Gå til innhold

Blitz på kollisjonskurs med FN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ssh, da. Du kan like godt forsøke å overbevise vedkommende om at muslimene ikke har en mer eller mindre skjult agenda om å ta over landet. Enkeltes forestillinger er ikke til å rokke, uansett hvor ekstreme og ufornuftige de måtte være :-)

"........................"

Så du finner det ekstremt og ufornuftig å påstå at Blitz er voldlig i en rekke av sine "aksjoner"?

He-he.....

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

31

• favn

18

• Prozak

14

• Sør

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så du finner det ekstremt og ufornuftig å påstå at Blitz er voldlig i en rekke av sine "aksjoner"?

He-he.....

Uhm...nei, jeg kan ikke se at jeg har kommet med en slik uttalelse.

"........................."

Skrevet

Tullballeri. Blitz er harmløse. Nazistene dreper.

Ekstremister er aldri harmløse - uansett vilken side av gjerdet de måtte befinne seg på.

Skrevet

Uhm...nei, jeg kan ikke se at jeg har kommet med en slik uttalelse.

Svaret ditt (støtten til) til Sarkofags innlegg kan vanskelig tolkes på noen annen måte.

Skrevet

Svaret ditt (støtten til) til Sarkofags innlegg kan vanskelig tolkes på noen annen måte.

Vel, jeg kan ikke gjøre noe med din evne til å tolke.

Skrevet

Nazimiljøene i hovedstaden? Er det mange av dem?

Kan du være litt mer konkret når det gjelder nazimiljøenes voldlige angrep mot Blitz?

Jeg kjenner til et enkelttilfelle av en forskrudd nazisympatisør som kastet en bombe mot Blitz lokaler for noen år siden. Det er selvfølgelig fullstendig på trynet, men likevel noe som en forskrudd enkeltperson stod bak og ikke et "miljø".

Og missforstå meg rett. Jeg missliker nazimiljøet i Norge like mye som jeg missliker Blitzmiljøet. For meg er det to alen av samme stykke - begge like ekstremistiske på hver sin side, og det ene er ikke noe bedre enn det andre.

Dog kan det virke som om Blitz har roet seg litt det siste året, og det er jo positivt. Men å påstå at det er andre som har påført vold mot Blitz, og ikke Blitz som har påført vold mot andre, er og blir morsomt:-)

Å kaste stein mot bygninger det befinner seg mennesker i er vold.

Å møte opp i demonstrasjoner med en rekke slagvåpen, og bruke disse når man klarer å provosere frem bråk med enten politiet eller andre er vold.

Å kalle det noe annet er å lukke øynene for realitetene.

Nå må du tenke bedre etter, Goliath:

(Ny)-nazister i Norge står bak drap (Hadeland), bomber (i demo og i den bydelen sør for Oslo)

- som jeg kommer på i farten.

Skrevet

"Tøys, Blitz og nazigruppene er nøyaktig like i sin oppbygning og struktur. 95% Umoden rebelsk berme i trassalderen 14-20 år,"

Det der sier ingenting om strukturen. Jeg mistenker at du har lite direkte inngående kjennskap til noen av disse miljøene, så jeg orker ikke begynne å diskutere akkurat det med deg.

Mener du med det at du har inngående kjennskap til dem?

Tør jeg spørre på hvilken måte?

Mer konkret - har du selv vært en del av noen av disse miljøene?

Gjest Sarkofag
Skrevet

Ekstremister er aldri harmløse - uansett vilken side av gjerdet de måtte befinne seg på.

Disse er relativt sett harmløse, og kan ikke engang sammenlignes med nynazistene.

Skrevet

Jeg har jobbet sammen med noen Blitzere i sin tid. Smartere, mer oppegående og hyggeligere mennesker skal du lete lenge etter.

Skrevet

Nå må du tenke bedre etter, Goliath:

(Ny)-nazister i Norge står bak drap (Hadeland), bomber (i demo og i den bydelen sør for Oslo)

- som jeg kommer på i farten.

Ja visst har nazistene begått mange voldlige handlinger i Norge.

Men leser du de første innleggene i denne deltråden, så var spørsmålet i hvilken grad Blitz hadde blitt utsatt for vold fra andre - og ikke i hvilken grad nazistene hadde utført vold mot andre.

Det var det jeg svarte på.

Skrevet

Disse er relativt sett harmløse, og kan ikke engang sammenlignes med nynazistene.

Rent bortsett fra en liten kjerne i begge miljøer, så består begge miljøer ellers av nøyaktig de samme typer unge mennesker.

