Gå til innhold

polske arbeidere i norge får kontantstøtte for barn

Anbefalte innlegg

Gjest avisleser
Skrevet

i hjemlandet. Selv om barnet kanskje ikke er i barnehage (de gir egenmelding). Jeg forstår ikke hvorfor barn i utlandet (f.eks. polske) skal få kontantstøtte. Hva mener du?

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

19

• Sør

17

• Grip

10

• snø

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest kontantstøtteteoretikeren
Skrevet

Helt enig. kontantstøtte bør gies kun til barn som ikke er i barnehage, og som bor fast i Norge. Ellers burde egentlig alle fått kontantstøtte, også heller bare brukt de pengene til å betale i barnehagen. Også kunne barnehagene tatt kontantstøtten ekstra.

Skrevet

Helt enig. kontantstøtte bør gies kun til barn som ikke er i barnehage, og som bor fast i Norge. Ellers burde egentlig alle fått kontantstøtte, også heller bare brukt de pengene til å betale i barnehagen. Også kunne barnehagene tatt kontantstøtten ekstra.

Ihht EØS reglene, så skal man ikke diskriminere etter hvor folk bor. For eksempel, folk kan bo i Frankrike og jobbe i Nederland.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Problemet er ikke EØS-regelverket, men dustete ordninger som kontantstøtte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så du mener at de som har barn i barnehage skal få ENDA mer støtte enn de som er hjemme? - Er du klar over hvor mye en barnehageplass er sponset? det var jo nettopp DEn urettferdigheten som skapte kontantstøtten, slik at de som ikke haddebarn i barnehagen også skulle få støtte til barnepass - enten man passer de selv, eller har dagmamma.

så det så!

Gjest picoult
Skrevet

Problemet er ikke EØS-regelverket, men dustete ordninger som kontantstøtte.

Med vennlig hilsen

Vi er kjempeglade for kontantstøtten. Synd noen utnytter systemet. Kontantstøtten gir meg muligheten til å passe barna selv om dagen, og jeg synes minsten (1 1/2) er for liten enda til barnehage. Økonomisk er den også viktig.

Skrevet

Vi er kjempeglade for kontantstøtten. Synd noen utnytter systemet. Kontantstøtten gir meg muligheten til å passe barna selv om dagen, og jeg synes minsten (1 1/2) er for liten enda til barnehage. Økonomisk er den også viktig.

Hvem "utnytter" systemet?

Med vennlig hilsen

Gjest hva mener du om det?
Skrevet

Ihht EØS reglene, så skal man ikke diskriminere etter hvor folk bor. For eksempel, folk kan bo i Frankrike og jobbe i Nederland.

Med vennlig hilsen

Synes du det er rett at polske barn i Polen skal få norsk kontantstøtte??

Gjest picoult
Skrevet

Hvem "utnytter" systemet?

Med vennlig hilsen

Det er regelverket det er noe galt med, slik at enkelte får økonomiske midler de egentlig ikke skulle hatt. Jeg mener utenlandske barn i f.eks. Polen ikke skulle hatt kontantstøtte. Enkelte barn av innvandrere i Norge burde hatt barna sine i barnehage i steden for å ha dem hjemme og motta kontantstøtte. Barna kan trenge å gå i barnehage pga språk/læring.

Skrevet

Synes du det er rett at barn fra Akershus skal får kontantstøtte når foreldrene jobber i Oppland?

EØS-avtalen gjør at "landene blir som fylker" på mange måter. Så lenge en person arbeider i Norge har han rett på kontantstøtte.

Er du klar over at norske barn i Spania også får kontantstøtte? Akkurat samme regelverket.

Skrevet

Det er regelverket det er noe galt med, slik at enkelte får økonomiske midler de egentlig ikke skulle hatt. Jeg mener utenlandske barn i f.eks. Polen ikke skulle hatt kontantstøtte. Enkelte barn av innvandrere i Norge burde hatt barna sine i barnehage i steden for å ha dem hjemme og motta kontantstøtte. Barna kan trenge å gå i barnehage pga språk/læring.

Hvorfor skulle ikke polske barn ha kontantstøtte hvis foreldrene jobber i Norge?

Norske barn i Spania får kontantstøtte.

Det er hele kontantstøtte-ordningen som er idiotisk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Alle som er eller vil bli, avhengig av ytelser fra den norske velferdsstaten burde skjelve i buksene. Fagforeningene er dypt bekymret.

Kontantstøtte for ett barn i Norge utgjør en gjennomsnittlig polsk årslønn.

Det sier seg at mange av våre nåværende ytelser må bort når hvis reglene ikke endres.

Gjest picoult
Skrevet

Hvorfor skulle ikke polske barn ha kontantstøtte hvis foreldrene jobber i Norge?

Med vennlig hilsen

Jeg mener ikke ordningen er idiotisk. For alt vi vet kan barna gå i barnehage i Polen også, og dermed egentlig ikke ha rett på støtte. Kontantstøtten er vel til for norske barn?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Man skulle tro det var et fornuftig prinsipp at borgere fikk trygdeytelser fra det landet hvor de er hjemmehørende, uavhengig av hvor de jobbet.

Skrevet

Sør vurderer det slik at alle verdens borgere skal ha tilgang til norske skattebetaleres lommer, kfr hans innlegg lengre ned.

Skrevet

Jeg mener ikke ordningen er idiotisk. For alt vi vet kan barna gå i barnehage i Polen også, og dermed egentlig ikke ha rett på støtte. Kontantstøtten er vel til for norske barn?

I denne tråden er jeg HELT enig med Sør.

Skrevet

Synes du det er rett at barn fra Akershus skal får kontantstøtte når foreldrene jobber i Oppland?

EØS-avtalen gjør at "landene blir som fylker" på mange måter. Så lenge en person arbeider i Norge har han rett på kontantstøtte.

Er du klar over at norske barn i Spania også får kontantstøtte? Akkurat samme regelverket.

Jeg visste ikke at norske barn i Spania får kontantstøtte, nei. Jeg er forresten imot eøs-avtalen og alt den fører med seg.

Gjest picoult
Skrevet

I denne tråden er jeg HELT enig med Sør.

Hvorfor?

Skrevet

Sør vurderer det slik at alle verdens borgere skal ha tilgang til norske skattebetaleres lommer, kfr hans innlegg lengre ned.

Så lenge de arbeider her, fullt lovlig, ser jeg ikke noe galt i at de får hjelp til barnepass. At en norsk kontantstøtte tilfeldigvis er som en polsk årslønn er jo mer tragisk enn "dårlig gjort".

Skrevet

Jeg mener ikke at vi skal dele med alle..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...