Gå til innhold

Hva er din favoritt-rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å svare litt seriøst:

Når jeg smører så til de grader tjukt på som jeg gjør nå, så forventer jeg vel egentlig ikke at noen her skal få for seg at jeg bor i Odalen.

Altså blir det en relativt voksen overdrivelse å skrive at jeg prøver å få folk til å tro at jeg bor der.

Det er helt greit at du prøver for vi vet alle hvor du bor :o)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

21

• Dorthe

11

• Amiga

6

• Åsemor

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For å svare litt seriøst:

Når jeg smører så til de grader tjukt på som jeg gjør nå, så forventer jeg vel egentlig ikke at noen her skal få for seg at jeg bor i Odalen.

Altså blir det en relativt voksen overdrivelse å skrive at jeg prøver å få folk til å tro at jeg bor der.

Godt du skjønte det sjøl!

hehe...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og jeg som trodde det var cowboy Laila og SvenO som spelte i dag. Ble du skuffet? Det kunne jo hende at Mette Marit hadde stukket innom en tur også. Det hender jo at Haakon er innom min lokale pub så.

Har de forresten cognac på lokale der oppe? Eller går det bare i hjemmelaget?

Her går det i karsk med cognacessens!

Vi har vår egen Cowboy Susanne her oppe. Hun er en jævel på tamburinen etter en sixpack! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Godt du skjønte det sjøl!

hehe...

Skulle da bare mangle at jeg selv forstår det jeg helt bevisst skriver!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er helt greit at du prøver for vi vet alle hvor du bor :o)

Det er flere her som har bevist at jeg ikke er den dere tror jeg er, så ikke kom her og kom her!

Skrevet

Her går det i karsk med cognacessens!

Vi har vår egen Cowboy Susanne her oppe. Hun er en jævel på tamburinen etter en sixpack! :)

Oj oj oj, for et liv dere har der oppe i Odalen.

Skrevet

Det er flere her som har bevist at jeg ikke er den dere tror jeg er, så ikke kom her og kom her!

Bevist og bevist fru Blom. Jeg har da litt interne kontakter, jeg trodde du var klar over det ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bevist og bevist fru Blom. Jeg har da litt interne kontakter, jeg trodde du var klar over det ;o)

Kanskje dine kontakter bare er ledd i en større konspirasjon!

Den hadde du ikke tenkt på, nei! :)

Skrevet

Kanskje dine kontakter bare er ledd i en større konspirasjon!

Den hadde du ikke tenkt på, nei! :)

Kan man ikke stole på folk her inne eller?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kan man ikke stole på folk her inne eller?

Ingen andre enn meg! :)

Skrevet

Ingen andre enn meg! :)

Som Odøling da :o)

Nå kommer forresten soloppgangen her. Åssen er det i Odalen nå da? Skinner sola der også?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Som Odøling da :o)

Nå kommer forresten soloppgangen her. Åssen er det i Odalen nå da? Skinner sola der også?

Hvis ikke du snart gir deg med dette Odalpjattet så kommer jeg ratt til å innbille meg at jeg bor der innen natta er omme! :)

Skrevet

Hvis ikke du snart gir deg med dette Odalpjattet så kommer jeg ratt til å innbille meg at jeg bor der innen natta er omme! :)

OK, hvordan går det der du bor da? Har ikke vært der på et par år snart jeg. Kjørte forbi og kikket opp og fikk innmari dårlig samvittighet :o(

Men sånn er det. Folk kommer og går. Noen ganger bare blir det slik men det er kanskje likegreit.

Skrevet

Biffoppskrift? Hva er det for noe? Biff er biff. Den skal steikes. Det eneste man gjør er å kappe opp oksen og legge den i panna, og sørge for at den blir passe stekt.

Trenger ingen oppskrift til det! :)

(Bortsett fra til tilbehøret, selvsagt).

Det var tilbehøret jeg mente, men egentlig trengte jeg den ikke for jeg er kjempelink til å lage biff med tilbehør. :-)

Gjest alive&kicking
Skrevet

Biff med mine hvitløksgratinerte poteter.

Til dette steker man champignoner, og drikker iskald Cola.

Oh baby!

vil du dele din hvitløkspotetoppskrift med meg da???

Skrevet

Pasta med pesto og salat av tomater, basilikum, løk, bayonneskinke og mozzarella. Namnam... Vann i munnen...

Gjest uten signatur
Skrevet

Fylt baguett! Ta en baguette av den typens om er frosset. Den går ikke i stykker i bunn når den blir fyllt. Tin dem, skjær nesten helt i gjennom og pøs oppi alt du liker. Kjøttdeig eller skinkebiter, eller andre godsaker. Bacon er godt. Så må en ha litt mais, løk eller purre, ketchup eller tacosaus, tomatbiter. Ta det du liker og prøv deg fram. Så legger du osteskiver eller osterasp på toppen.

Fem minutter i ovnen på 200 grader og du har et godt mettende måltid. Håndmat også! Ypperlig til nachspiel feks. Kan oppbevres i kjøleskap før steking. Eller du kan lage klar og fryse ned. Må tines litt før steking. Sjelden vi får rester, så husker ikke helt.

Mannfolk og sultne tenåringer spiser to. Damer blir mett etter en som regel. Lettvint mat.

Gjest uten signatur
Skrevet

Samme her. Har skikkelig dilla. Men jeg bytter ut tacoskjellene med sånne lompe-dingster.

Det er utrolig godt når man lasser på med champignoner, løk, ost, mais, rømme og tacosaus.

Noen tips til andre ting man kan bruke i disse lumpene? Ikke tomat og agurk. Er ikke så glad i det.

Skal spise det igjen i morgen! :)

Du har vel kjøttdeig oppi? Som er stekt med en hel pose tacokrydder. Deilig.

I tillegg MÅ en ha litt HOT tacosaus. Vær forsiktig hvis du er tander da! Vi liker det sterkt her hjemme, skjønner du. Jalapenjos fikk du anbefalt av andre, det er også bankers for oss. Men STERKT! Samt rød chili hakket i biter. Og hvitløk. Og purre. For ikke å glemme reven ost. Eller slik ost de har i gresk salat, har glemt hva det heter. Det er kjempegodt i. Firkanta små ostebiter som ligger i lake på glass.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har vel kjøttdeig oppi? Som er stekt med en hel pose tacokrydder. Deilig.

I tillegg MÅ en ha litt HOT tacosaus. Vær forsiktig hvis du er tander da! Vi liker det sterkt her hjemme, skjønner du. Jalapenjos fikk du anbefalt av andre, det er også bankers for oss. Men STERKT! Samt rød chili hakket i biter. Og hvitløk. Og purre. For ikke å glemme reven ost. Eller slik ost de har i gresk salat, har glemt hva det heter. Det er kjempegodt i. Firkanta små ostebiter som ligger i lake på glass.

Kjøttdeig? Faen. Jeg visste jeg hadde glemt noe!

Neida, jeg bruker selvfølgelig kjøttdeig! ;)

Hot saus er også et must, men jeg synes ikke den er spesielt sterk.

Jeg har akkurat spist frokost men nå ble jeg jaggu sulten igjen! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...