskelig å finne ut av det om du ser deg litt rundt på de forskjellige forumene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proklamerte ikke du høylytt din dolavgang da?

Den var vel ikke så veldig skrikende og famøs og gikk vel mer på at jeg ville savne hyggelige stunder her inne. Derfor måtte jeg inn å kikke atter en gang.

Jeg kunne jo gjort som deg, brukt (Anonymus)-metoden, eller var det mus?, men det er ikke min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du fikk vite det da en gang:-)Men ikke her når jeg startet tråden anonymt. Men neppe vanskelig å finne ut av det om du ser deg litt rundt på de forskjellige forumene da.

Spiller det noen særlig rolle hvem det var. Om det er de overtrampene vi har sett på all.med for noen dager siden og foreldreforum i dag bør du oppgi det i en privat mail til WM og han vil sikkert ta affære, uansett hvem det er. Og du vil vel da merke at det blir mindre veldig grove overtramp når denne/disse er utestengt.

FOr det viktigste er vel at disse overtrampene ikke foregår og at vedkommende får sin straff enn at du vet hvem det er? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen særlig rolle hvem det var. Om det er de overtrampene vi har sett på all.med for noen dager siden og foreldreforum i dag bør du oppgi det i en privat mail til WM og han vil sikkert ta affære, uansett hvem det er. Og du vil vel da merke at det blir mindre veldig grove overtramp når denne/disse er utestengt.

FOr det viktigste er vel at disse overtrampene ikke foregår og at vedkommende får sin straff enn at du vet hvem det er? Eller?

Jeg hadde nok ikke tenkt meg så særlig om før jeg meldte fra om dette (om det er all.med og foreldreforum du sikter til). jeg hadde sagt i fra promte.

Men jeg synes noe av det som har vært på åpen har vært akseptabelt. Jeg synes at det å såre andre er feil også når det er gjort uten vilje (som å kaste ut en påstand eller historie på åpen) og da må man også tåle litt, men ikke så mye som de to-tre siste dagene hvor du er blitt forfulgt direkte på dine spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette hersens foreldreforumet er det så mye tøv at en kan ikke ta det innover seg uansett. Forum for 'kakkling, fjoll og ondsinnet slarv' hadde vært en bedre betegnelse. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette hersens foreldreforumet er det så mye tøv at en kan ikke ta det innover seg uansett. Forum for 'kakkling, fjoll og ondsinnet slarv' hadde vært en bedre betegnelse. Slik er det bare.

Selv om jeg er innom der en del, så er jeg faktisk tilbøyelig til og være veldig enig med deg, Jacob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette hersens foreldreforumet er det så mye tøv at en kan ikke ta det innover seg uansett. Forum for 'kakkling, fjoll og ondsinnet slarv' hadde vært en bedre betegnelse. Slik er det bare.

....og den som er med på leken - den får tåle steken.....

.....som min mor så kloklig sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...