Gå til innhold

overvekt

u100075073

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker hjelp til vektreduksjon. Har en BMI på 36. Har sevfølgelig prøvd mange slankekurer som har virket, men legger på meg igjen. Er det noe sted her i Norge man kan få hjelp? Hvor overvektig må man være for å kunne kreve offentlig hjelp?. Lurer også om det finnes steder som behandler overvekt slik som i Ebeltoft. Hva kan man gjøre for å komme seg til et slikt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trener1365380399

Det jeg lurer på er om du trener. Jeg er selv i en situasjon hvor jeg ikke har fått trent på et par år og vekten særlig den siste tiden har flydd i været. Driver litt med fysioterapi, der kan en få hjelp. Men det jeg vet er at jeg nå bare må ta meg sammen slutte med pølsa om morran før jobben og komme meg ut og gå, det er viktig ikke løpe. Det beste er jo hvis du har noen du kan trene med. Du skriver ikke hvor overvektig du er aner ikke hva bmi 36 er. Skaff deg ordentlige joggesko og prøv. Spis 6 ganger om dagen. Har du prøvd mosjon vet jeg ikke noe særlig om disse kurstedene, men de er dyre, veldig dyre. Lykke til så kansje vi kan sende inn innlegg begge to om at vi har klart gå ned 5 kilo om et år :) en må ikke forhaste seg. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-sy.

Politisk er det nok ikke lagt noe føringer for hjelp for overvektige. Etterhvert har det kommet endel viteskapelige arbeider som viser at det viktigste for vektreduksjon er jevnlig, regelmessig fysisk aktivitet. At man samtidig har et forsiktig kaloriinntak , sier seg selv.

Ellers har jeg i høyeste grad sans for Fedon Lindbergs opplegg. Fra august fungerer egen Fedon klinikk med treningsfasiliteter i det gamle Giro bygget i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...