Gjest alittleprobleem Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 vet ikke helt hvilket forum dette innlegget passer inn,men uanset,jeg lurer på om det er mulig å få tak i andre typer bind/truseinnlegg enn dem man får kjøpt i vanlige butikker.har misstanke om at jeg ikke tåler dem..klør så veldig av dem,så må være noe i dem jeg reagerer på..er jo litt kjipt viss det ikke finnes alternativer,for mensen får jeg jo..og vil helst ikke klø meg i hel 1 uke hver mnd..vet ikke hvordan det er med tamponger,men de får jeg ikke til å bruke uanset.. 0 Siter
Mistera Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Jeg hadde det samme problemet som deg, og fikk av apoteket vite at det eneste du kommer frem til er tena bindene... de er uten blekemiddel. Det er sikkert blekemiddelet du reagerer på sånn som meg, og uten andre alternativer enn SABA bind... så er vel Tena de små de alternativet som finnest!!! Eller gjør som meg, bruk p-sprøyte... da slipper jeg nemlig mensen;) 0 Siter
Gjest jeg får også det Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Du reagerer sikkert på plasten/gummien i de. Det gjør jeg også. Kjøpte de uten vinger og syns det funker bedre. Ellers får man kanskje andre merker på apoteket? Og Nille og slike billigbutikker selger jo også diverse ukjendte merker. 0 Siter
Zarine Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Prøv på helsekosten. Der fins det egne merker. Det går tilogmed an å bruke tøybind m/ullsperre... men det er ikkje sikkert du er SÅ alternativ, da...! Men uansett - en kan reagere på alle typer bind og tampongar. Du kan kanskje ha interesse av Damebegeret? ( http://www.damebeger.no/ ) 0 Siter
Atene Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Prøv på helsekosten. Der fins det egne merker. Det går tilogmed an å bruke tøybind m/ullsperre... men det er ikkje sikkert du er SÅ alternativ, da...! Men uansett - en kan reagere på alle typer bind og tampongar. Du kan kanskje ha interesse av Damebegeret? ( http://www.damebeger.no/ ) Eller denne: http://www.keeper.com Billigere. 0 Siter
Babooba Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Kjenner en som hadde samme problemet med de nye supertrekkende binda. Hun løste det ved å kjøpe de billigste binda på Nille som ikke virket som trekkpapir. Ikke like lett å skjule under klærne, men har man først det problemet så er nok ikke det det viktigste. 0 Siter
Gjest anonym frue Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Jeg hadde det samme problemet som deg, og fikk av apoteket vite at det eneste du kommer frem til er tena bindene... de er uten blekemiddel. Det er sikkert blekemiddelet du reagerer på sånn som meg, og uten andre alternativer enn SABA bind... så er vel Tena de små de alternativet som finnest!!! Eller gjør som meg, bruk p-sprøyte... da slipper jeg nemlig mensen;) Kan hvem som helst få p-sprøyte? Jeg er 39 år og har store smerter hver 14.dag (ved eggløsning og ved blødning). Jeg er sterilisert og trenger ikke prevensjon, men det hadde vært herlig å sluppet smertene. Hvilke kriterier stiller legen evt? 0 Siter
Mistera Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Kan hvem som helst få p-sprøyte? Jeg er 39 år og har store smerter hver 14.dag (ved eggløsning og ved blødning). Jeg er sterilisert og trenger ikke prevensjon, men det hadde vært herlig å sluppet smertene. Hvilke kriterier stiller legen evt? hmmm... det eneste jeg fikk vite ikke gikk ann når man skulle ta p-sprøyte er å ikke bruke annen prevensjon (p-piller, hormonspiral, spiral osv) sammen med p-sprøyte, og dette var fordi man ikke skulle bli FOR hormonell... tror jeg... Uansett så har denne sprøyten forandret livet mitt, og jeg gruer meg voldsomt til jeg engang må slutte på den, slet med PMS plager (alt fra hodeverk til tilnærmet psykotiske tillstander;)) nå har jeg ikke mere plager rundt mensentid annet enn at jeg blir litt oppblåst i magen, spiser litt mere, og er littegranne surer. Jeg gråter ikke hele tiden men tar lett til tårer denne perioden, men ellers så er jeg som vanlig:) Uansett så må du jo til lege for å få denne sprøyten på resept, og da kan du jo spørre om sprøyten kan være noe for deg, men det er ulikt i fra person til person, kjenner noen som har blødd i et halv år og hatt masse plager, til sånne som meg som slipper blod og diverse utbrudd;) 0 Siter
