Gå til innhold

NHD - Seponere risperdal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får et år siden gikk jeg 2mg risperdal for angst og derealisasjon. Medisinen hjalp greit, men bivirkningene ble for store så jeg trappet ned til 0.5mg, som jeg har gått på siden. Går i tillegg på 150mg effexor og 200mg lamictal.

Nå har jeg gått tom for risperdal og har lyst til å seponere.

Jeg pleier alltid å ta slike valg i samråd med psykiater, men når det gjerne går fire-fem måneder mellom hver gang jeg får time, blir jeg litt utålmodig.

Derfor, kan det by på store problemer å seponere 0.5mg risperdal på egen hand?

Skrevet

Nå har jeg bestemt meg for å spørre akkurat _deg_ hva 'seponere' betyr. Det ordet går igjen i en drøss av innlegg i forbindelse med medisin innenfor psykiatri.

Altså - hva betyr 'seponere'?

Skrevet

Nå har jeg bestemt meg for å spørre akkurat _deg_ hva 'seponere' betyr. Det ordet går igjen i en drøss av innlegg i forbindelse med medisin innenfor psykiatri.

Altså - hva betyr 'seponere'?

Slutte med :)

Skrevet

Slutte med :)

At noe med så enkel betydning kan gjøres så vanskelig?

:)

Skrevet

I vedlikeholdsfasen er det utrolig hvor lave doser som er mulig å bruke for å holde en frisk. Sannsynligvis bruker mer enn 25% av antipsykotika-brukerne for stor dose i vedlikeholdsbehandlingen.

Det at det går så bra på svært lave doser, forleder mange til å tro at de kan seponere. Ofte kommer da tilbakefallet etter noen måneder.

Jeg tør derfor ikke si at seponering er ok eller trygt.

Gjest Lotus-Or.
Skrevet

At noe med så enkel betydning kan gjøres så vanskelig?

:)

Det er jo hemmeligheten bak ekspertene. Bruk vanskelige ord for enkle ting, så holder de oss uinnvidde unna. :-)

• 12 år senere...
Skrevet
På Friday, July 16, 2004 den 9.38, bassse skrev:

Får et år siden gikk jeg 2mg risperdal for angst og derealisasjon. Medisinen hjalp greit, men bivirkningene ble for store så jeg trappet ned til 0.5mg, som jeg har gått på siden. Går i tillegg på 150mg effexor og 200mg lamictal.

Nå har jeg gått tom for risperdal og har lyst til å seponere.

Jeg pleier alltid å ta slike valg i samråd med psykiater, men når det gjerne går fire-fem måneder mellom hver gang jeg får time, blir jeg litt utålmodig.

Derfor, kan det by på store problemer å seponere 0.5mg risperdal på egen hand?

Dette er et veldig gammel tråd. Men jeg spør. Hjalp risperdal deg virkelig på derealisasjon?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...