Gå til innhold

Hvor bor man i Roma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal en ukes tur til Roma i august. Men hoteller er jo så dyrt. Jeg har trålet nettet og finner en million forskjellige nettsteder som formidler hoteller, og så tørr jeg ikke stole på alle.

Kan noen tipse om noe sikkert sted og som har utvalg av noen som ligger rundt 600 kroner natta?

Jeg har funnet et par som ligger i de gatene langsmed Termini stasjonen, men lurer på om de gatene er litt lugubre. Giovanni Gioletti og Via Marsala.

Har bestilt fly, så mangler bare en seng. Gleder meg vilt til å utforske byen.

Skrevet

Ta med deg sovepose, legg deg i det Sixtinske kapell og kikk opp på Michelangelos takmalerier.

mvh

Skrevet

Jeg har ikke selv vært i Roma, men har tenkt meg dit før eller siden, og tok vare på denne linken laget av noen som kjenner byen godt.

Kanskje du finner noe der: http://www.tolfa.no/gichelin.html#hotel

Takk for denne linken, den ser fin ut, har et par jeg skal sjekke nærmere der, blant annet Hotel Tre Stelle.

Skrevet

Ta med deg sovepose, legg deg i det Sixtinske kapell og kikk opp på Michelangelos takmalerier.

mvh

Ja, da får jeg sikkert etterhvert et eget rom ganske sentralt, med navnet policia eller noe sånt utenfor...

:-)

Skrevet

Flere av gatene rundt Termini er litt lugubre, men jeg har aldri følt meg utrygg til tross for at det foregår endel prostitusjon der.

Sist jeg var i Roma bodde jeg på Hotel Hollywood som ligger et steinkast fra Termina. Helt greit og veldig billig.

Skrevet

Flere av gatene rundt Termini er litt lugubre, men jeg har aldri følt meg utrygg til tross for at det foregår endel prostitusjon der.

Sist jeg var i Roma bodde jeg på Hotel Hollywood som ligger et steinkast fra Termina. Helt greit og veldig billig.

Takk for tipset. Jeg har kjøpt en guidebok over Roma siden jeg skrev dette innlegget, og der sto det følgende:

Hjemløse og andre sosiale kasus som samles i det mørke området rundt jernbanestasjonen, hvor det ligger en rekke billige hoteller, gjør det til et utrygt strøk om kvelden og natten. Stort sett er gatene sør for stasjonen mørkere og farligere enn de på nordsiden.

Jeg ble litt skremt fra og bo der, men det er som regel ikke så ille som det skrives. Noe du bekrefter.

Da vet sikkert du om avstandene i byen. Det høres ut på de forskjellige beskrivelser at det nærmest ligger side om side alt sammen. Hvor lang tid brukte du f.eks fra ditt hotell og inn til de mer sentrale steder? Altså å gå.

Var det air-conditioning på ditt hotell, det må man vel ha i Roma, skal man få sove?

Gjest bebba
Skrevet

Vant en tur i reiselotteriet, og skal ta min datter dit i slutten av september. Har fått et luksushotel rett ved Fontana di Trevi, og vi gleder oss vilt. Har vært der engang for nesten 20 år siden, og skal ikke uttale meg om overnattingsmuligheter.

Skrevet

Vant en tur i reiselotteriet, og skal ta min datter dit i slutten av september. Har fått et luksushotel rett ved Fontana di Trevi, og vi gleder oss vilt. Har vært der engang for nesten 20 år siden, og skal ikke uttale meg om overnattingsmuligheter.

Oi, så heldig du var da. Hva heter det hotellet da? Ikke at jeg har råd til det, men greit og se for sammenligningens skyld.

Gjest bebba
Skrevet

Oi, så heldig du var da. Hva heter det hotellet da? Ikke at jeg har råd til det, men greit og se for sammenligningens skyld.

Husker det ikke, men kan prøve å finne det. Vet bare at det er dyrere enn jeg noensinne ville ha spandert på oss, spesielt når jeg skal ta med min datter på 16 år og betale for oss begge to selvfølgelig. Nå får vi frokost så jeg må bare betale mat og aktiviteter, og vi skal sannelig kose oss og spise godt siden vi var så heldige.

Skrevet

Husker det ikke, men kan prøve å finne det. Vet bare at det er dyrere enn jeg noensinne ville ha spandert på oss, spesielt når jeg skal ta med min datter på 16 år og betale for oss begge to selvfølgelig. Nå får vi frokost så jeg må bare betale mat og aktiviteter, og vi skal sannelig kose oss og spise godt siden vi var så heldige.

Ja, finn det ut, så skal jeg gå og se på det også. For jeg skal nemlig også bo i nærheten av Trevi fontenen. Har endelig fått bestilt idag, da jeg fant et hotell så sentralt og til bare 60 euro natta. Jeg skal bo i en gate som heter Via Francesco Crispi.

Gleder meg veldig til å vandre rundt i byen, og så er det en hel måned til. Men det går fort.

Gjest bebba
Skrevet

Ja, finn det ut, så skal jeg gå og se på det også. For jeg skal nemlig også bo i nærheten av Trevi fontenen. Har endelig fått bestilt idag, da jeg fant et hotell så sentralt og til bare 60 euro natta. Jeg skal bo i en gate som heter Via Francesco Crispi.

