Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo jeg har vært arbeidsledig i to uker og har nå fått meg jobb i et vikarbyra som driver med kantine og renhold.jeg var på intervju og gå besjed at jeg var 50%ufør og ville ikke ha vaskejobb pga av helsen min og at jeg kunne jobbe kun 4 t pr dag

Kom ut til kunden og da fikk jeg besjed om at jeg skulle jobbe 5,5 t pr dag og at det så og si var kun vasking.prøvd i tre dager og merket at jeg var helt ferd etterpå.gikk og ga besjed men fikk ikke noen forståelse på dette.

hva kan jeg gjøre skal jeg jobbe der kommer jeg til å kolapse det er et slit og kav.

hva skajer om jeg bare går og sier opp får jeg dagpenger da?

mvh trøtt

Skrevet

Ja, dersom du har en god grunn til å si opp/avslå et jobbtilbud (f.eks helsa) så skal du fortsatt ha rett til dagpenger (dersom du hadde rett til dette fra før, se www.aetat.no )

Gjest Noen råd til deg
Skrevet

Når man er ute i arbeidslivet, så må man være fleksibel og må ta det man får selv om man er 50 % uføretrygdet...

Å si at man bare skal jobbe 4 timer om dagen pga 50% uføretrygd, er ikke akkurat et positivt inntrykk du gir arbeidsgiveren da... Dessuten må man ta det man får når man søker jobb, så man kan ikke bestandig regne med at man kan få det man vil...

Så på en måte så forstår jeg arbeidsgiveren din ganske godt...

På en annen måte skjønner jeg også at det er svært slitsomt for deg å jobbe mer enn du makter... Vaskejobb er jo en tung fysisk jobb. Da blir det vanskelig hvis man ikke har fysisk god helse...

Hva med å prøve en annen jobb som ikke er så tungt fysisk krevende som vasking?

Eller gå til saksbehandleren din på aetat (hvis du har noen) og forklare at det blir vanskelig for deg å jobbe med så tungt fysisk arbeid?

Hva med å søke på yrkesrettet attføring slik at du kan få en jobb som er tilpasset deg og helsa di?

Eller ta kontakt med fastlegen, for å høre om han har noen gode råd i forbindelse med din helse...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...