Gå til innhold

Sommergjester

Gjest sliten ferievertinne

Anbefalte innlegg

Gjest sliten ferievertinne
Skrevet

Sukk.....

Er det for mye å forvente at foreldrene selv vasker bort bæsjen som legger seg inni do når småtrollene bæsjer?

Er det for mye å forvente at de innimellom bærer ut de stappfulle posene med bleier som hoper seg opp på badet?

Er det ikke ganske vanlig at brukte q-tips full av ørevoks skal i søpla og ikke på hylla på badet?

Skal badekaret brukes som skittentøyskurv for feriegjester?

Rydder ikke foreldre etter barna sine lenger når de har spist, har de det så klisjete og sølete på kjøkkenet hjemme hos seg som de forlater mitt kjøkken?

Jada, jeg har hatt små barn selv, og vet hvordan det er, men når jeg var på besøk sørget jeg for å rydde opp etter oss.

Skrevet

Er det for mye å forvente at foreldrene selv vasker bort bæsjen som legger seg inni do når småtrollene bæsjer?

-Nei, såklart ikke. Det er da noe en alltid gjør, en går ikke fra doen med bæsjerester, enten det er voksne eller barn.

Er det for mye å forvente at de innimellom bærer ut de stappfulle posene med bleier som hoper seg opp på badet?

-Nei, det burde være en selvfølge å ta ut bleiene.

Er det ikke ganske vanlig at brukte q-tips full av ørevoks skal i søpla og ikke på hylla på badet?

-Hæ? Gjør de det? *rister på hodet*

-*rister enda mer på hodet* Såklart ikke, har aldri vært borti noen som gjør sånt.

Rydder ikke foreldre etter barna sine lenger når de har spist, har de det så klisjete og sølete på kjøkkenet hjemme hos seg som de forlater mitt kjøkken?

-Selvsagt rydder og vasker en etter barna.

Hva slags folk er dette??

Hadde de bodd hos meg hadde valget vært: rydd etter dere, eller dra et annet sted imorgen.

Ærlig talt, sånn er det _ikke_ vanlig å ha det!

skorpionfisken
Skrevet

Er det for mye forlangt at du sier i fra til dem om hvordan du vil ha det når de er hos deg?

serendipity
Skrevet

Håper ikke dette er dine barn med barnebarn ;-)

Skrevet

-Nei, såklart ikke. Det er da noe en alltid gjør, en går ikke fra doen med bæsjerester, enten det er voksne eller barn.

-*rister enda mer på hodet* Såklart ikke, har aldri vært borti noen som gjør sånt.

Hadde de bodd hos meg hadde valget vært: rydd etter dere, eller dra et annet sted imorgen.

Fortell dem heller åssen du vil ha det:)

Jeg "leier" nå bolig hos en venninne der jeg har sommerjobb, og det er like slitsomt å være gjest som å ha gjester...

Hos oss er det omvendt, hun forventer at jeg rydder (hun går hjemme hele dagen og jobber kun 3 dager i uken og bare 3 timer), lager middag (kjøper middag) og vasker og rydder opp etter denne, når jeg kommer fra jobben (6 dager i uken og 8 timer pr dag+++ da jeg avogtil må jobbe natt) hun forventer at jeg betaler husleie (den er grei nok) men jeg kan ikke gjøre som jeg vil der, nyheter og sånne "ting" kan jeg se langt etter, det er kun TV3 programmer som gjelder...

Hun sitter der i stolen sin og ser sur ut.

Badet er oversvømmt med truser med blod på (hun har hatt mensen) som hun ikke gidder å vaske etter seg seg og det samme med søppla, der de brukte binda ligger, dette er det jeg som må ta...

Så nå vurderer jeg faktisk om jeg bare må leie meg en liten hytte, selv om det kommer til å koste meg sinnsykt... men jeg sparer på den måten, da hun har fått for seg at min økonomi er hennes, mens jeg tok denne jobben for å spare opp til flytting til høsten, til depositum på leilighet osv osv...

Ok det er slitsomt å være feriegjest, men det er sikkert like slitsomt å være feriegjestvertinne:)

Skrevet

Jeg "leier" nå bolig hos en venninne der jeg har sommerjobb, og det er like slitsomt å være gjest som å ha gjester...

