Gå til innhold

Nazi-angrep i Frankrike, bør folk gripe inn?

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234522

Dette er selvfølgelig helt forkastelig.

Men jeg bet meg fast i en ting "Jean-Paul Huchon. president for regionen rundt Paris, Ile-de-France, kritiserer medpassasjerene for deres passive opptreden. Han minnet folk på deportasjonen av jøder under tyskernes okkupasjon av Frankrike. - Og nå lar vi folk bli angrepet på denne måten uten å reagere, uten å gjøre noe, sier han til BBC. "

Her var det altså 6 nazister som overfalt en kvinne med bl.a. kniv. Kan vi virkelig forvente at andre skal gripe inn med fare for sitt eget liv? Jeg har lest litt for mange historier om folk som har prøvd å gripe inn og som har blitt drept/skadet.

Skrevet

Man kan vel egentlig ikke (deaverre?) forlange at vanlige folk skal gripe inn i et knivoverfall.

".............................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Blir man ikke i blant annet Norge rådet til å avstå fra å blande seg inn om man skulle oppleve noe sånt?

Jeg tenkte på det samme som deg når jeg leste artikkelen, og jeg må dessverre innrømme at jeg ikke hadde turt å gripe inn selv.

Det kunne tross alt fått svært alvorlige konsekvenser, og jeg hadde hatt lite å stille opp med mot 6 bevæpnede nazister.

Skrevet

Dette står i dagens VG. Politiet tviler på historien. Så nå kan dere bare slutte å diskutere en hendelse som kanskje ikke har funnet sted en gang.

Og kanskje heller gå over til å diskutere hvor ille det er at noen ønsker å rette slike beskyldninger mot en gruppe mennesker, som blant annet får konsekvensen av diskusjoner som denne på dol, hvor hele folkegrupper blir beskyldt for å være potensielle voldsmenn....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234669

Beste hilsen fra

Skrevet

Hei.Bortsett fra "gripe inn"-debatten;Angrepet var heldigvis/dessverre falskt!Jeg bor i Frankrike,og vi var alle forferdelig sjokkerte,selvsagt.Men i dag kom det på nyhetene at dame er mentalt syk,og har altså løyet.Nå er det stor debatt her,med mea culpa fra mediene som ikke undersøkte skikkelig før de slo det opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...