Gå til innhold

Vernepleier kontra førskolelærer.

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Så sitter jeg her da, det er enda fire dager igjen til jeg får svar på søknaden min fra samordna opptak:/

Har søkt på vernepleien og førskolelærer, og er rimelig sikker på at jeg kommer inn på en av delene. Noen som har en av disse utdanningene og kan fortelle om jobbsituasjon, trivsel etc? Hadde vært greit å vite litt hvordan andre har trivdes i tilfelle man skulle havne på venteliste:)

Skrevet

Jeg vet åssen du har det nå, sitter å venter jeg å:(

nervepirrende ja, men det er fordi jeg ikke vet helt hvor i landet jeg havner:)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg vet åssen du har det nå, sitter å venter jeg å:(

nervepirrende ja, men det er fordi jeg ikke vet helt hvor i landet jeg havner:)

Det må jo være ekstra spennende:) Har bare søkt i hjembyen jeg, så det blir iallefall ikke noen flytting på meg.

Skrevet

Det må jo være ekstra spennende:) Har bare søkt i hjembyen jeg, så det blir iallefall ikke noen flytting på meg.

Jeg sitter her nå og vasker ned (hmmm... litt vanskelig å sitte å vaske;)) hybele min, har bare småtterier igjen og alt er lagret hos mor...

Så nå er jeg klar, må bare vite hvem som vil ta meg inn, åsså må jeg finne meg en hybel...

Ikke aner jeg hvor jeg havner (håper på førstevalget da) men samme hvor jeg havner så tror jeg det er bedre enn her:) jeg er må

Skrevet

Hei! Jeg har både venninner som studerer vernepleie og noen som er ferdig førskolelærer. Førskolelærerne fikk jobb med en gang. Tror ikke det skal være vanskelig for vernepleieren heller.

Hva har du mest lyst til å jobbe med, da? Barn eller voksne? Syke eller "friske"?

Noen spesielle interesser du har som du vil leve ut? Hvor mobil er du i forhold til jobb?

Jeg syns vernepleierfaget høres mest interessant ut, men det er bare min mening. :-)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hei! Jeg har både venninner som studerer vernepleie og noen som er ferdig førskolelærer. Førskolelærerne fikk jobb med en gang. Tror ikke det skal være vanskelig for vernepleieren heller.

Hva har du mest lyst til å jobbe med, da? Barn eller voksne? Syke eller "friske"?

Noen spesielle interesser du har som du vil leve ut? Hvor mobil er du i forhold til jobb?

Jeg syns vernepleierfaget høres mest interessant ut, men det er bare min mening. :-)

Har mest lyst til å jobbe innen rusmiddelomsorgen, så satser på vernepleien siden de har etterutdanning innen det, er det studiet som er mitt første ønske...

Mobiliteten er jo noe som kan forandre seg i løpet av de tre årene jeg går på skole:)

Skrevet

Har mest lyst til å jobbe innen rusmiddelomsorgen, så satser på vernepleien siden de har etterutdanning innen det, er det studiet som er mitt første ønske...

Mobiliteten er jo noe som kan forandre seg i løpet av de tre årene jeg går på skole:)

Jeg tror at i mange tilfeller så er førskolelærer godkjent som grunnutdanning og jeg tror at hvis en førskolelærer jobber feks på en institusjon for barn så vil man få lønn som miljøterapeut.. (Samme som vernepleier, barnevernspedagog osv)

Er ikke 100% sikker på det siste.

Vil du jobbe innen rusomsorg så tror jeg vernepleieren er et bra valg. :)

Lykke til med valget og studiet, uansett hva det blir til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...