Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så denne filmen i går. Utrolig interessant ja...

Mest interesant var det egentlig å se hva amerikanske barn på må spise på skolen. Var ikke akkurat matpakker eller boller der i gården nei.

Men filmen avskrekket ikke meg til å gå å ta en digg meal på mcDonalds da...

Men en MC diett? Nei takk:)

Klem,

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå er det jo heller ikke noe problem for folk flest å spise burgere i ny og ne.

Problemet åpenbarer seg først når man begynner å basere kostholdet sitt på den slags føde. Og da tenker jeg ikke bare på burgere og pommes frites - for de færreste spiser jo den slags hver dag - men mer skremmende er maten vi spiser til daglig.

Usunne middager. Masse sukker. Brus. Lettbrus. Sjokoladepålegg, prim og smøreoster. Mikromat. For mye brød, osv.

I tillegg er jo folk flest opptatt av hvordan de ser ut, og når man da plutselig opplever at hele garderoben ser ut til å ha krympet på mystisk vis, så er det greit å droppe den middagen på McDonalds, kakene, majonesen og godisen på lørdagskvelden.

Eventuelt bør man veie det ene mot det andre og stille seg spørsmålet om hva som er viktigst:

- Formene mine?

- Den ekstra nytelse potetgullet gir meg på lørdagskvelden?

Og så tar man et ærlig valg.

Men dette gjelder nordmenn. Når det gjelder amerikanere frykter jeg rett og slett at de ikke vet bedre. At det ikke er noe håp.

petter smart
Skrevet

Nå er det jo heller ikke noe problem for folk flest å spise burgere i ny og ne.

Problemet åpenbarer seg først når man begynner å basere kostholdet sitt på den slags føde. Og da tenker jeg ikke bare på burgere og pommes frites - for de færreste spiser jo den slags hver dag - men mer skremmende er maten vi spiser til daglig.

Usunne middager. Masse sukker. Brus. Lettbrus. Sjokoladepålegg, prim og smøreoster. Mikromat. For mye brød, osv.

I tillegg er jo folk flest opptatt av hvordan de ser ut, og når man da plutselig opplever at hele garderoben ser ut til å ha krympet på mystisk vis, så er det greit å droppe den middagen på McDonalds, kakene, majonesen og godisen på lørdagskvelden.

Eventuelt bør man veie det ene mot det andre og stille seg spørsmålet om hva som er viktigst:

- Formene mine?

- Den ekstra nytelse potetgullet gir meg på lørdagskvelden?

Og så tar man et ærlig valg.

Men dette gjelder nordmenn. Når det gjelder amerikanere frykter jeg rett og slett at de ikke vet bedre. At det ikke er noe håp.

Mye av problemet skyldes at folk ikke vet hva maten inneholder. Hvem vet at ketsjup og sennep inneholder opp mot 50 % sukker?

Det tilsettes sukker til nesten alle matvarer og drikkevarer. Til og med babymat inneholder store mengder sukker.

Det er ikke alltid lett å velge sunn mat.

Gjest Sniff
Skrevet

Mye av problemet skyldes at folk ikke vet hva maten inneholder. Hvem vet at ketsjup og sennep inneholder opp mot 50 % sukker?

Det tilsettes sukker til nesten alle matvarer og drikkevarer. Til og med babymat inneholder store mengder sukker.

Det er ikke alltid lett å velge sunn mat.

Når det gjelder Bergbys sennep - som folk her i Telemark (dvs. hovedsakelig de som er oppvokst her) elsker, så skjønner man _umiddelbart_ at den inneholder masse sukker! Pføy!!

Skrevet

Når det gjelder Bergbys sennep - som folk her i Telemark (dvs. hovedsakelig de som er oppvokst her) elsker, så skjønner man _umiddelbart_ at den inneholder masse sukker! Pføy!!

Huff, den er fæl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...