Gå til innhold

Minste penger

Anbefalte innlegg

Gjest hilde22
Skrevet

Hei.

Jeg er en jente på 22 år som for tiden bor gratis under mine besteforeldre.

Har vært veldig heldig som har fått det slik. Men nå orker jeg ikke lenger bo gratis.

Jeg har vært psykisk syk lenge, og derfor har jeg fått bo gratis. De er herlige folk.

Men nå har jeg fått veldig veldig sterk angst for at de skal være tilstede, hjemme når jeg er der. Livredd vi skal gå i posten samtidig. Er full i angst.

Så eneste løsningen er at jeg begynner å betale.

Men har et lån som jeg betaler på. 1000kr måneden. I tillegg har jeg hatt over 15000kr i tannlegeutgifter det siste halve året. Har reise til behandler, ca 900kr i måneden. De får jeg igjen, slik at jeg bare må legge ut et par hundre, til månedskort på bussen.

Men jeg har ikke råd til å betale 3000kr, i måneden, som de før har tatt av andre.

Så jeg må på sosialen - går på attføring.

Men jeg er full i angst. Kommer meg ikke ut døren. Tør ikke ta tlf. Tør ikke spørre behandler om hun kan hjelpe meg, livredd for å være til bry.

Men før jeg evnt bare MÅ begynne å ta noen telefoner. Hvor mye / lite må man ha i inntekt, før en kan få hjelp?

Mvh

Hilde22

Gjest Saigon
Skrevet

Satsen hos sosialen er at du skal ha 4000,-kr å leve for pr mnd etter at husleie og strøm er betalt. Sosialen gir deg de pengene som mangler for at du skal ha 4000,-kr igjen etter at strøm og husleie er betalt.

Gjest Noen råd til deg
Skrevet

Hei!

Jeg har hørt litt om sosialstøtte og lest litt lover om det...

Det var snakk om jeg selv skulle søke men jeg hadde mer penger, så jeg fikk ikke invvilget noe...

Er ikke sikker men jeg hørte at man måtte ikke tjene mer en 4000kr i måneden for å få innvilget noe kronasjer fra sosialen...

Men jeg kan legge ut noen linker til noen lover fra sosialombudet: Kanskje du finner noe interessant der:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-19911213-081.html&dep=alle&titt=sosialtjenesteloven&

http://home.c2i.net/afo-oslo/bruker.html

Håper at disse linkene var til nytte og hjelp for deg...

Lykke til videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...