Gå til innhold

Menns oppførsel under graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest snart gravid kanskje
Skrevet

Når et par bestemmer seg for å få barn, er det jo kvinnen som må gå gravid og etterpå amme barnet. Hva da med festingen? Er det greit at mannen fortsetter som før, går ut og morer seg, eller burde han også ta det rolig siden hun må?

Hva synes dere om dette og hvordan har det vært med dere?

Jeg ville syntes det var veldig kjipt om kjæresten skulle fly ute alene mye både under graviditeten og ammingen siden jeg ikke kan. Men er det litt på kanten å si at han også får ta det med ro siden VI er gravide?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

12

• flisa

6

• Dorthe

5

• Scholar

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

OM hun er glad i sin mann, vil hun vel at han skal kose seg?

Skrevet

OM hun er glad i sin mann, vil hun vel at han skal kose seg?

Jeg er glad i mannen min og han er glad i meg,derfor går vi ut bare sammen.

Skrevet

Vi går bestandig ut sammen.

Men om du er gravid/ammer og ikke kan drikke? Vi som fester sammen drikker en del når vi fester og da blir det litt kjipt å være eneste edru..

Skrevet

Men jeg mener ikke å alltid gå ut alene da, vi går jo ut hver for oss av og til også, kan jo det selv om vi er glade i hverandre, men altså når man er gravid blir det liksom helt slutt..

Skrevet

Men jeg mener ikke å alltid gå ut alene da, vi går jo ut hver for oss av og til også, kan jo det selv om vi er glade i hverandre, men altså når man er gravid blir det liksom helt slutt..

Om det hadde vært sånn at vi gikk ut alene noen ganger før jeg ble gravid,så hadde det nok ikke blitt sånn i svangerskapet.Ammet ikke.

Skrevet

Men om du er gravid/ammer og ikke kan drikke? Vi som fester sammen drikker en del når vi fester og da blir det litt kjipt å være eneste edru..

Vi gikk ikke ut noen av oss når jeg var gravid.Ammet ikke.

Det er forøvrig veldig sjelden vi går ut nå også.2-3 ganger i året.

Gjest aleksander kjelland
Skrevet

Om det hadde vært sånn at vi gikk ut alene noen ganger før jeg ble gravid,så hadde det nok ikke blitt sånn i svangerskapet.Ammet ikke.

Dere gjør NOE uten hverandre eller er dere sammen hele tiden?

Skrevet

Vi gikk ikke ut noen av oss når jeg var gravid.Ammet ikke.

Det er forøvrig veldig sjelden vi går ut nå også.2-3 ganger i året.

Ok, da blir det litt annerledes. Vi er ute hvertfall annenhver helg sånn vi har det nå. Så det blir litt rart med bråstopp liksom. Tviler på at han orker slutte helt, bare fordi jeg ikke kan mer på en stund..

Skrevet

Det fins jo så "mng slags kjærlighet"..

:)

Skrevet

Dere gjør NOE uten hverandre eller er dere sammen hele tiden?

Det hender jo selvsagt.Men med 4 små unger så er det ikke mye energi til sånt.Jeg har også en sykdom som gjør at det ikke blir så mye overskudd igjen.

Skrevet

Det fins jo så "mng slags kjærlighet"..

:)

Ja heldigvis:o)

Skrevet

Ja heldigvis:o)

Om jeg er syk en dag, synes jeg der er helt greit at min partner går ut alene... Vi må ikke på død og liv alltid gå ut sammen.

Men det er kanskje bare vi som har det slik?

Skrevet

Når man først har bestemt seg å få barn så må man jo også innstille seg på at man ikke lenger kan gå ut og feste annenhver helg. Slik er det bare. Og da vil jo gravidperioden være en fin anledning for dere begge å trappe ned på festligheter.

Hvis ingen av dere er innstilt på det, så kan det kanskje være lurt å vente litt med å få barn?

Skrevet

Om jeg er syk en dag, synes jeg der er helt greit at min partner går ut alene... Vi må ikke på død og liv alltid gå ut sammen.

Tror ikke det er sånn bare hos dere.Men når jeg er syk så trenger jeg mannen min hjemme til å passe barna.

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg går som regel ut alene jeg.. han liker ikke noe særlig å gå ut. Når jeg går ut er det som regele med en jentegjeng og, venninne mine er single så da blir det for dumt at han skal være med, selv om det har hendt.

Vi pleier heller å ha grillfester eller noen venner på besøk, så tar vi oss noen drinker. Hender jeg blir med ut etterpå mens han blir hjemme. Eller så blir vi begge hjemme. De gange ehan er ute med kompiser kommer han tidlig hjem, for han synes det er mas å gå ut på byn.

Men det blir jo litt annerledes hvis man har barn da, da må ting planlegges litt bedre.. Ikke bare gjøre hva man føler for. Vi har ikke barn foreløpig, men måå jo uansett ta hansyn til den andre parten da.

Skrevet

For meg ble det iallefall sånn at det der med drikkinga ikke var så viktig lenger etter at jeg blei gravid. Jeg savnet det faktisk ikke stort.

Nå er det nesten 6 år siden jeg blei gravid for første gang, og jeg tror ikke jeg har vært skikkelig full siden før jeg blei gravid. Kan ta en pils eller tre mens jeg er ute, og til maten i helga, men ikke særlig mer.

Det er noe med innstillingen som endrer seg, og det skjedde for min del helt uten at jeg planla å slutte med festing og drikkeing. Det kom av seg selv.

Hvis man er enig som par om at man vil bli foreldre, synes jeg man skal støtte hverandre. Det handler om å la han få beholde litt av sitt liv, samtidig med at han må støtte deg og ungen som han er far til.

Dere får ta en prat om det og bli enige om noen kjøreregler før du blir gravid, så slipper dere å krangle om sånt mens du er hormonell pga graviditeten.

petter smart
Skrevet

Jeg synes godt mannen kan roe det litt ned, i sympati med henne.

Men han må få lov å drikke litt og kose seg iblant. Det er tross alt en grunn til at hun bør slutte å drikke, det er ingen slik grunn for ham.

Det er jo også avhengig av hvordan en gjør det før graviditeten. Bruker de å feste uten den andre bør han kunne fortsette med dette, om enn kanskje i litt mindre grad.

Går de ut sammen kan de fortsatt gå ut sammen, og da drikker han litt, men blir ikke full.

Selvsagt bør han ikke fly mye ute alene når hun er gravid eller ammer (da må jo begge dele på arbeidet med ungen).

Gjest hjemme om kvelden
Skrevet

Mannen min fortsatte som før.. men jeg mener han burde vært mer hjemme med meg. Ut av og til, men ikke hver helg f.eks. Kjedelig også når han kommer full hjem, og sover til langt på dag. Vil heller gjøre ting sammen. Som å slappe av hjemme, se film osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...