petter smart Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234522 Dette er selvfølgelig helt forkastelig. Men jeg bet meg fast i en ting "Jean-Paul Huchon. president for regionen rundt Paris, Ile-de-France, kritiserer medpassasjerene for deres passive opptreden. Han minnet folk på deportasjonen av jøder under tyskernes okkupasjon av Frankrike. - Og nå lar vi folk bli angrepet på denne måten uten å reagere, uten å gjøre noe, sier han til BBC. " Her var det altså 6 nazister som overfalt en kvinne med bl.a. kniv. Kan vi virkelig forvente at andre skal gripe inn med fare for sitt eget liv? Jeg har lest litt for mange historier om folk som har prøvd å gripe inn og som har blitt drept/skadet. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Man kan vel egentlig ikke (deaverre?) forlange at vanlige folk skal gripe inn i et knivoverfall. ".............................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Blir man ikke i blant annet Norge rådet til å avstå fra å blande seg inn om man skulle oppleve noe sånt? Jeg tenkte på det samme som deg når jeg leste artikkelen, og jeg må dessverre innrømme at jeg ikke hadde turt å gripe inn selv. Det kunne tross alt fått svært alvorlige konsekvenser, og jeg hadde hatt lite å stille opp med mot 6 bevæpnede nazister. 0 Siter
snø Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Dette står i dagens VG. Politiet tviler på historien. Så nå kan dere bare slutte å diskutere en hendelse som kanskje ikke har funnet sted en gang. Og kanskje heller gå over til å diskutere hvor ille det er at noen ønsker å rette slike beskyldninger mot en gruppe mennesker, som blant annet får konsekvensen av diskusjoner som denne på dol, hvor hele folkegrupper blir beskyldt for å være potensielle voldsmenn.... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234669 Beste hilsen fra 0 Siter
rottemamma Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Hei.Bortsett fra "gripe inn"-debatten;Angrepet var heldigvis/dessverre falskt!Jeg bor i Frankrike,og vi var alle forferdelig sjokkerte,selvsagt.Men i dag kom det på nyhetene at dame er mentalt syk,og har altså løyet.Nå er det stor debatt her,med mea culpa fra mediene som ikke undersøkte skikkelig før de slo det opp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.