Gå til innhold

Bruker dere å putte...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

brødkniver og andre store kniver i oppvaskmaskinen?

Gjest Skjermtrollet
Skrevet

Putter vanligvis det meste inn der.. muligens litt lat, hehe..

Men de blir ikke veldig pene etterhvert da..

Gjest snøball
Skrevet

Ja, putter det meste inni der, utenom kniver som har håndtak av tre, fordi vaskemaskinen sliter de ut, slik at de blir skikkelig stygge etterhvert..Og putter heller ikke fine kassseroller og slikt.

Skrevet

Selvfølgelig?? Gjør ikke alle det?

Min svigersøster fikk sjokk da jeg hadde puttet kniver i oppvaskmaskinen.

Hun sa at de ble ødelagt og det var noe alle viste og ingen gjorde puttet de i oppvaskmaskinen.(vi hadde ferie sammen)

Gjest tjohooo
Skrevet

Hun sa at de ble ødelagt og det var noe alle viste og ingen gjorde puttet de i oppvaskmaskinen.(vi hadde ferie sammen)

Jøss, kom hun ikke med noen grundigere forklaring? :)

aldri hørt om...

Gjest Sniff
Skrevet

Blææh! Hvorfor finnes det egen skuff til kniver, da? Spør svigerinnen din om det,du :-)

Gjest snøball
Skrevet

Hun trodde dette fordi de kan bli ødelagt pga at de ligger så lenge i varmt vann i maskinen, og kniver skal egentlig ikke ligge i vann.

Gjest oppvaskemaskinspesialistassistenten
Skrevet

Sjokk? du verden..

Skrevet

Jøss, kom hun ikke med noen grundigere forklaring? :)

aldri hørt om...

Det var noe alle viste om sa hun.

Jeg sa at det hadde jeg ikke hørt om og vi har bestandig gjort det.

Kanskje hun trudde at de ble uskarpe av det.

Skrevet

Ikke sikkert jeg hadde gjort det om jeg hadde dyre kokkekniver - men mine er fra Ikea og nille...så...:)

Skrevet

Har også hørt at man ikke skal gjøre det, men vi gjør det allikevel. Ikke alltid, men som regel. Prøver å legge til meg vanen å skulle dem i varmt vann rett etter at jeg har brukt dem, men glemmer det stadig vekk. Har nemlig også hørt at de ikke skal vaskes med såpe nemlig.

Er ikke så nøye på det. Blir jo lei av det meste av kjøkkenutstyr etterhvert uansett, og det er jo gøy å kjøpe seg noe nytt av og til...

Skrevet

Har også hørt at man ikke skal gjøre det, men vi gjør det allikevel. Ikke alltid, men som regel. Prøver å legge til meg vanen å skulle dem i varmt vann rett etter at jeg har brukt dem, men glemmer det stadig vekk. Har nemlig også hørt at de ikke skal vaskes med såpe nemlig.

Er ikke så nøye på det. Blir jo lei av det meste av kjøkkenutstyr etterhvert uansett, og det er jo gøy å kjøpe seg noe nytt av og til...

skyll med kaldt du, da får du lettere av eggehvitestoffer og løk når du å skal vaske etterpå :)

Skrevet

Brukeren putteren stort sett bare på greena. Ligger jeg like utenfor bruker jeg som regel heller wedgen. Jeg er en jævel med wedgen.

Gjest midia
Skrevet

Store kniver skyller jeg under springen.

Resten går i oppvaskmaskin,

kaseroller kniver med treskaft

absolutt all oppvask.

Gidder ikke å ta oppvasken for hånd.

Gjest papirtiger
Skrevet

Kniver blir sløve av å vaskes i oppvaskmaskin ja. Det er fakta.

Både oppvaskmiddelet og at de kan skubbes mot andre kniver gjør de sløve. Løse kniver i skuff gjør også kniver sløve.

Bente831365380491
Skrevet

JA, jeg putter alle knivene i oppvaksmaskinen, og får kjeft av sambo hver eneste gang han oppdager det! Gidder ikke stå å vaske knivene for hand! Har jeg oppvaskmaskin, så har jeg oppvaskmaskin!

Gjest tjohooo
Skrevet

Ja hun er kanskje ikke skarpeste kniven i skuffen :P

(nei, nei, nei....hvordan skal dette gå)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...