Gå til innhold

Jovisst kan man drikke lightbrus! :)

Anbefalte innlegg

Gjest hmm jaha
Skrevet

Man kan alltids finne en uttalelse som gir en det svaret man vil ha..

Klart det ikke er bra med for mye sukker, men hva med å drikke vann da? Eller litt saft?

De kunstige søtningsstoffene i lettbrus ER kreftfremkallende det vet vi, men det sies at man skal drikke ganske store mengder for at de skal være særlig farlige (3 liter per dag). Men å pøse i for mye sånt til barn, synes jeg er uansvarlig!

Det var en gang i tiden man ikke viste eller brydde seg om at røyk, røntgen, amalgam osv var farlig også...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

13

• favn

6

• Prozak

5

• snø

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selve SUKKERET er jo gift - i alle fall for personer i min familie :)

Ok, da må man jo selvsagt holde seg unna.

Men hva med sitronvann eller iste med bittelitt honning? Brus (for et dustete navn) er jo per def fælt..

Gjest den ekte noor
Skrevet

Selve SUKKERET er jo gift - i alle fall for personer i min familie :)

Sukker er mer avhengighetsskapende enn nikotin sier det.

Skrevet

Men hva med sitronvann eller iste med bittelitt honning? Brus (for et dustete navn) er jo per def fælt..

Ja brus er ganske fælt, jeg får hår på tennene av brus! Og rusbrus for den saks skyld.

Men lettbrus er ikke så ille :-)) Kanskje lettrusbrus hadde vært en suksess ;o)

Forøvrig har vi kun brus her i huset når vi skal ha gjester, for vi omgås jo sånne som liker brus også. Og da er det greit med lettbrus til Bella Propella. Det vil i grunnen si at vi alltid har brus i huset (siden vi ikke vet alltid når det kommer gjester), men at vi ikke drikker den.

Saft har vi aldri i huset, faktisk, tror ikke jeg kan huske sist vi kjøpte det.

Vann med sitron i er kjempegodt! En sånn flaske med "Te-sitron" er tingen :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Ja brus er ganske fælt, jeg får hår på tennene av brus! Og rusbrus for den saks skyld.

Men lettbrus er ikke så ille :-)) Kanskje lettrusbrus hadde vært en suksess ;o)

Forøvrig har vi kun brus her i huset når vi skal ha gjester, for vi omgås jo sånne som liker brus også. Og da er det greit med lettbrus til Bella Propella. Det vil i grunnen si at vi alltid har brus i huset (siden vi ikke vet alltid når det kommer gjester), men at vi ikke drikker den.

Saft har vi aldri i huset, faktisk, tror ikke jeg kan huske sist vi kjøpte det.

Vann med sitron i er kjempegodt! En sånn flaske med "Te-sitron" er tingen :-)

Beste hilsen fra

Oppdaget iste for alvor på en ferie. Det var umulig å skjønne hva ingrediensene på alskens merkverdige flasker var - men så kom familien over Lipton sitron-iste på boks. Knall i varmen for store og små! Men den er jo med sukker...

Skrevet

Man kan alltids finne en uttalelse som gir en det svaret man vil ha..

Klart det ikke er bra med for mye sukker, men hva med å drikke vann da? Eller litt saft?

De kunstige søtningsstoffene i lettbrus ER kreftfremkallende det vet vi, men det sies at man skal drikke ganske store mengder for at de skal være særlig farlige (3 liter per dag). Men å pøse i for mye sånt til barn, synes jeg er uansvarlig!

Det var en gang i tiden man ikke viste eller brydde seg om at røyk, røntgen, amalgam osv var farlig også...

Da er jeg uansvarlig! :)

Jeg skrev vel ikke at jeg pøste på heller - og vi drikker vann til hvert måltid, MEN, når far tar seg en Cognac - og mor et glass vin - som heller ikke inneholder bare sunne ting -ja da slår vi til med brus gitt! :)

Skrevet

helt enig! :)

Men pølse i brød på bensinstasjon og en brus - joda - det tar vi også!.

Jeg fikk forresten "fruktvann" her om dagen - det var godt. Man legger en appelsin i skiver, en sitron i skiver og et eple i skiver i 10 liter vannkanne med kran og setter på kjøla (dette var på en gård - hvem søren har kjøle, liksom)

Veldig godt var det!

Skrevet

Oppdaget iste for alvor på en ferie. Det var umulig å skjønne hva ingrediensene på alskens merkverdige flasker var - men så kom familien over Lipton sitron-iste på boks. Knall i varmen for store og små! Men den er jo med sukker...

...og veldig mye sukker.... Synes jeg leste et eller annet sted at det faktisk var enda mer sukker enn i brus :-(

Det skal ikke være lett!

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg skrev vel ikke at jeg pøste på heller - og vi drikker vann til hvert måltid, MEN, når far tar seg en Cognac - og mor et glass vin - som heller ikke inneholder bare sunne ting -ja da slår vi til med brus gitt! :)

Det skulle da bare mangle. Det er lite glede i å være sunn og fornuftig hvis man ikke skal få lov til å skeie ut innimellom :-)

".........................."

Skrevet

helt enig! :)

Men pølse i brød på bensinstasjon og en brus - joda - det tar vi også!.

Jeg fikk forresten "fruktvann" her om dagen - det var godt. Man legger en appelsin i skiver, en sitron i skiver og et eple i skiver i 10 liter vannkanne med kran og setter på kjøla (dette var på en gård - hvem søren har kjøle, liksom)

Veldig godt var det!