Hos oss er det omvendt, hun forventer at jeg rydder (hun går hjemme hele dagen og jobber kun 3 dager i uken og bare 3 timer), lager middag (kjøper middag) og vasker og rydder opp etter denne, når jeg kommer fra jobben (6 dager i uken og 8 timer pr dag+++ da jeg avogtil må jobbe natt) hun forventer at jeg betaler husleie (den er grei nok) men jeg kan ikke gjøre som jeg vil der, nyheter og sånne "ting" kan jeg se langt etter, det er kun TV3 programmer som gjelder...

Badet er oversvømmt med truser med blod på (hun har hatt mensen) som hun ikke gidder å vaske etter seg seg og det samme med søppla, der de brukte binda ligger, dette er det jeg som må ta...

Så nå vurderer jeg faktisk om jeg bare må leie meg en liten hytte, selv om det kommer til å koste meg sinnsykt... men jeg sparer på den måten, da hun har fått for seg at min økonomi er hennes, mens jeg tok denne jobben for å spare opp til flytting til høsten, til depositum på leilighet osv osv...

Ok det er slitsomt å være feriegjest, men det er sikkert like slitsomt å være feriegjestvertinne:)

Det hørtes ikke det minste hyggelig ut.

Hvorfor er det så vanskelig å ta hensyn til hverandre, tro?

Skjønner godt at du har lyst til å finne et annet sted å bo, ja.

Skrevet

Det der høres jo HELT ekstremt ut... Tror nok du kan finne deg et rom til leie eller en hytte, et eller annet som er bedre enn det der ja...

Lykke til!

Skrevet

Å fy, det hørtes ikke mye koselig ut Mistera, samt at det må da være utrolig slitsomt for deg.

Har du undersøkt om det går ann å få leid ei sånn lita hytte (ser andre også nevner det). Vet jo ikke hvor du holder til, men de pleier å koste fra 200-500kr døgnet. Det blir jo dyrt det også, men kanskje du kunne fått det billigere, hvis du sa du skulle bo der så og så lenge.

Er det lov å spørre hvor mye du betaler til denne venninnen, og må du betale for all maten - utenom middagen også?

Skrevet

Enig med amber sun. Ingen grunn til å repetere det hun har skrevet :)

Gjest men det gjør du vel ikke...
Skrevet

Hadde du jobbet her i nærheten skulle du fått leid hybelen i sokkelen vår, den står nemlig helt tom.

Gjest mistera
Skrevet

Det hørtes ikke det minste hyggelig ut.

Hvorfor er det så vanskelig å ta hensyn til hverandre, tro?

Skjønner godt at du har lyst til å finne et annet sted å bo, ja.

Det sliter litt, men jeg gjør som før, bare holder ut, og tenker at det er bare for i sommer og at det er over når høsten kommer;)

Gjest mistera
Skrevet

Det der høres jo HELT ekstremt ut... Tror nok du kan finne deg et rom til leie eller en hytte, et eller annet som er bedre enn det der ja...

Lykke til!

Saken er at jeg jobber på et av norgest mest ettertraktede turistplasser, så hytte i denne tiden er kjempe dyrt, men jeg har tenkt på telt da:)

Men jeg får nok bare holde ut, får bare bite tenna isammen og la det stå til:)

Gjest mistera
Skrevet

Å fy, det hørtes ikke mye koselig ut Mistera, samt at det må da være utrolig slitsomt for deg.

Har du undersøkt om det går ann å få leid ei sånn lita hytte (ser andre også nevner det). Vet jo ikke hvor du holder til, men de pleier å koste fra 200-500kr døgnet. Det blir jo dyrt det også, men kanskje du kunne fått det billigere, hvis du sa du skulle bo der så og så lenge.

Er det lov å spørre hvor mye du betaler til denne venninnen, og må du betale for all maten - utenom middagen også?

Vi prøver å dele, men hun har sjeldent penger, og jeg nekter å sitte der å ikke la henne få mat, menst jeg spiser... når hun får trygden sin så er den brukt opp på null komma niks på ting jeg har lært meg å leve uten forlengst (luksus) dyre klær (i mine øyne) sminke, dippedutter til hår og negler osv osv, masse unødvendig tull...