Zarine Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Eller denne: http://www.keeper.com Billigere. Det er i bunn og grunn same produktet, sant? Men frå utanlandsk forseljar? Nei vent litt - det er silikon! Silikon er kanskje til og med betre enn naturgummi p.g.a. holdbarheten. Flott tips, Atene :-) 0 Siter
Gjest anonym frue Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 hmmm... det eneste jeg fikk vite ikke gikk ann når man skulle ta p-sprøyte er å ikke bruke annen prevensjon (p-piller, hormonspiral, spiral osv) sammen med p-sprøyte, og dette var fordi man ikke skulle bli FOR hormonell... tror jeg... Uansett så har denne sprøyten forandret livet mitt, og jeg gruer meg voldsomt til jeg engang må slutte på den, slet med PMS plager (alt fra hodeverk til tilnærmet psykotiske tillstander;)) nå har jeg ikke mere plager rundt mensentid annet enn at jeg blir litt oppblåst i magen, spiser litt mere, og er littegranne surer. Jeg gråter ikke hele tiden men tar lett til tårer denne perioden, men ellers så er jeg som vanlig:) Uansett så må du jo til lege for å få denne sprøyten på resept, og da kan du jo spørre om sprøyten kan være noe for deg, men det er ulikt i fra person til person, kjenner noen som har blødd i et halv år og hatt masse plager, til sånne som meg som slipper blod og diverse utbrudd;) Min datter brukte den, hun er snart 20. Trodde ikke vi "gamlingene" fikk sånne goder 0 Siter
Atene Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Det er i bunn og grunn same produktet, sant? Men frå utanlandsk forseljar? Nei vent litt - det er silikon! Silikon er kanskje til og med betre enn naturgummi p.g.a. holdbarheten. Flott tips, Atene :-) Ja, pluss at den kan kokes. Men først og fremst prisen. Siden den er under 200 kroner, blir det ikke noe toll og moms heller. 0 Siter
Gjest Anbefales Skrevet 15. juli 2004 Skrevet 15. juli 2004 Kan hvem som helst få p-sprøyte? Jeg er 39 år og har store smerter hver 14.dag (ved eggløsning og ved blødning). Jeg er sterilisert og trenger ikke prevensjon, men det hadde vært herlig å sluppet smertene. Hvilke kriterier stiller legen evt? Hormonspiral kan kanskje være et alternativ? Har nesten ingen blødninger lengre.Klarer meg med truseinnlegg de få gangene jeg blør. 0 Siter
Mistera Skrevet 16. juli 2004 Skrevet 16. juli 2004 Min datter brukte den, hun er snart 20. Trodde ikke vi "gamlingene" fikk sånne goder Før så var det sånn at de kun gav det til eldre kvinner som hadde født barn, fordi det ka ta en tid å få igang fruktbareheten etter en sånn sprøyte... Klart den er for deg og:) 0 Siter
Gjest vurderer Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Ja, pluss at den kan kokes. Men først og fremst prisen. Siden den er under 200 kroner, blir det ikke noe toll og moms heller. Men koster den virkelig under 200 kroner? Den koster riktignok 25.50 dollar, men frakten er jo på 6 dollar? Det blir ca 230 kroner Må man betale moms da? 0 Siter
annegunn Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Men koster den virkelig under 200 kroner? Den koster riktignok 25.50 dollar, men frakten er jo på 6 dollar? Det blir ca 230 kroner Må man betale moms da? 200-kroners grensen for toll/moms er før frakt, så den sniker seg såvidt under, Dessuten oppga de tollverdien til under reell pris da jeg bestilte, så det var ikke noe problem uansett. Mener det sto 15 kanadiske dollar på konvolutten. Jeg bestilte i mars, på en fredag, og hadde den i postkassa tirsdag, Kjappe folk :-) 0 Siter