Joa, er ikke fanatisk på matfronten... Etter at minstejenta forkynte for et halvt år siden at hun ikke liker pølser, forsvant da sorten fra middagsmenyen i heimen. Og nå har jeg lyst på den slags grismat rett som det er.

Gjest Sniff
Skrevet

Jo, et glass vin og en cognac inneholder da bare sunne ting :-)

Skrevet

Joa, er ikke fanatisk på matfronten... Etter at minstejenta forkynte for et halvt år siden at hun ikke liker pølser, forsvant da sorten fra middagsmenyen i heimen. Og nå har jeg lyst på den slags grismat rett som det er.

hehe, i Sverige har vi en "fast bensinstasjon" - med verdens beste pølser – nå kjenner de oss – og hilser oss velkommen,- pølsefolket fra Norge – hehe, vi kjøper 2 French Hotdog til jentene, og wiener i brød til oss, -Pepsi MAX og marsipanbrød – gubben sitt brød er med cognacsmak. - - - - tro om de legger det fram til oss snart! :)

Skrevet

...og veldig mye sukker.... Synes jeg leste et eller annet sted at det faktisk var enda mer sukker enn i brus :-(

Det skal ikke være lett!

Beste hilsen fra

Gjøkkeno'. Blir ikke mer enn en gang i måneden, så det får tennene tåle.

:)

Skrevet

Der slo du meg, tenkte også jeg skulle legge ut den :-)

Jeg har også fått "stygge blikk" fordi jeg gir Bella lightbrus i stedet for vanlig brus. For de skumle stoffene i lettbrus må jo være såååååå mye verre enn sukkeret i vanlig brus.

Men vanlig brus er som speed for Bella Propella, så det var jammen godt å høre at jeg ikke er en Dårlig Mor som gir henne lightbrus. Selvfølgelig i ganske så begrensede mengder ;o)

Men jeg burde jo egentlig visst at jeg hadde rett - jeg er jo ikke Statsautorisert Mamma for ingenting ;o)

Beste hilsen fra

" For de skumle stoffene i lettbrus må jo være såååååå mye verre enn sukkeret i vanlig brus."

Tja. Sukker har vi hatt i omtrent 5.000 år, selv om det ikke har vært et høyt forbruk av det i mer enn 50 av disse. Imidlertid er det et naturprodukt vi vet mye om - bl.a at det er skadelig for stoffskiftet, metafysen og alle de medisinske ordene i særlig store mengder. De kjemisk fremstilte stoffene som brukes som sukkererstatning vet vi derimot mye mindre om, mht. skadevirkninger over tid, mengde etc.

Personlig ser jeg ikke noe poeng i å drikke lightbrus hvis man kun drikker det en gang i blant. Da kan man like godt drikke vanlig brus med sukker. Med mindre man synes neutrasweet og disse andre syntetiske stoffene smaker godt, selfølgelig.

"........................."

Skrevet

hehe, i Sverige har vi en "fast bensinstasjon" - med verdens beste pølser – nå kjenner de oss – og hilser oss velkommen,- pølsefolket fra Norge – hehe, vi kjøper 2 French Hotdog til jentene, og wiener i brød til oss, -Pepsi MAX og marsipanbrød – gubben sitt brød er med cognacsmak. - - - - tro om de legger det fram til oss snart! :)

Gisp, for en gjeng!?

Skrevet

Gisp, for en gjeng!?

ja, vi søker snart politisk asyl i Sverige :)

Skrevet

" For de skumle stoffene i lettbrus må jo være såååååå mye verre enn sukkeret i vanlig brus."

Tja. Sukker har vi hatt i omtrent 5.000 år, selv om det ikke har vært et høyt forbruk av det i mer enn 50 av disse. Imidlertid er det et naturprodukt vi vet mye om - bl.a at det er skadelig for stoffskiftet, metafysen og alle de medisinske ordene i særlig store mengder. De kjemisk fremstilte stoffene som brukes som sukkererstatning vet vi derimot mye mindre om, mht. skadevirkninger over tid, mengde etc.

Personlig ser jeg ikke noe poeng i å drikke lightbrus hvis man kun drikker det en gang i blant. Da kan man like godt drikke vanlig brus med sukker. Med mindre man synes neutrasweet og disse andre syntetiske stoffene smaker godt, selfølgelig.

"........................."

...elller med mindre man har et barn som blir fullstendig hyper propell av sukker.

Og med mindre man ikke liker vanlig brus, men synes at lettbrus er godt.

Måtehold er sjelden skadelig, og hadde jeg likt brus og hatt en datter som ikke reagerte på det, så hadde vi nok drukket vanlig brus de gangene vi nå drikker lightbrus.

Men den gang ei :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Det kan være så farlig eller ufarlig som det vil. Jeg drikker verken brus med sukker eller uten, men om jeg en sjelden gang gjør det er det med sukker.

Skrevet

...elller med mindre man har et barn som blir fullstendig hyper propell av sukker.

Og med mindre man ikke liker vanlig brus, men synes at lettbrus er godt.

Måtehold er sjelden skadelig, og hadde jeg likt brus og hatt en datter som ikke reagerte på det, så hadde vi nok drukket vanlig brus de gangene vi nå drikker lightbrus.

Men den gang ei :-)

Beste hilsen fra

"med mindre man har et barn som blir fullstendig hyper propell av sukker."

Selfølgelig.

"Og med mindre man ikke liker vanlig brus, men synes at lettbrus er godt."

Som jeg sa.

"..........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du finner sikkert 1000 eksperter som sier noe annet.

Er det noe som er sikkert når det gjelder kosthold så er det at det alltid er noen som kan dokumentere noe annet.

Så nå føler jeg vel egentlig at du virkelig klamrer deg til et halmstrå! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...