Gleder meg veldig til å vandre rundt i byen, og så er det en hel måned til. Men det går fort.

Jeg pusser opp og finner ikke papirene, hvis jeg da fikk dem. Skulle få flybilletter og diverse sent etter sommerferien. Hvis jeg ser navnet så husker jeg det. Får sjekke litt hotell i Roma.

Gjest bebba
Skrevet

Finner ikkek navnet på hotellet, og det irriterer meg. Har funnet reiseruter og flyselskap, men ikke navnet på hotellet. Det er umulig å sjekke hotellister i Roma, for et virvar av hoteller som finnes der i alle mulige prisklasser. Men det er hele ti uker til vi skal dit, og vi har god tid til å glede oss.

Skrevet

Finner ikkek navnet på hotellet, og det irriterer meg. Har funnet reiseruter og flyselskap, men ikke navnet på hotellet. Det er umulig å sjekke hotellister i Roma, for et virvar av hoteller som finnes der i alle mulige prisklasser. Men det er hele ti uker til vi skal dit, og vi har god tid til å glede oss.

Hva med

Stendhal hotel.

Hotel White

Hotel Memphis

Delle Nazioni

Hotel Barberini

Hotel Borgognoni

Cosmopolita

Colonna Palace

Hotel Aleph

Hotel Bolivar

Carlo Magno

Spanish Square

The Pantheon

Grand Hotel de la Minerva

Aldrovandi Palace

De er alle dyre hotell i Trevi området. Jeg har lekt meg litt med de forskjellige søkesteder. Litt morro det.

Artig om ditt er med på lista.

Gjest bebba
Skrevet

Hva med

Stendhal hotel.

Hotel White

Hotel Memphis

Delle Nazioni

Hotel Barberini

Hotel Borgognoni

Cosmopolita

Colonna Palace

Hotel Aleph

Hotel Bolivar

Carlo Magno

Spanish Square

The Pantheon

Grand Hotel de la Minerva

Aldrovandi Palace

De er alle dyre hotell i Trevi området. Jeg har lekt meg litt med de forskjellige søkesteder. Litt morro det.

Artig om ditt er med på lista.

Kjenner ingen av navnene, men skal ringe på mandag og finne det ut. Det irriterer meg å ikke huske navnet.

• 2 uker senere...
Gjest bebba
Skrevet

Kommer til å bo på Hotel Accademia. Vet foreløpig ikke noe særlig om det annet enn at det ligger noen få skritt unna Trevi Di Fontaine.

Skrevet

Kommer til å bo på Hotel Accademia. Vet foreløpig ikke noe særlig om det annet enn at det ligger noen få skritt unna Trevi Di Fontaine.

Oj, det ser bra ut ja. Du vil nok føle deg som en dronning der. La inn prisforespørsel på tiden jeg skulle reise for morro skyld, og det var over det dobbelte av hva jeg skal betale. Dumt vi ikke skal være der likt, for da hadde vi blitt naboer. Men det blir vel ikke så varmt når du drar. Jeg leser at det er hetealarm i Roma nå, og det blir sikkert like varmt om en måned når jeg kommer. Er spent på hvor mye jeg orker å bevege meg i varmen. Men jeg liker høy luftfuktighet og det er det der nede, så jeg skal nok trives i varmen jeg. Jeg sitter og lurer på om jeg skal bestille en guidet tur til pompei på forhånd, men er litt usikker på om jeg kanskje trenger alle dagene i Roma for å få med meg mest mulig. Har mange dager og tenke på, så jeg får se.

Takk for at du kom tilbake med hotellinfo, jeg var litt spent på det hotellet. Gled deg!

Gjest bebba
Skrevet

Oj, det ser bra ut ja. Du vil nok føle deg som en dronning der. La inn prisforespørsel på tiden jeg skulle reise for morro skyld, og det var over det dobbelte av hva jeg skal betale. Dumt vi ikke skal være der likt, for da hadde vi blitt naboer. Men det blir vel ikke så varmt når du drar. Jeg leser at det er hetealarm i Roma nå, og det blir sikkert like varmt om en måned når jeg kommer. Er spent på hvor mye jeg orker å bevege meg i varmen. Men jeg liker høy luftfuktighet og det er det der nede, så jeg skal nok trives i varmen jeg. Jeg sitter og lurer på om jeg skal bestille en guidet tur til pompei på forhånd, men er litt usikker på om jeg kanskje trenger alle dagene i Roma for å få med meg mest mulig. Har mange dager og tenke på, så jeg får se.

Takk for at du kom tilbake med hotellinfo, jeg var litt spent på det hotellet. Gled deg!

Jeg gleder meg virkelig, og jeg anbefaler deg å dra til Pompei. Jeg var i Roma for 18 år siden, og Pompei er et av det største jeg opplevde. Har ikke bestemt meg om jeg drar dit nå, men jeg har veldig lyst siden jeg tar min datter på 16 med. Jeg har sett på hotellet, og det er også minst det dobbelte av hva jeg vanligvis betaler når jeg reiser. Jeg har tenkt å nyte hvert minutt, og håper at min datter gjør det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...