Gå til innhold

den som ville la gutten (5 år) se spiderman2:

Anbefalte innlegg

Gjest om filmen
Skrevet

Den bør ikke ses av barn! Scener som ikke passer for barn i filmen.

monique1365380367
Skrevet

så er det vel og 15 års grense på den filmen!....sier seg jo selv at man ikke skal la en 5 åring se den!

Skrevet

Jeg var og så Spiderman her forleden, filmstart klokka ti på kvelden. En mor hadde med sin sønn på ca 8 år, han satt rett ved siden av meg og snakket høyt gjennom hele filmen, leste tekstene høyt, kommenterte alt mulig og hoppet opp og ned på setet. Om han ble skremt av filmen aner jeg ikke, men jeg hadde et sterkt ønske om å kaldkvæle både ungen og hans mor når jeg gikk derfra. Så små unger har ikke noe å gjøre på voksenfilmer, om ikke annet så fordi de ødelegger filmopplevelsen for alle som sitter rundt dem.

Gjest Big Mac
Skrevet

"mamma, hva skjedde nåååå?"

Det er ulempen med å ha barnlige interesser ;-)

Gjest om filmen
Skrevet

så er det vel og 15 års grense på den filmen!....sier seg jo selv at man ikke skal la en 5 åring se den!

En dame her ville ta en gutt på den alderen med.. Det er en aldersgrense for en grunn! Håper ikke han fikk komme inn i salen..

Skrevet

11 års grense er det.

skorpionfisken
Skrevet

Har ikke sett filmen ennå, hadde planer om å kjøpe den når den kommer sånn at våre 7 og 8 åringer kan se den med norsk tale.

Vil dere ikke anbefale det heller?

Gjest Big Mac
Skrevet

Har ikke sett filmen ennå, hadde planer om å kjøpe den når den kommer sånn at våre 7 og 8 åringer kan se den med norsk tale.

Tror neppe den noengang kommer med norsk tale.

skorpionfisken
Skrevet

Tror neppe den noengang kommer med norsk tale.

Den første filmen (DVD) er med norsk tale, hvorfor skal ikke nr 2 ha det da?

Gjest Big Mac
Skrevet

Den første filmen (DVD) er med norsk tale, hvorfor skal ikke nr 2 ha det da?

Tuller du? Har du virkelig norsk tale på den første spiderman-filmen?!?

skorpionfisken
Skrevet

Tuller du? Har du virkelig norsk tale på den første spiderman-filmen?!?

Du gjorde meg usikker nå... springer og sjekker...

Nei sett sånt...

Krapylene har sett filmen 530 ganger med engelsk tale og norsk tekst uten at jeg har oppdaget det engang....

Sløv mor...og stemor.. det var stesønnen som bragte filmen med seg inn i familien etter at han allerede hadde sett den 220 ganger.

Da blir jo sagen noget annet. Men utrolig hva de har fått med seg av filmen da. Skjønner jo alt som skjer.

Er den andre filmen skumlere enn den første?

Gjest Big Mac
Skrevet

Du gjorde meg usikker nå... springer og sjekker...

Nei sett sånt...

Krapylene har sett filmen 530 ganger med engelsk tale og norsk tekst uten at jeg har oppdaget det engang....

Sløv mor...og stemor.. det var stesønnen som bragte filmen med seg inn i familien etter at han allerede hadde sett den 220 ganger.

Da blir jo sagen noget annet. Men utrolig hva de har fått med seg av filmen da. Skjønner jo alt som skjer.

Er den andre filmen skumlere enn den første?

Hehe... det er utrolig hvor flinke sånne småkryp er til å plukke opp nye ting. Jeg er ganske sikker på at tv, film og dataspill kommer til å lære dem mer engelsk enn hva skolen klarer. Så sånn sett er det jo positivt.

"Er den andre filmen skumlere enn den første? "

Jeg sjekket filmitilsynets sider, og de hadde faktisk gitt den første filmen 15-års grense, men det klaget distributøren på. Klagen ble tatt til følge, og sensuren satt til 11.

http://www.filmtilsynet.no/Klagenemnd/Klager/22943 (Internett er fantastisk!)

Jeg har ikke sett 2-eren, men den fikk 11-års-grense, så den er neppe spesielt mye skumlere...

Gjest aldersgrense for en grunn
Skrevet

Nei, de er for små til å se den. Se den først du, så forstår du.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg var og så Spiderman her forleden, filmstart klokka ti på kvelden. En mor hadde med sin sønn på ca 8 år, han satt rett ved siden av meg og snakket høyt gjennom hele filmen, leste tekstene høyt, kommenterte alt mulig og hoppet opp og ned på setet. Om han ble skremt av filmen aner jeg ikke, men jeg hadde et sterkt ønske om å kaldkvæle både ungen og hans mor når jeg gikk derfra. Så små unger har ikke noe å gjøre på voksenfilmer, om ikke annet så fordi de ødelegger filmopplevelsen for alle som sitter rundt dem.

Hehe, så enig så enig. Selv om..jeg synes ikke Spiderman virket spesielt skummel..

Gjest Sniff
Skrevet

Kan du si noe om hva slags scener? Voldelige, skumle eller..? Regner med at sønnen på 10 kommer til å ønske å se den snart?

skorpionfisken
Skrevet

Satt du virkelig hele filmen og hørte på beistet uten å be ham om å holde kjeft?

O tålmodighet.

Jeg hadde frest mer enn en gang til ham HYYYYSSSSSJJJJJ!!!!! og så hadde jeg sett surt både på ham og mora.

Og hun skulle bare våget å si noe til forsvar for da hadde jeg eksplodert.

Det er nettopp grunnen til at jeg vil kjøpe DVD til ungene med filmen istedet for å dra dem med i en kinosal hvor de må ha forklaringer underveis som andre må høre på.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Kan du si noe om hva slags scener? Voldelige, skumle eller..? Regner med at sønnen på 10 kommer til å ønske å se den snart?

Røft regnet er en tiåring dobbelt så gammel som en femåring. ;-D

Har filmen 11 års grense er det slik at en tiåring kan se den. Men alle filmer bør vel helst vurderes av en voksen før man benker barn foran DVD'en.

Gjest en scene
Skrevet

Blekksprutmannen (før han blir det) får noe (blekksprutarmer) inn i ryggraden, ekkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...