Jeg prøver å spare, jeg er vandt til å snu på kronene og gjør det fortsatt selv om jeg nå tjener bra så vil jeg spare til høsten og til meg selv, ikke andre, men hun forventer da(vet jeg ikke lar henne sulte) at jeg står for innkjøp og diverse når hun er blakk, og det er som regel etter to dager:(denne månden har jeg betalt leien med lovnad om at jeg får dem igjen den 28 når hun får trygd...

Det er desverre den eneste løsningen:( foreløpig

Gjest mistera
Skrevet

Hadde du jobbet her i nærheten skulle du fått leid hybelen i sokkelen vår, den står nemlig helt tom.

:) takk for det, skulle nesten ønske at det var i nærheten:)

Skrevet

Det sliter litt, men jeg gjør som før, bare holder ut, og tenker at det er bare for i sommer og at det er over når høsten kommer;)

Det hjelper jo ikke så mye da om du er blakk når høsten kommer fordi du har forsørget henne. Finnes det ingen andre steder du kan bo. Det hørtes ikke levelig ut der du bor nå.

Skrevet

Det hjelper jo ikke så mye da om du er blakk når høsten kommer fordi du har forsørget henne. Finnes det ingen andre steder du kan bo. Det hørtes ikke levelig ut der du bor nå.

Ja jeg vet, men det koster fra 300 å bo på hytte... har skjekka...

Men har nå sagt til henne at det skal settes opp budskjett, der vi ser hvor mye vi bruker hver for oss, og kun betale for det vi spiser og sånt selv...

Hun ble litt sur, men jeg sa det rett ut, at jeg hadde denne sommerjobben fordi jeg måtte spare penger til depositum på studiested, og diverse andre ting som følger med når man flytter, og at jeg ikke har ibergnet luksus av noen slag i sommer, ikke en ØL engang... så heretter kom jeg kun til å kjøpe middag til meg selv, og ville hun ha måtte hun spleise...

Ikke får hun låne penger engang med meg...

Føler meg litt jævlig men dette må bare til, jeg er en sånn person som deler det jeg kan, men nå kan jeg ikke det og må sette hardt mot hardt, og det er jo en liten bragd i seg selv:)

Skrevet

Ja jeg vet, men det koster fra 300 å bo på hytte... har skjekka...

Men har nå sagt til henne at det skal settes opp budskjett, der vi ser hvor mye vi bruker hver for oss, og kun betale for det vi spiser og sånt selv...

Hun ble litt sur, men jeg sa det rett ut, at jeg hadde denne sommerjobben fordi jeg måtte spare penger til depositum på studiested, og diverse andre ting som følger med når man flytter, og at jeg ikke har ibergnet luksus av noen slag i sommer, ikke en ØL engang... så heretter kom jeg kun til å kjøpe middag til meg selv, og ville hun ha måtte hun spleise...

Ikke får hun låne penger engang med meg...

Føler meg litt jævlig men dette må bare til, jeg er en sånn person som deler det jeg kan, men nå kan jeg ikke det og må sette hardt mot hardt, og det er jo en liten bragd i seg selv:)

Flott! Jeg synes du gjør det riktige. Det er vanskelig, men noen ganger må man bare sette foten ned.

Skrevet

Flott! Jeg synes du gjør det riktige. Det er vanskelig, men noen ganger må man bare sette foten ned.

Takk:) Joda, jeg vet selvsagt at jeg kun må tenke på meg selv akkurat nå, og jeg sparer nesten hver en krone, kun til det nødvendige, og jeg kan ikke låne bort...

Selv om jeg tjener ganske bra, og har skattefri kort, så vet jeg at pengene trengs til høsten, og det er høsten som er målet mitt nå... og dette har hun litt vanskelig for å skjønne, at jeg ikke kan bruke penger, at jeg må spare, og hun slutter aldri å spørre om å låne, samme hvor KLART jeg har sagt i fra om at jeg ikke kan, selv om hun sier jeg skal få de igjen før jeg er ferdi med sommerjobben, så tviler jeg på det... hun er ikke til å stole på med penger...

Hmmm... det eneste jeg har gjort for de er å registrere bilen til mor, og det trenger hun virkelig, og det var ikke så dyrt heller:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...