Gjest vurderer Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 200-kroners grensen for toll/moms er før frakt, så den sniker seg såvidt under, Dessuten oppga de tollverdien til under reell pris da jeg bestilte, så det var ikke noe problem uansett. Mener det sto 15 kanadiske dollar på konvolutten. Jeg bestilte i mars, på en fredag, og hadde den i postkassa tirsdag, Kjappe folk :-) Ah, det var betryggende Hvordan er du fornøyd med produktet? 0 Siter
annegunn Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Ah, det var betryggende Hvordan er du fornøyd med produktet? Ja, jeg er stort sett fornøyd. Tømming og sånt går helt greit, litt fiklete de første gangene, men jeg fikk fort teknikken. Det eneste er at den kan lekke litt, så jeg bruker truseinnlegg i tillegg. Men jeg har temmelig kraftige blødninger, blør lett igjennom største tampongstørrelse på under to timer, og er nesten nødt til å bruke truseinnlegg uansett. På slutten av mensen når jeg blør mindre er ikke lekasje noe problem. Prisen er et pluss - det er ikke store tapet om den viser seg å ikke være noe særlig. Jeg har vel omtrent tjent min inn etter fire sykluser.... 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Ja, jeg er stort sett fornøyd. Tømming og sånt går helt greit, litt fiklete de første gangene, men jeg fikk fort teknikken. Det eneste er at den kan lekke litt, så jeg bruker truseinnlegg i tillegg. Men jeg har temmelig kraftige blødninger, blør lett igjennom største tampongstørrelse på under to timer, og er nesten nødt til å bruke truseinnlegg uansett. På slutten av mensen når jeg blør mindre er ikke lekasje noe problem. Prisen er et pluss - det er ikke store tapet om den viser seg å ikke være noe særlig. Jeg har vel omtrent tjent min inn etter fire sykluser.... Med den tittelen, er det vel noen fotballfreaker som kommer innom, og lurer på hva i h.. det snakkes om :-) Jeg kjøpte en sånn (divacup), og har bare prøvd den en gang. Da merket jeg den veldig godt, den irriterte/klødde. Den tappen var nesten helt ute,- og det var den som irriterte. Skal den lenger inn? Hvordan få den til å holde seg der? Tips, please... 0 Siter
annegunn Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Med den tittelen, er det vel noen fotballfreaker som kommer innom, og lurer på hva i h.. det snakkes om :-) Jeg kjøpte en sånn (divacup), og har bare prøvd den en gang. Da merket jeg den veldig godt, den irriterte/klødde. Den tappen var nesten helt ute,- og det var den som irriterte. Skal den lenger inn? Hvordan få den til å holde seg der? Tips, please... Det høres absolutt ut som om den skal lenger inn, ja. Jeg kjenner ikke min, ikke tappen heller, men jeg dytter den et godt stykke inn. Det går an å klippe av tappen også. Den holder seg inne av seg selv, uten noen form for tiltak. Er det ikke en ring av muskler ytterst, da? Så hvis du får den på innsiden blir den der? Fotball liker jeg ikke, enkelt og greitt :-) 0 Siter
Atene Skrevet 20. juli 2004 Skrevet 20. juli 2004 Med den tittelen, er det vel noen fotballfreaker som kommer innom, og lurer på hva i h.. det snakkes om :-) Jeg kjøpte en sånn (divacup), og har bare prøvd den en gang. Da merket jeg den veldig godt, den irriterte/klødde. Den tappen var nesten helt ute,- og det var den som irriterte. Skal den lenger inn? Hvordan få den til å holde seg der? Tips, please... Jeg klippet av omtrent halvparten av tappen på min, det hjalp godt. Jeg har sett at noen fjerner hele, og jeg tror ikke det er noe problem. Jeg holder nederst på selve koppen når jeg tar den ut likevel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.