Gå til innhold

Nummen i munn og svelg

Anbefalte innlegg

Gjest Litt bekymret bare
Skrevet

Jeg har i lengre tid vært nummen rundt munnen.Ikke hele tiden,men det kommer av og til.

I dag er jeg nummen i munnen,tunga og svelget også.

Det er ikke slik at all følelse er borte.Det er vel mer som når man har tatt bedøvelse hos tannlegen,og bedøvelsen er på tur ut.

Har tenkt litt på om det kan være at det kommer når jeg får migreneanfall,men det er der om jeg ikke har det også.

Noen som vet hva det kan være?

Gjest dra til legen
Skrevet

Ikke for å gjøre deg mer bekymret, men JEG ville uansett undersøkt det til lege. Det kan i værste fall være foranliggende til hjerneslag. Og du trenger ikke nødvendigvis være 70år for å få det. Kjenner 2 under 30år som har fått det.

Gjest Litt bekymret bare
Skrevet

Ikke for å gjøre deg mer bekymret, men JEG ville uansett undersøkt det til lege. Det kan i værste fall være foranliggende til hjerneslag. Og du trenger ikke nødvendigvis være 70år for å få det. Kjenner 2 under 30år som har fått det.

Vet faktisk av noen som har fått hjerneslag uten å ha noen som helst slags symptomer først.Under 30 år ja.

Skrevet

Bor du i flått-land, og har vært bitt av flått burde du gå å få sjekket deg for borrelia infeksjon. Giutten min ble hoven og nummen i munnen. han klarte ikke å spise til slutt og ble delvis lam i halve ansiktet. Han brekte seg når han skulle svelge. Vel, det var bare en tanke som slo meg...

Gå til lege.

Gjest Litt bekymret bare
Skrevet

Bor du i flått-land, og har vært bitt av flått burde du gå å få sjekket deg for borrelia infeksjon. Giutten min ble hoven og nummen i munnen. han klarte ikke å spise til slutt og ble delvis lam i halve ansiktet. Han brekte seg når han skulle svelge. Vel, det var bare en tanke som slo meg...

Gå til lege.

Har garantert ikke blitt bitt av flott.Dette startet i vinter.

Har lest om gutten din ja sigga.Håper det går bra med ham:o)

Skrevet

Har garantert ikke blitt bitt av flott.Dette startet i vinter.

Har lest om gutten din ja sigga.Håper det går bra med ham:o)

Jo, takk, han har det mye bedre nå.

Men hvis du har vært i flåtteland så er mulighten alltid tilstede for at du har hatt flått på deg, også uten at du har visst om det. Og viruset/bakterien kan være i kroppen i opptil 2 år før det bryter ut og gir symptomer på borrelia. Så hvis du og legen funderer rundt det kan det kanskje være en ide å nevne det og spørre..??

Gjest Litt bekymret bare
Skrevet

Jo, takk, han har det mye bedre nå.

Men hvis du har vært i flåtteland så er mulighten alltid tilstede for at du har hatt flått på deg, også uten at du har visst om det. Og viruset/bakterien kan være i kroppen i opptil 2 år før det bryter ut og gir symptomer på borrelia. Så hvis du og legen funderer rundt det kan det kanskje være en ide å nevne det og spørre..??

Det skader sikkert ikke å spørre.

Den nummenheten jeg har er ganske svak da.Har ingen problem med å spise eller snakke.

Startet i vinter rundt munnen.Det er bare i dag jeg har kjent dette _i_ munnen og svelget.

Har snakket med noen om dette med migrenen min,nå i kveld.

Kom frem til at det mest sannsynlig kommer av migreneanfall.Man kan visst ha migreneafall uten å direkte ha vondt i hodet også.

Storparten av de gangene jeg blir nummen,så får jeg et migreneanfall.Det er bare noen få ganger jeg ikke har fått vondt i hodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...