Gå til innhold

Kan man kopiere et Word-dokument over til...

Anbefalte innlegg

Gjest Benedickte
Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om det går an å kopiere en tekst i Word, over til Outlook Express? Jeg pleier ofte å skrive mailer i Word, da det er praktisk med stavekontrollen der. Men nå må jeg jo først ta en utskrift, og deretter skrive det hele på nytt i Outlook Express. Dette er jo temmelig tungvint! Så spørsmålet mitt er om det finns en kopieringsmulighet som gjør dette enklere(jeg vet at man kan sende Word-dokumenter som filvedlegg, men det er altså ikke dette jeg tenker på!)

Noen som vet?

Skrevet

Ja, guri!

Stå i Word:

Du markerer teksten ved å trykke CTRL og A

så trykker du CTRL og C

Så lager du en mail og stiller deg inni tekstfeltet og trykker CTRL og V

:-)

Gjest javeldå
Skrevet

Det kan jeg gjøre, ihvertfall. Skriver teksten i Word, så merker jeg hele teksten >> Edit - Copy, og så limer jeg det inn i mailen.

Skrevet

!!!

---

Markere teksten.

Trykk CTrl-tasten samtidig med C

Åpne en tom mail.

Plasser musepekeren i tekstfeltet.

Trykk Ctrl-tasten samtidig med V

Skrevet

....trodde det var rettemuligheter i Outlook Express også.....!

Gjest Benedickte
Skrevet

Hei!

Takk for svar, folkens! Jeg forsøkte oppskriften dere ga meg, og det viste seg jo å være latterlig enkelt å kopiere en tekst i Word over til Outlook Express(hvorfor har ingen fortalt meg om dette før, tro?) Men jeg har fremdeles ett lite problem. Jeg forsøkte å sende en test-mail fra Outlook Express til en hotmailadresse jeg har(bare for å sjekke at dette virkelig fungerte, liksom:)) Og da ser jeg jo at det egentlig ikke gjør det. Teksten jeg sendte var blitt delt opp i hytt og pine, og det var blitt kjempe lange avstander mellom avsnittene(mye lengre enn det var i orginalversjonen!) Hva kommer dette av? Jeg vil jo nødig sende fra meg mailer som ser slik ut. Er det noe jeg har gjort feil?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...