Gå til innhold

Verdens beste....

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus-Or.
Skrevet

Så på TV2-nyhetene at Norge er verdens beste land å leve i. Kommentarer?

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

27

• petter smart

17

• frosken

12

• favn

10

Mest aktive i denne tråden

Jeg er en annen
Skrevet

Helt som forventet. Parametrene er utdaningsnivå, grad av analfabetisme, likestilling, levealder, inntekt. Undersøkelsen sier selvsagt ikke noe om den subjektive lykkefølelsen eller graden av godhet i kulturen, men de fleste ytre forutsetninger skulle altså være til stede.

På mange måter har man en moralisk forpliktelse i forhold til store deler av resten av verden til å være glad når man lever i et slikt samfunn. Man kunne jo håpe på at folk tok denne undersøkelsen til seg og sluttet å sutre så voldsomt over alt fra kjøttpriser til dårlig helsevesen.

Gjest anonymmmmm
Skrevet

Norge er ikke noe godt sted å bo. Her er altfor mye fattigdom, og elendig forvaltning av ressursene.

Gjest trives her
Skrevet

Har bodd i to andre land; norge er best!

Skrevet

På mange områder er det sikkert bra, men på andre dårlig. Det er bra for de som lykkes, men for de som faller utenfor er det nok ikke sånn.

Skrevet

Helt som forventet. Parametrene er utdaningsnivå, grad av analfabetisme, likestilling, levealder, inntekt. Undersøkelsen sier selvsagt ikke noe om den subjektive lykkefølelsen eller graden av godhet i kulturen, men de fleste ytre forutsetninger skulle altså være til stede.

På mange måter har man en moralisk forpliktelse i forhold til store deler av resten av verden til å være glad når man lever i et slikt samfunn. Man kunne jo håpe på at folk tok denne undersøkelsen til seg og sluttet å sutre så voldsomt over alt fra kjøttpriser til dårlig helsevesen.

Glem det.

Jeg skal klage på norsk helsevesenet helt til jeg får hjelp. Lange køer, ingen behandling selv om behandlingen finnes i utlandet og en nesten sultihjel trygd.

At det finnes rikinger her som aldri har hatt noen annen sykdom enn de mest vanlige, hjelper ikke meg.

Jeg er en annen
Skrevet

Glem det.

Jeg skal klage på norsk helsevesenet helt til jeg får hjelp. Lange køer, ingen behandling selv om behandlingen finnes i utlandet og en nesten sultihjel trygd.

At det finnes rikinger her som aldri har hatt noen annen sykdom enn de mest vanlige, hjelper ikke meg.

Misforstå meg rett. Jeg syns det er greit at man klager på konkrete dårlige behandlingstilbud og jeg syns heller ikke trygdesatsene i Norge er voldsomt høye, men man kommer ikke unna at velferdstilbudet i Norge er mye mye bedre enn i de aller fleste land. Det sier noe om hvordan det står til i disse landene, og slik sett _er_ vi svært heldige.

Skrevet

Misforstå meg rett. Jeg syns det er greit at man klager på konkrete dårlige behandlingstilbud og jeg syns heller ikke trygdesatsene i Norge er voldsomt høye, men man kommer ikke unna at velferdstilbudet i Norge er mye mye bedre enn i de aller fleste land. Det sier noe om hvordan det står til i disse landene, og slik sett _er_ vi svært heldige.

Vi kan ikke sammenligne oss med andre land. I andre land stiller familie og venner opp og hjelper både praktisk og økonomisk og tømmer gjerne sparekontoen sin for å hjelpe.

Har du hørt om noen som gjør det her?

Her er vi helt avhengig av det tilbudet som blir gitt og det er ganske dårlig på enkelte områder.

Vi kan godt starte en fundraising her. Alle dolere sender meg 2000 kr hver og så skal jeg nok greie å skaffe meg det jeg trenger sjøl. Og så kan vi vente 14 dager og så lager vi en annen til en av de andre her inne.

Skrevet

Vi kan ikke sammenligne oss med andre land. I andre land stiller familie og venner opp og hjelper både praktisk og økonomisk og tømmer gjerne sparekontoen sin for å hjelpe.

Har du hørt om noen som gjør det her?

Her er vi helt avhengig av det tilbudet som blir gitt og det er ganske dårlig på enkelte områder.

Vi kan godt starte en fundraising her. Alle dolere sender meg 2000 kr hver og så skal jeg nok greie å skaffe meg det jeg trenger sjøl. Og så kan vi vente 14 dager og så lager vi en annen til en av de andre her inne.

whhoi, 2k var litt mye, hva med 200? hihi

Skrevet

whhoi, 2k var litt mye, hva med 200? hihi

LOL

Fra hva jeg leser er nok 2000 nesten i minste laget hvis man starter en fundraising. Og jeg trenger nok en 500 000 hvis ikke mer ;o)

Eller kanskje jeg skulle lage en treretters å servere her og så må alle betale 4000 i inngangsbillett.

PS Jeg lover å betale spytte i til de andre som trenger det etter at jeg har fått penger.

Gjest Kan det være hele sannheten?
Skrevet

Glem det.

Og dette uføret er du helt uskyldig kommet opp i? Altså, det er landet Norge som er skyld i det som skjer med deg?

Gjest miriam73
Skrevet

LOL

Fra hva jeg leser er nok 2000 nesten i minste laget hvis man starter en fundraising. Og jeg trenger nok en 500 000 hvis ikke mer ;o)

Eller kanskje jeg skulle lage en treretters å servere her og så må alle betale 4000 i inngangsbillett.

PS Jeg lover å betale spytte i til de andre som trenger det etter at jeg har fått penger.

Hva er det som feiler deg da, Dorthe? Blir litt nysgjerrig:\

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det stemmer vel sannsynligvis det.

Vi klager selvsagt over våre problemer. Et helsevesen vi mener suger, dårlig behandling av våre gamle, osv.

Men i andre land er det verre.

Det at vi lever i verdens beste land vil ikke si at landet vi lever i er perfekt og at ikke en del faller utenfor.

Skrevet

Liker ikke at vi blir satt i bås som det der, og så skal vi liksom ha dårlig samvittighet hvis vi klager over noe. Vi har det helt sikkert bra i forhold til mange andre land, men det hjelper ikke de som sliter.

Synest sånne "kåringer" er dustete.

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg synes vi har det veldig bra her, jeg, og jeg tror ikke at de som sliter i Norge ville hatt det særlig mye bedre i andre land.

Det meste som skjer i våre liv er resultat av de valg vi selv tar, og det gjelder jo over alt ellers i verden.

Norge er ikke perfekt, men vi lever veldig godt om vi bruker topplokket litt.

Skrevet

Er norsk,men bor i Frankrike.Synes jeg har det minst like bra her!

Skrevet

Og dette uføret er du helt uskyldig kommet opp i? Altså, det er landet Norge som er skyld i det som skjer med deg?

Ja, tenk på det.

Det er noe som kan skje oss alle :o)

Skrevet

Hva er det som feiler deg da, Dorthe? Blir litt nysgjerrig:\

Det vil jeg ikke si her inne :o)

Gjest epletre
Skrevet

Etter å ha vært hjemme i Norge i under en uke, så har jeg lysst til å returnere til Amerika allerede!! Men det har vell litt med at Stavanger og New York ikke er helt det samme;-)

Gjest studentalenemor
Skrevet

Og det blir bedre og bedre. For de rike.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...