Gå til innhold

svigermor tok opp telefonsamtale

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur
Skrevet

med datteren. Nå lurer jeg på om hun kan ta opp når vi snakker sammen... Hun er altså rar. Så om man sier noe negativt hun kan bruke mot vedkommende har hun det på bånd. Hvor sykt er dette? Ingen tar opp telefonsamtaler vel..? Håper det var noe hun kun gjorde denne ene gangen....

Gjest en239821830
Skrevet

Å ta opp fortrolige telefonsamtaler på bånd uten at den andre vet om det, hører inget sted hjemme. Post det på psyk.forumet, og se hva slags svar du får der! Det hadde vært interessant!

Skrevet

Det er vel, juridisk sett, ikke lov?

".........................."

Skrevet

Det er vel, juridisk sett, ikke lov?

Jo, hvis man selv er den ene parten i samtalen.

Gjest alive&kicking
Skrevet

jeg tok opp samtalen mellom meg og den jeg leide leilighet hos, men det var fordi hun var helt syk i hodet. Ellers trodde faktisk ikke jeg heller at det var lov, man får jo aldri bruke det i rettsaker f.eks.

Skrevet

Jo, hvis man selv er den ene parten i samtalen.

Er du sikker på det, hvis den ene parten ikke vet at samtalen blir tat opp? Vel, jeg skal ikke krangle på det :-)

"........................."

Skrevet

Er du sikker på det, hvis den ene parten ikke vet at samtalen blir tat opp? Vel, jeg skal ikke krangle på det :-)

Hvis ikke, tok dommeren i en sak en venninne av meg var involvert i, feil avgjørelse.

Båndene ble faktisk lagt frem som bevis i saken, og godtatt.

Skrevet

Ja, så lenge én av partene vet at samtalen blir tatt opp er det lov ihht norsk lov.

Med vennlig hilsen

Gjest alive&kicking
Skrevet

Ja, så lenge én av partene vet at samtalen blir tatt opp er det lov ihht norsk lov.

Med vennlig hilsen

Vi har i dag ingen bestemmelse som direkte rammer det å gjøre hemmelig opptak av en samtale man selv deltar i. Det er heller ikke i seg selv straffbart å offentliggjøre et slikt opptak. Hemmelig opptak og/eller offentliggjøring av egen samtale vil imidlertid i visse tilfeller kunne straffes etter andre bestemmelser.

Etter straffeloven § 390 straffes den som krenker privatlivets fred ved å gi offentlig meddelelse om personlige eller huslige forhold. Etter omstendighetene kan bestemmelsen ramme offentliggjøring av opplysninger som noen har skaffet seg ved hemmelig opptak av egen samtale med en annen. Det kreves i så fall at de opplysninger som offentliggjøres gjelder «personlige eller huslige forhold». Dette må antas å omfatte mer enn det som ligger i begrepet «personlige forhold» i forvaltningsloven § 13 første ledd nr 1. Det er imidlertid intet krav om at opplysningene må være ærekrenkende

Skrevet

Hvis ikke, tok dommeren i en sak en venninne av meg var involvert i, feil avgjørelse.

Båndene ble faktisk lagt frem som bevis i saken, og godtatt.

Ok :-)

"........................"

Gjest alive&kicking
Skrevet

Ok :-)

"........................"

Det var ikke ille ment altså....jeg sakset bare noe fra internet. Har ikke peiling jeg da....

Hvorfor skriver du sånn ".........".

Ble litt nysgjerrig på det...

Skrevet

Det var ikke ille ment altså....jeg sakset bare noe fra internet. Har ikke peiling jeg da....

Mange er nyskjerrige på det, ja :-)

Skrevet

Før hadde han et sitat på slutten av hvert innlegg, men så ble folk møkk lei det, så da bytta han ut sitatet med ... og tror at vi ikke blir lei det.

Skrevet

Det fulgte telefonplugg for opptak med min nye mp3-spiller. Så nuh kan jeg også ta opp alle mine spennende telefonsamtaler med tante Olga;) Gjeeeesp!

Skrevet

Det fulgte telefonplugg for opptak med min nye mp3-spiller. Så nuh kan jeg også ta opp alle mine spennende telefonsamtaler med tante Olga;) Gjeeeesp!

Så kan du selvsagt bruke telefonsamtalene til utpressing av tante Olga, for å få hele arven testamentert til deg!

;-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...