Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik går det når man forsøker diplomatiet med palestinernes leder.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234800

Er det rart det er nyttesløst å forsøke diplomatiets vei, når en hver form for kritikk blir møtt med brudd?

Arafat mener tydligvis at en hver som kritiserer han eller den palestinske selvstyremyndighet ikke lenger er objektive i saken(?).

Med andre ord - de ønsker kun å forholde seg til diplomater som er enige med dem i alt (og derved uenige med Israel).

Hvis Israel skulle gjøre det samme, så viser vel det hvilken fremtid diplomatiet har i midtøsten.....i den grad noen overhode har noe tro på det lenger?

Dog spiller det vel ingen rolle hvilken holdning Israel har, så lenge de palestinske selvstyremyndighetene utviser en slik holdning.

For det holder langt på vei at kun en av partene gjør det....

Skrevet

Hvor lenge er det siden Israel truet med akkurat det samme?

Men da Israel truet så var det Rød-Larsen som var "dum", mens nå er det tydeligvis Rød-Larsen som har rett.

Dobbelmoral er dobbelt så bra?

Skrevet

Men da Israel truet så var det Rød-Larsen som var "dum", mens nå er det tydeligvis Rød-Larsen som har rett.

Rød-Larsen har tidligere utvist klare sympatier for palestinerne.

Når han så èn gang kritiserer dem, så ønsker de ikke lenger å ha noe med han å gjøre.

Synes du det er OK?

Skrevet

Jeg kommenterte i sin tid ikke Israels holdning til Rød-Larsen, så jeg ser ikke hvor du får din påstand om dobbeltmoral i fra?

Desuten har det hele tiden vært klart at Rød-larsens sympatier har ligger hos palestinerne, og han har vært svært skarp og ensidig i sin kritikk av Israelerne.

At Israelerne ikke så med helt blide øyne på det, kan derfor lettere forstås enn palestinernes reaksjon nå. Dette er tross alt en kritikk som kommer fra en av deres "støttespillere" gjennom mange år.

Jeg kan ikke huske at Israel har reagert på samme måte når en av deres "støttespillere" har kritisert dem fra tid til annen.

Så hvis det finnes noen dobbeltmoral her, så må det være hvis du ikke finner palestinernes reaksjon på Rød-Larsen sin kritikk litt "uheldig".

Skrevet

Jøss, har det begynt å demre for Rød-Larsen nå'a? :)

Skrevet

Rød-Larsen har tidligere utvist klare sympatier for palestinerne.

Når han så èn gang kritiserer dem, så ønsker de ikke lenger å ha noe med han å gjøre.

Synes du det er OK?

Jeg synes det er like mye/lite OK som at da Israel gjorde det samme. Men den gang var det Rød-Larsen som ble kritisert...

Skrevet

Jeg kommenterte i sin tid ikke Israels holdning til Rød-Larsen, så jeg ser ikke hvor du får din påstand om dobbeltmoral i fra?

Desuten har det hele tiden vært klart at Rød-larsens sympatier har ligger hos palestinerne, og han har vært svært skarp og ensidig i sin kritikk av Israelerne.

At Israelerne ikke så med helt blide øyne på det, kan derfor lettere forstås enn palestinernes reaksjon nå. Dette er tross alt en kritikk som kommer fra en av deres "støttespillere" gjennom mange år.

Jeg kan ikke huske at Israel har reagert på samme måte når en av deres "støttespillere" har kritisert dem fra tid til annen.

Så hvis det finnes noen dobbeltmoral her, så må det være hvis du ikke finner palestinernes reaksjon på Rød-Larsen sin kritikk litt "uheldig".

Arafat holdes nærmest fengslet av israelerene, som også har ødelagt palestinsk infrastruktur. Å klage over "manglende politisk vilje" er jo heller surrealistisk, når den politiske strukturen blir bombet til pinneved.

Skrevet

Jøss, har det begynt å demre for Rød-Larsen nå'a? :)

Det tok sin tid ja....:-)

Skrevet

Arafat holdes nærmest fengslet av israelerene, som også har ødelagt palestinsk infrastruktur. Å klage over "manglende politisk vilje" er jo heller surrealistisk, når den politiske strukturen blir bombet til pinneved.

Og det er bare Israels skyld...?

Hadde Arafat vist noe mer vilje og ønske om å gjøre noe med de militante palestinske terroristene, så ville han heller ikke befunnet seg i den situasjonen han gjør.

Arafat er selv særdeles skyld i den situasjonen han selv befinner seg i - for ikke å snakke om palestinernes situasjon generelt sett.

En egoistisk korrupt tidligere terroristisk jævel er hva han er.

Og ja - det kan sies mye negativt om Sharon også.....

Skrevet

Jeg synes det er like mye/lite OK som at da Israel gjorde det samme. Men den gang var det Rød-Larsen som ble kritisert...

Så tolker jeg deg rett, så synes du at dette er uheldig gjort av Arafat - og lite egnet til å bidra til å løse konflikten på en fredelig måte?

Skrevet

Og det er bare Israels skyld...?

Hadde Arafat vist noe mer vilje og ønske om å gjøre noe med de militante palestinske terroristene, så ville han heller ikke befunnet seg i den situasjonen han gjør.

