Gå til innhold

Erfaringer med tannregulering i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å få regulering i en alder av 20 år. Har skjeve fortenner som gjør at det er skjenerende å smile. Har vært hos reguleringstannlege og fått bekreftet at det er mulig å regulere tennene mine med et godt resultat. Kan få "klosser" av porselen så bare strengen synes. Har noen av dere hatt regulering i voksen alder? Positive/negative erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke hatt det, men har tenkt på det selv...

Hvor mye koster det, vet du?

Skrevet

Har ikke hatt det, men har tenkt på det selv...

Hvor mye koster det, vet du?

Ligger på rundt 14000-16000 kr. Usikker på åm man kan få noe refundert på trygdekontoret... hvor gammel er du?

Skrevet

Det er sikkert ok å ha streng som voksen, men jeg hadde det som barn og tenåring, og jeg kan ikke si annet enn at tannlegen har gjort annet enn å ødelegge tennene mine:(

Han har slipt bort alt av emalje på dem, han har presset sånn nervene sammen at de har vært "bevisstløse" så lenge strengen var på og har derfor skap missfarging på tennene...

Det hele bare for at tennene mine skulle bli enda værre enn hva de var... da jeg tok av strengen på baksiden, tok det toppen to år og alle tennenene i kjeften min flyttet seg tilbake og litt til... den rette underkjeven min er idag hultetter i bulter...

Så noen anbefaling av streng vil jeg hverken gi til voksen eller barn:)

Lips1365380508
Skrevet

Det er sikkert ok å ha streng som voksen, men jeg hadde det som barn og tenåring, og jeg kan ikke si annet enn at tannlegen har gjort annet enn å ødelegge tennene mine:(

Han har slipt bort alt av emalje på dem, han har presset sånn nervene sammen at de har vært "bevisstløse" så lenge strengen var på og har derfor skap missfarging på tennene...

Det hele bare for at tennene mine skulle bli enda værre enn hva de var... da jeg tok av strengen på baksiden, tok det toppen to år og alle tennenene i kjeften min flyttet seg tilbake og litt til... den rette underkjeven min er idag hultetter i bulter...

Så noen anbefaling av streng vil jeg hverken gi til voksen eller barn:)

åh? Var det tannlegen fra helvete eller?:o)

Jeg hadde regulering som barn, og jeg kan si at jeg er _strålende_ fornøyd. Kunne ikke vært mer fornøyd. Hadde en super tannlege, som samarbeida med broren sin i usa. (tennene mine var ganske så skeive kan du si) Jeg hadde både oppe og nede. To år oppe og ett nede...Å nå mange år senere, er de fortsatt der de va da jeg tok reguleringen av, så :)

Tror jeg betalte ca. 14 000 for den..er ikke sikkert, er så lenge siden. Men fikk dekket noe av trygdekontoret, så den kom på mer enn det.

Gjest Jeg hadde det også som voksen
Skrevet

Du kan også få regulering på baksiden av tennene, men det koster en del mer enn vanlig regulering.

Når det gjelder hun som under skriver at tennene hennes flyttet seg tilbake igjen etter reguleringen, så har sannsynligvis det skjedd fordi den tynne strengen du må gå med bak tennene i mange år etter at reguleringen er tatt av, har blitt fjernet for raskt.

Ofte må man gå med den i inntil 10 år etter reguleringen sånn at tennene ikke skal flytte seg tilbake til gammel stilling.

Jo eldre du er når du har reguleringen, jo lenger må du gå med denne tynne strengen (som ikke synes og som du ikke legger merke til etter den første timen).

Du burde gå for det først som sist. Jeg vet hvordan det er å gå sånn som du går nå, og tro meg:

Du vil ikke angre!

Husk også på at både landslagstreneren i håndball og Terje Håkonsen har gått med det i voksen alder, så det er ikke så uvanlig lenger! :o)

• 2 uker senere...

Annonse

Skrevet

åh? Var det tannlegen fra helvete eller?:o)

Jeg hadde regulering som barn, og jeg kan si at jeg er _strålende_ fornøyd. Kunne ikke vært mer fornøyd. Hadde en super tannlege, som samarbeida med broren sin i usa. (tennene mine var ganske så skeive kan du si) Jeg hadde både oppe og nede. To år oppe og ett nede...Å nå mange år senere, er de fortsatt der de va da jeg tok reguleringen av, så :)

Tror jeg betalte ca. 14 000 for den..er ikke sikkert, er så lenge siden. Men fikk dekket noe av trygdekontoret, så den kom på mer enn det.

Ikke treig jeg:)

Bare borte på sommerjobb!!!

Du kan godt si at jeg hadde tannlege i fra Helvete ja!

Og det er ikke bare meg, men alle som har vært så uheldig å måtte sette seg i stolen hans uten at der er voksne med...

Torrtur rett og slett, ikke noe annet, og idag er tennene mine regelrett kastet inn i munnen på meg, før jeg begynnte hadde jeg bare litt overbitt og en ganske så rett perlerad... etterpå har han slip bort emaljen så de tar til seg alt av farge, og man kan jo ikke bare drikke vann, man må spise og:( eneste mulighet jeg har nå er falsetter, men hva koster DET liksom???

Sitter i bunn og i grunn og lurer på om jeg skal skrive en annonse i avisen etter andre som meg og som har blitt behandlet av han (har hørt masse skrekkhistorier) og gå til felles søksmål, da han har ødelaggt mange for livet:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...