I utgangspunktet er det store flertallet harmløse ungdommer med personlige problemer som søker mer et tilhold til "noe" enn å ha en politisk ideologi.

Det de har til felles er en følelse av avmakt og et opprør mot det "eksisterende" system som de finner det vanskelig å passe inn i.

Skrevet

"Mener du med det at du har inngående kjennskap til dem?"

Noe, ja.

"....................."

Skrevet

Vel, jeg kan ikke gjøre noe med din evne til å tolke.

Ei heller din evne til å kritisk lese det du selv skriver ser jeg:-)

Skrevet

Jeg har jobbet sammen med noen Blitzere i sin tid. Smartere, mer oppegående og hyggeligere mennesker skal du lete lenge etter.

Unntak finnes helt sikkert i alle miljøer:-)

Min eneste befatning av dem er det jeg selv har bevitnet ved noen demonstrasjoner jeg tilfeldigvis befant meg i nærheten av, samt alle mediaoppslag. Samt noen intervjuer i media. Det har udelt vært negativt.

Men at det finnes mennesker der som har "edle" motiver, og som er hyggelige oppegående mennesker har du sikkert rett i.

Det er kanskje en av årsakene til at Blitz virker noe mer "stuerene" nå enn i tidligere tider?

Skrevet

Min eneste befatning av dem er det jeg selv har bevitnet ved noen demonstrasjoner jeg tilfeldigvis befant meg i nærheten av, samt alle mediaoppslag. Samt noen intervjuer i media. Det har udelt vært negativt.

Men at det finnes mennesker der som har "edle" motiver, og som er hyggelige oppegående mennesker har du sikkert rett i.

Det er kanskje en av årsakene til at Blitz virker noe mer "stuerene" nå enn i tidligere tider?

Finner du også nazister med "edle" motiver for nazismen sin?

Finnes det "edle motiver" for å ville gasse jøder?

Gjest æ'kke det mo'somt, da
Skrevet

Hvis du lærte deg å skrive ordentlig, og ikke kvasi vålerenga-slang, så kanskje du vil bli tatt seriøst?

Åsså... e'ru sånn elitær, du 'a. Æ'kke 'dialeten min ålreit 'a?

;)

Skrevet

Mitt kjennskap til og inntrykk av Blitz er at den seriøse delen består av mennesker med politisk og samfunnsmessig god og sterk agenda - i et nøtteskall møte høyreekstremister med hardt tilsvar, internasjonalt solidaritetsarbeide politisk/sosialt, samt operere sånn eller slik mot elendig boligbolitikk i Oslo.

Blitz er eksplisitte på å være et åpent hus, også for samfunnets utstøtte. Jeg tror ganske bestemt at alle er velkomne, bortsett fra folk fra ytre høyre. Det gjør at huset/miljøet selvsagt tiltrekker seg endel 'tapere' og forvirrede typer for å si det litt stygt, gjerne yngre lost-cases som klusser det meste til på den ene eller andre måten.

Hehe, det er forvirrende for politi, politikere og allmuen at de fleste av Blitz' engasjerte mennesker har høy utdanning og et kunnskapsnivå langt over deres eget.

Gjest Morsk
Skrevet

Rent bortsett fra en liten kjerne i begge miljøer, så består begge miljøer ellers av nøyaktig de samme typer unge mennesker.

I utgangspunktet er det store flertallet harmløse ungdommer med personlige problemer som søker mer et tilhold til "noe" enn å ha en politisk ideologi.

Det de har til felles er en følelse av avmakt og et opprør mot det "eksisterende" system som de finner det vanskelig å passe inn i.

Netopp. Det er avmaktsfølelsen og opprørstrangen i en viss alder som driver enkelte ungdommer inn i disse ekstreme miljøene.

Hvilket av dem de havner i er preget mer av rene tilfeldigheter enn noe bevisst politisk valg.

Gjest Morsk
Skrevet

"Tøys, Blitz og nazigruppene er nøyaktig like i sin oppbygning og struktur. 95% Umoden rebelsk berme i trassalderen 14-20 år,"

Det der sier ingenting om strukturen. Jeg mistenker at du har lite direkte inngående kjennskap til noen av disse miljøene, så jeg orker ikke begynne å diskutere akkurat det med deg.

Det er greit at du ikke gidder diskutere dine egne påstander, men da er det i grunn best å holde dem for seg selv.

Skrevet

Ei heller din evne til å kritisk lese det du selv skriver ser jeg:-)

Joda, den er ikke så værst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...