Gå til innhold

rehabiliteringskrav og behandling - hva er rett?

Anbefalte innlegg

Gjest mannmann
Skrevet

Får behandling på dps dagsenter pga psykisk sykdom. Det er de som har det faglige ansvaret. Tar imot det som tilbys. Får rehab.penger fra trygdekontor. Nå sier trygdekontoret at de inndrar rehab.pengene fra høsten om det bare blir dps. for de sier at man må gå til fagperson. Har de lov til dette? Noen som kan hjelpe til med p vise til noen linker med lover som kan vises til i et klagebrev? Noen som har møtt på lignende vansker i forhold til rehabilitering?

synes det er rart at ikke trygdekontoret godtar dps skreddersydde behandlingsopplegg som godt nok. Skal gå der i to grupper ukentlig, ledet av psykiatrisk sykepleiere. De tenker vel på psykolog/psykiatere, kanskje. Men det har ike dpset å tilby. Så hva skal man da gjøre? Må ha noe å leve av....

Gjest Til MannMann
Skrevet

Har selv gått på rehab.penger flere ganger. Den ene gangen var jeg innlagt på dps, og den andre gangen gikk jeg til samtale en gang i uka... Den tredje gangen gikk jeg til behandling hver 14dag...

Jeg har ikke noen formening om det er lov eller ikke, men jeg kan jo gi deg noen lover og forskrifter angående rehabiliteringspenger...

Blant annet vet jeg at rehabiliteringspenger gis hvis man er under aktiv behandling med utsikt til bedring. Da tror jeg ikke at en time i uka regnes som aktiv behandling...

Den ene gangen da jeg ble overført fra attføring til rehabilitering, mente ho dama på Aetat at for å få det måtte dette vilkåret at man måtte ha intensiv eller hyppige behandlinger, for å få innvilget rehab.penger..

Her er ellers en link til en lov ang. rehab.penger. Kanskje du finner noe der....

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-034.html

Eller kan du søke litt nærmere på: http:www.trygdeetaten.no sine hjemme sider for å se om dem har noe info. ang. dette...

Lykke til! Håper at det ordner seg....

Skrevet

Jeg går på rehab-penger. Går til samtale hos psyk.sykepleier en gang i uken og dette sees på som aktiv behandling. En psyk.sykepleier har jo en overordnet (psykiater) som til syvende og sist har ansvaret for behandlingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...