Gå til innhold

Hjelp! Elektronisk flybillett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens store hodebry:

Skal sende mann + 2 barn med fly innenriks fra A til B. Finner ok tilbud/billett på nett, så langt er alt vel, MEN:

- De reiser på _farens_ elektroniske billett alle sammen, ikke sant? Hva da med innsjekking - ser at det kreves legitimasjon med bilde.

- Gjelder dette også ungene? (Faren har jo visakort m/bilde osv) Hvor får man tak i godkjent ID m/bilde for ungene på null komma svisj??

- Er det egentlig veldig enkelt, eller er det enklest å bruke vanlige billetter? Det blir vel dyrere? Eller hur?

Kan noen pliiis her på dette vel informerte forum forklare meg gangen i dette... "walk me through it"... En stakkars reiseamatør får jo helt panikk her =:0

Jeg er en annen
Skrevet

Farens legitimasjon holder helt sikker.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Det er vel ikke noen annet legitimasjonskrav ved elektroniske billetter enn ved vanlige papirbilletter. Jeg vet ikke om det ber om legitimasjon for små barn, tror ikke det - oftest trenger man ikke legitimere seg som voksen en gang. Men du kan jo evt. sende med kopi av fødselsattesten. Ellers er pass det eneste som gjelder for barn, men det skal man jo ikke behøve i Norge.

Ta en kjapp telefon til flyselskapet på flyplassen, så får du sikkert beskjed om at det ikke er noe å bekymre seg for.

Skrevet

Hei

Man skal ha med det visa kortet (eller amex ol.) man kjøpte billetten med på nettet . Leg. til barna er ikke nødv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...