Gå til innhold

mistet stemmen( hjeeelp)

Anbefalte innlegg

Gjest maiklive
Skrevet

Jeg har mista stemmen, det er helt grumsomt:(... Jeg er en skravlebøtte uten like og har alltid masse å snakke om. Det er helt forfærdelig å ikke kunne snakke... Noen som har råd på hva man skal gjøre? hvordan få stemmen igjen fortest mulig...

Huff det må være den værste straffen jeg får som menneske.. lol

Gjest maiklive
Skrevet

Kok opp varmt vann, ha i sitron og honning.

Takk skal gjøre det med en gang.. Noen som har opplevd det samme? det er helt forfærdelig:( å ikke få prate alså

Skrevet

Takk skal gjøre det med en gang.. Noen som har opplevd det samme? det er helt forfærdelig:( å ikke få prate alså

Hold deg varm, og drikk noe varmt. Te med melk og honning er også godt. God bedring:)

Pappa Bjørn
Skrevet

Kanskje det er verste straffen for deg, men hva om det hele bunner i en form for kosmisk rettferdighet der andre skal få pleie ørene sine litt uten at du skvaldrer i et sett?*L*

Skrevet

Jeg vet! Sinnsykt irriterende! Jeg har nettopp vært en uke på ferie i Danmark, og stemmen min forsvant på vei ned dit, og kom tilbake på vei opp....grr..... Er så slitsomt å anstrenge seg for å få ut litt lyd! For ikke å snakke om at man hele tiden må gjenta seg selv fordi alle sier "Hææ?" når du prøver å si noe..

God bedring! ;)

Skrevet

Jeg har ingen gode råd, men jeg vet hvor ille det er å ikke kunne snakke. Når man er en skravlebøtte som bare _må_ prate, er det lidelse og tortur å ikke kunne gjøre det...

Syns det er ille nok å ha febermålet i munnen, jeg, for det er alltid noe jeg skal si akkurat da...

God bedring, ihvertfall!

Gjest maiklive
Skrevet

Jeg har ingen gode råd, men jeg vet hvor ille det er å ikke kunne snakke. Når man er en skravlebøtte som bare _må_ prate, er det lidelse og tortur å ikke kunne gjøre det...

Syns det er ille nok å ha febermålet i munnen, jeg, for det er alltid noe jeg skal si akkurat da...

God bedring, ihvertfall!

hehe ja ikke sant.. for meg er det ille å dra til tannlegen.. Da må man være stille leeeenge

Gjest maiklive
Skrevet

Kanskje det er verste straffen for deg, men hva om det hele bunner i en form for kosmisk rettferdighet der andre skal få pleie ørene sine litt uten at du skvaldrer i et sett?*L*

ja ikke sant.. gubben sier: det var godt med litt stilhet gitt. lol

Gjest maiklive
Skrevet

Jeg vet! Sinnsykt irriterende! Jeg har nettopp vært en uke på ferie i Danmark, og stemmen min forsvant på vei ned dit, og kom tilbake på vei opp....grr..... Er så slitsomt å anstrenge seg for å få ut litt lyd! For ikke å snakke om at man hele tiden må gjenta seg selv fordi alle sier "Hææ?" når du prøver å si noe..

God bedring! ;)

hehe også dem i danmark som har problemer med å forstå norsk sånn ellers da.. huff huff ... Har fått litt stemme igjen nå, men det høres ut som en rusten dør som går sakte opp

Skrevet

Hvis du lover å aldri, ALDRI mer skrive "verste" med æ, så skal jeg gi deg et godt råd.

Gjest maiklive
Skrevet

Hvis du lover å aldri, ALDRI mer skrive "verste" med æ, så skal jeg gi deg et godt råd.

hehe e finnmarking vet du:O) men ok... det er det verste:O) ok?

lol

Gjest togli
Skrevet

Ah, der ser du en av fordelene ved å være døv og tegnspråkbruker! Jeg slipper iallefall å bekymre meg om å miste stemmen ;o)

Skrevet

hehe e finnmarking vet du:O) men ok... det er det verste:O) ok?

lol

Duh... Skal det være en unnskylding at en er finnmarking nå, da? Men ok. Det er godt:-)

En kombinasjon av Sharp og Opera mints gjør underverker. Det veit jeg, brukte det for to uker siden, da jeg spelte tre dager i strekk på pianobar, samtidig som jeg var tett og jævlig. Kombiner det med et oppkok av fersk ingefærrot og honning, så har du en slim-killer.

Gjest maiklive
Skrevet

Duh... Skal det være en unnskylding at en er finnmarking nå, da? Men ok. Det er godt:-)

En kombinasjon av Sharp og Opera mints gjør underverker. Det veit jeg, brukte det for to uker siden, da jeg spelte tre dager i strekk på pianobar, samtidig som jeg var tett og jævlig. Kombiner det med et oppkok av fersk ingefærrot og honning, så har du en slim-killer.

jammen jammen... hehe jeg skriver på dialekt uten å tenke over det seru:O) så "verst" blir da på dialekt "værst".

Æ lover å skriv bokmål etter den hær sætninga:O)

Gjest maiklive
Skrevet

Ah, der ser du en av fordelene ved å være døv og tegnspråkbruker! Jeg slipper iallefall å bekymre meg om å miste stemmen ;o)

er du født døv , eller er du blitt det? Om du er født døv kan det ikke være så ille, da vet man liksom ikke om noe annet.. Rett meg vist jeg tar feil:)

Nestor sin mamma
Skrevet

He he,den var god,Togli =0)).Ha riktig god ferie,godt det gikk såpass bra med størstemann!Kos dere c",)

Mvh

Gjest tronder
Skrevet

jammen jammen... hehe jeg skriver på dialekt uten å tenke over det seru:O) så "verst" blir da på dialekt "værst".

Æ lover å skriv bokmål etter den hær sætninga:O)

det uttales da sannelig værst på bokmål også, så om du skal skrive på dialekt kan du likevel skrive verst. dialektskriving ser litt penere ut da.

Skrevet

Humm.. enn hvis du brekker armen(e) da? ;)

Gjest maiklive
Skrevet

det uttales da sannelig værst på bokmål også, så om du skal skrive på dialekt kan du likevel skrive verst. dialektskriving ser litt penere ut da.

nei ikke her i Finnmark... men jeg skriver ikke bevist på dialekt, det kommer vell ett og annet ord innomellom uten at jeg tenker på det. Jeg liker best å skrive på bokmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...