Gå til innhold

polske arbeidere i norge får kontantstøtte for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du dette er rettferdig da ?

Barnefam I, begge i arbeid, 2 barnehageplasser.

ca 6000 kr pr mnd.

Barnefamile 2,begge i arbeid,2 små barn, dagmamma

"gratis" barnepass.

Nei - og derfor er jeg imot kontantstøtten :-)

jeg bare sier hva den er TENKT brukt til.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

19

• Sør

17

• Grip

10

• snø

7

Mest aktive i denne tråden

petter smart
Skrevet

Joda, selvsagt finnes det noen, men det er neppe "mange", selv om de har hatt mulighet til å flytte hit i årevis.

Med vennlig hilsen

Det er forskjell på å flytte fra varme portugal til kalde norge, og å flytte fra kalde og fattige polen til kalde og rike norge.

Lønningene er også mye bedre i portugal enn i polen.

Skrevet

Det er forskjell på å flytte fra varme portugal til kalde norge, og å flytte fra kalde og fattige polen til kalde og rike norge.

Lønningene er også mye bedre i portugal enn i polen.

De er det nå, men de var det ikke før. Portugal var meget fattig, og det var nok kaldere inne i portugisiske hus om vinteren enn i norske hus.

Skrevet

Joda, hvordan er det vel ikke i norge.

Tvers over gangen for meg bor en nordafrikansk familie med 5 barn. Begge har trygd, barnetrygd for 5 og kontantstøtte for 2. Et røfft anslag vil da si ca 30 000 i mnd. Det er kanskje feil av meg å si bor der, for de er der noen uker på sommeren, resten av tiden er de i hjemlandet sitt med det som tilsvarer 2 årslønner der nede i mnd.

Hyggelig å kunne bidra.

Kom gjerne til poenget...

Gjest hva mener du?
Skrevet

Blandt mine britiske arbeidskollegaer er det mange som gledet seg godt over regjerings vedtak om å følge opp med å gjøre kontantstøtten gjeldene for alle innenfor EU/EØS området som jobber i Norge.

Siden den blir etterbetalt for perioden kontantstøtten har vært innført, er det enkelte som får opp mot 100 000 etterbetalt.

Seriøst? Det kan da ikke være rett..

Skrevet

Kom gjerne til poenget...

Poenget (som i og for seg var godt) er kanskje å vise hvordan velferdsstaten snart vil bukke under av presset fra stadig flere ikke-norske personer som vi tilkjenner trygdeytelser.

Skrevet

Seriøst? Det kan da ikke være rett..

Selvsagt er det rett. Norge ble dømt til å utbetale.

Skrevet

Poenget (som i og for seg var godt) er kanskje å vise hvordan velferdsstaten snart vil bukke under av presset fra stadig flere ikke-norske personer som vi tilkjenner trygdeytelser.

Det plager deg ikke at disse "ikke-norske" personene også betaler skatt?

Skrevet

Nei - og derfor er jeg imot kontantstøtten :-)

jeg bare sier hva den er TENKT brukt til.

Jeg har aldri forstått tankene bak en slik ordning,der eneste kriteriet for å få kontantstøtte er at man ikke brukere barnehage,

Men styrking av barnefamilienes økonomi er jeg for- men det må da i rettferdighetens navn kunne gjøres på en annen måte. Hvorfor ikke øke barnetrygden ?

Ble litt i villrede etter innlegget ditt,hva du egentlig mente..

Håper det blir regjeringsskifte ved neste korsvei.

Skrevet

Jeg har aldri forstått tankene bak en slik ordning,der eneste kriteriet for å få kontantstøtte er at man ikke brukere barnehage,

Men styrking av barnefamilienes økonomi er jeg for- men det må da i rettferdighetens navn kunne gjøres på en annen måte. Hvorfor ikke øke barnetrygden ?

Ble litt i villrede etter innlegget ditt,hva du egentlig mente..

Håper det blir regjeringsskifte ved neste korsvei.

jeg er Venstrepolitiker, og mener at man skal kunne behovsprøve barnetrygden. Vi som tjener greit - sånn passe, vi har som regel bør ha råd til betale for det vi trenger, så ville det blitt mer til de som virkelig trengte hjelp. For noen ville det være feil å bare gi dem en stor sum penger, og da må hjelpen komme på andre måter, -oppfølging, økonomisk rådgiving (positivt altså), avlastningshjem etc. Ikke alle takler å ha penger...

Ny regjering - tja - i alle fall må KrF ut - ellers så er jeg veldig fornøyd med den som sitter :)

Skrevet

jeg er Venstrepolitiker, og mener at man skal kunne behovsprøve barnetrygden. Vi som tjener greit - sånn passe, vi har som regel bør ha råd til betale for det vi trenger, så ville det blitt mer til de som virkelig trengte hjelp. For noen ville det være feil å bare gi dem en stor sum penger, og da må hjelpen komme på andre måter, -oppfølging, økonomisk rådgiving (positivt altså), avlastningshjem etc. Ikke alle takler å ha penger...

Ny regjering - tja - i alle fall må KrF ut - ellers så er jeg veldig fornøyd med den som sitter :)

Flisa

Veldig enig med deg ang. andre former for støtte til barnefamilier - ja, barnetrygden skulle gjerne ha vært behovsprøvd.

Men da må det nok en annen regjering til !! :)

Skrevet

Flisa

Veldig enig med deg ang. andre former for støtte til barnefamilier - ja, barnetrygden skulle gjerne ha vært behovsprøvd.

Men da må det nok en annen regjering til !! :)

langt i fra! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...