Arafat er selv særdeles skyld i den situasjonen han selv befinner seg i - for ikke å snakke om palestinernes situasjon generelt sett.

En egoistisk korrupt tidligere terroristisk jævel er hva han er.

Og ja - det kan sies mye negativt om Sharon også.....

Selvsagt er det Israels ansvar når de okkuperer landområder, bomber infrastrukturen, for så å klage over at "den fungerer ikke".

Skrevet

Så tolker jeg deg rett, så synes du at dette er uheldig gjort av Arafat - og lite egnet til å bidra til å løse konflikten på en fredelig måte?

Ja, jeg synes selvsagt det er tåpelig. Uten å ha lest detaljene i kritikken, så synes jeg også den virker tåpelig, all den tid man neppe kan forvente at Arafat skal gjøre det som de mener han skal gjøre, når han sitter i "husarrest".

Skrevet

Ja, jeg synes selvsagt det er tåpelig. Uten å ha lest detaljene i kritikken, så synes jeg også den virker tåpelig, all den tid man neppe kan forvente at Arafat skal gjøre det som de mener han skal gjøre, når han sitter i "husarrest".

For det første, det er vesensforskjell på grunnlaget for arabernes «perona non grata» og Israel kritikk. Røden kom i skade for å nevne at araberne bør forsøke en annen vei en vold og terror, og slike toner aksepteres ikke i Arafat-land.

Kritikken fra Israel kom etter Rødens løgner om «massakrene og masseødeleggelsene» i Jenin. Men Røden har aldri fått noen «persona non grata» av Israel, tross sin partiskhet i en rolle der det kreves absolutt nøytralitet.

At Arafat sitter i noen form for husarrest er bare sludder, det vasser folk ut og inn av Mukataen som det passer, også ettersøkte terrorister.Et hvilket som helst annet sted, med hvilken som helst annen terrorist, så ville de gått inn og henten ham til galgen. Tvert!

Skrevet

For det første, det er vesensforskjell på grunnlaget for arabernes «perona non grata» og Israel kritikk. Røden kom i skade for å nevne at araberne bør forsøke en annen vei en vold og terror, og slike toner aksepteres ikke i Arafat-land.

Kritikken fra Israel kom etter Rødens løgner om «massakrene og masseødeleggelsene» i Jenin. Men Røden har aldri fått noen «persona non grata» av Israel, tross sin partiskhet i en rolle der det kreves absolutt nøytralitet.

At Arafat sitter i noen form for husarrest er bare sludder, det vasser folk ut og inn av Mukataen som det passer, også ettersøkte terrorister.Et hvilket som helst annet sted, med hvilken som helst annen terrorist, så ville de gått inn og henten ham til galgen. Tvert!

"løgner om [..] Jenin"

Du høres ut som en holocaust-fornekter.

Skrevet

Kan du være litt mer klar i hva du faktisk mener Sør?

Tar du Arafats parti i dette, eller Rød-Larsens?

Skrevet

Selvsagt er det Israels ansvar når de okkuperer landområder, bomber infrastrukturen, for så å klage over at "den fungerer ikke".

Verden må være enkel for deg Sør, siden du ser ut til å mene at alle nye utviklinger i langsiktige konflikter kan forklares med de samme gamle argumenter fremført hundrevis av ganger på forumet tidligere.....

Skrevet

Verden må være enkel for deg Sør, siden du ser ut til å mene at alle nye utviklinger i langsiktige konflikter kan forklares med de samme gamle argumenter fremført hundrevis av ganger på forumet tidligere.....

Israels røveri av andre folks land er faktisk ikke så vanskelig.

Derimot gjør enkelte folk det vanskelig, for å "tåkelegge" det.

Skrevet

Kan du være litt mer klar i hva du faktisk mener Sør?

Tar du Arafats parti i dette, eller Rød-Larsens?

Evner du å ha to tanker i hodet samtidig?

Jeg synes Arafats (påståtte) reaksjon er tåpelig.

Jeg synes Rød-Larsens kritikk (det jeg har lest av den) er "merkelig"; det er som å kritisere en person som sitter i fengsel for ikke å gå på jobb.

Videre, med Sharons politikk så taper Arafat støtte, fordi flere og flere vanlige mennesker vil støtte Hamas.

Skrevet

Israels røveri av andre folks land er faktisk ikke så vanskelig.

Derimot gjør enkelte folk det vanskelig, for å "tåkelegge" det.

Det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, og det går også an å kritisere begge sider i en konflikt - i stedet for kun å terpe på ett og samme hele tiden.....

Skrevet

Evner du å ha to tanker i hodet samtidig?

Jeg synes Arafats (påståtte) reaksjon er tåpelig.

Jeg synes Rød-Larsens kritikk (det jeg har lest av den) er "merkelig"; det er som å kritisere en person som sitter i fengsel for ikke å gå på jobb.

Videre, med Sharons politikk så taper Arafat støtte, fordi flere og flere vanlige mennesker vil støtte Hamas.

Ahhh...jeg forstår.

Fullstendig helgardering med andre ord:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...