Gå til innhold

Menns oppførsel under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ingen ut på byen å feste-type,men han gjorde mange andre ting,mens jeg var gravid og ammet.

Dro til utlandet og klatret i fjellene,dykketurer osv.

Har aldri vært så streng på slikt. Men setter et krav om at i ferien skal vi være sammen.

Men det er et lite faremoment med å være for snill også.Man tøyer strikken.

En ting er jeg bitter for enda. Det var da jeg kom hjem fra sykehuset etter å ha vært der i flere uker før og etter at vi fikk vår for tidlig fødte datter.

Jeg kom hjem til en halvmeter høy plen som jeg måtte klippe med keisersnittsoperasjonssår,og han dro rett til fjells.Er ganske sur for det enda altså.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

12

• flisa

6

• Dorthe

5

• Scholar

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Han er ingen ut på byen å feste-type,men han gjorde mange andre ting,mens jeg var gravid og ammet.

Dro til utlandet og klatret i fjellene,dykketurer osv.

Har aldri vært så streng på slikt. Men setter et krav om at i ferien skal vi være sammen.

Men det er et lite faremoment med å være for snill også.Man tøyer strikken.

En ting er jeg bitter for enda. Det var da jeg kom hjem fra sykehuset etter å ha vært der i flere uker før og etter at vi fikk vår for tidlig fødte datter.

Jeg kom hjem til en halvmeter høy plen som jeg måtte klippe med keisersnittsoperasjonssår,og han dro rett til fjells.Er ganske sur for det enda altså.

Du skulle ikke ha klippet plenen.Så trassig som jeg er,så skulle det nok fått stå til han var hjemme igjen:o)

Gjest alive&kicking
Skrevet

Du skulle ikke ha klippet plenen.Så trassig som jeg er,så skulle det nok fått stå til han var hjemme igjen:o)

Enig. Klippe plen er mannfolkarbeid....he he.

Men min mann fikk det veldig travelt med å gå på "gutteting" og byn etter fødselen. Følte seg vel tryggere når jeg var hjemme....he he.

Skrevet

Ja vet det,men det er akkurat slikt jeg ikke er flink til. Orker bare ikke å leve med det.

Forøvrig er det jeg som alltid klipper plenen. Han sier det er fordi han ikke slipper til,og at jeg setter i gang å klippe før det har blitt langt. Men han hadde jo sjangsen når jeg var på sykehuset da.

Skrevet

Tja, å forvente at den andre skulle droppe helt å gå ut er vel å forvente for mye, etter min mening. Men så er det også stor forskjell på om han går ut hver helg eller et par-tre ganger i året også da.

Gjest ølkvist
Skrevet

Jeg lot min mann gå ut en del da jeg var gravid, og også nå som jeg ammer. Ikke noe problem med det jeg. Jeg ser heller på det på en annen positiv måte. Jeg kan da lage meg hva jeg vil til kvelds, se hva jeg vil på tv/video og virkelig pleie meg selv. Det er da også kos eller hva?

eh.. nei..

Gjest lille mora
Skrevet

Saken er å bo sammen med DET ENE mennesket i livet en HELST vil være sammen med hele tiden! :) -rart? ja - men det KAN være sånn!

Jammen alle vet jo at man ikke kan eller bør være oppå hverandre 24/7 da..

Skrevet

Er den ene eller begge ute i jobb,så er de vel ikke sammen 24/7?

Gjest Sniff
Skrevet

Det er kanskje 24*7 du mener,- 24/7 blir ikke så mye,da.. ;-)

Gjest lille mora
Skrevet

Det er kanskje 24*7 du mener,- 24/7 blir ikke så mye,da.. ;-)

Har du virkelig ikke hørt uttrykket 24/7?

Det betyr 24 timer i døgnet, 7 dager i uka.

Gjest lille mora
Skrevet

Er den ene eller begge ute i jobb,så er de vel ikke sammen 24/7?

Du skjønte vel at det var ment tiden UTENOM jobb?? Man må jo kunne være unna hverandre litt da også?

Skrevet

Du skjønte vel at det var ment tiden UTENOM jobb?? Man må jo kunne være unna hverandre litt da også?

Uttrykket 24/7 menes 24 timer 7 dager i uka.Eller har du flere timer i ditt døgn kanskje?

Om du mente det annerledes burde du kanskje skrevet det annerledes.

For meg er 24/7 det som jeg har beskrevet,ikke noe annet.

Og ja,selvfølgelig må man ha litt tid hver for seg,men dette må da nødvendigvis ikke være ved festing.

Gjest Sniff
Skrevet

Har du virkelig ikke hørt uttrykket 24/7?

Det betyr 24 timer i døgnet, 7 dager i uka.

Jo, jeg kjenner _virkelig_ begrepet, men kjenner det som 24*7... Unnskyld,da!

Gjest lille mora
Skrevet

Uttrykket 24/7 menes 24 timer 7 dager i uka.Eller har du flere timer i ditt døgn kanskje?

Om du mente det annerledes burde du kanskje skrevet det annerledes.

For meg er 24/7 det som jeg har beskrevet,ikke noe annet.

Og ja,selvfølgelig må man ha litt tid hver for seg,men dette må da nødvendigvis ikke være ved festing.

Litt rom for at folk selv skulle skjønne litt regnet jeg med at det var her, men tydeligvis ikke...

mil1365380270
Skrevet

Tror egentlig ikke dette handler om festing og alkohol.

Tror det handler om at man som kvinne setter seg i en utrolig sårbar posisjon, når man blir gravid.

Selv sitter man i klisteret, mannen kan om han vil, bare flakse videre.

I tillegg kommer belastningen på moren, og man lurer på om han vil ta hensyn, vise omsorg og sette pris på at hun tar støyten, for at de skal få barn.

Man kan kalle det usikkerhet og dårlig selvtillitt, men jeg tror det er tanker de fleste kvinner gjør seg i en sånn situasjon. Hele forholdet skal inn i en ny alvorlig fase, og man kan bare håpe han oppfører seg pent. Man hører jo om så mye...

Skrevet

Litt rom for at folk selv skulle skjønne litt regnet jeg med at det var her, men tydeligvis ikke...

Henviser til ditt eget innlegg,svar til "sniff"

(2004.07.19. 10:24)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...