Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært sykemeldt og under aktiv psykiatrisk behandling i 1 år pga angst.Nylig ble jeg innvilget rehabiliteringspenger i 3 måneder. Har forstått det slik at denne ordningen kan forlenges i tilsammen 52 uker.

Men hva skjer dersom det ikke blir tilstrekkelig bedring innen den tid? Jeg har lest at det er svært vanskelig å få innvilget uføretrygd pga "lettere psykiske lidelser".Før jeg ble syk, jobbet jeg i flere år som selvstendig næringsdrivende, men måtte legge ned firmaet pga sykdommen, og jeg har ikke krav på dagpenger heller.

Blir jeg i så fall kastet ut av trygdeordningene og henvist til sosialkontoret?

Er enslig forsørger og bekymret for hva vi skal leve av dersom jeg ikke blir bedre :(

Gjest zuuul
Skrevet

Du kan etter søknad få forlenget rehabiliteringspengene etter et år også.Kjente ei som gikk på det i seks år.

Gjest bare en
Skrevet

Den dagen du ikke får rehabiliteringspenger lengere bør du søke om attføring slik at du kommer deg ut i jobb igjen.

Gjest uten signatur
Skrevet

Du kan etter søknad få forlenget rehabiliteringspengene etter et år også.Kjente ei som gikk på det i seks år.

Det har kommet mye nytt etter nyttår. Tror ikke en kan få rehab i årevis lenger. Kanskje en heller da må søke tidsbegrenset uføretrygd?

Men sannsnynligvis må en da først allikevel igjennom attføring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...