Gå til innhold

Venezia i august

Anbefalte innlegg

Gjest Reisesjuk Grumpy
Skrevet

Fikk nettopp mail om billige flybilletter til bl.a. Venezia fra Norwegian i august...litt fristende siden jeg ikke har bestemt meg for ferie enda i år. Men er det hotellrom å oppdrive der da og hva anbefales? Dyrt? Noen som har vært der og kan dele sine erfaringer?

Skrevet

Venzia er ingen billig by, men det finnes veldig mange hoteller i forskjellige prisklasser. På nettet finner du mange. Jeg har vært der to ganger, første gangen på interrail midt i juli. Da gikk jeg inn på det første hotellet jeg så da jeg kom ut av toget og fikk rom med en gang. Til ca 400 kr natta. Andre gangen bestilte jeg via internett på et lite hotell midt i smørøyet. Det er sesong i Venezia hele året, men høyest sesong er det jo under karnevalet i februar. August er jo feriemåneden i Europa, så det er nok en del mennesker der da også, men du finner nok et hotell.

Det kan forresten være lurt å ringe og prute på prisene, i stedet for å sende mail. Har hørt om mange som har prutet seg til rom med kanalutsikt til en overkommelig pris...

God tur. Venezia er den mest romantiske byen jeg vet om. Håper du har noen å reise sammen med!

Skrevet

å så deilig! Hva med å bo på badeøya Lido de Venezia et par dager? Det er 24 timers båtforbindelse til byen, koster vanlig takst. Det fine med Lido de Venzia er alle de hyggelige små overnattingsstedene, og båtturen du får med på kjøpet (ca 10 min ettersom hvor du går av, f.eks. Markusplassen). Og du får sett hele Venzia fra sjøsiden. Mmmm. anbefale et hyggelig sted som heter Villa Stella. Der er det nokså rimelig, hyggelig betjening og personlige rom. Koselig frokost, både ute og innendørs. Og utrolig hyggelig å sitte å skravle i haven om kvelden. Se på denne linken:

http://www.villastella.com/

Skrevet

Har ikke vært der, men det er dyrt ja. Men det går an å finne hotell med levelige priser. Fant et som ligger på Lido til 60 euro natta for et dobbeltrom, så er dere to stk. så blir det jo råbillig.

Hotell Reiter.

Jeg har bestilt tur til Roma i august. Det er lavsesong der da, så det er billigere en vanlig. Kanskje også i Venezia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...