press Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Har nå vært sykemeldt og under aktiv psykiatrisk behandling i 1 år pga angst.Nylig ble jeg innvilget rehabiliteringspenger i 3 måneder. Har forstått det slik at denne ordningen kan forlenges i tilsammen 52 uker. Men hva skjer dersom det ikke blir tilstrekkelig bedring innen den tid? Jeg har lest at det er svært vanskelig å få innvilget uføretrygd pga "lettere psykiske lidelser".Før jeg ble syk, jobbet jeg i flere år som selvstendig næringsdrivende, men måtte legge ned firmaet pga sykdommen, og jeg har ikke krav på dagpenger heller. Blir jeg i så fall kastet ut av trygdeordningene og henvist til sosialkontoret? Er enslig forsørger og bekymret for hva vi skal leve av dersom jeg ikke blir bedre 0 Siter
Gjest zuuul Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Du kan etter søknad få forlenget rehabiliteringspengene etter et år også.Kjente ei som gikk på det i seks år. 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Den dagen du ikke får rehabiliteringspenger lengere bør du søke om attføring slik at du kommer deg ut i jobb igjen. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Du kan etter søknad få forlenget rehabiliteringspengene etter et år også.Kjente ei som gikk på det i seks år. Det har kommet mye nytt etter nyttår. Tror ikke en kan få rehab i årevis lenger. Kanskje en heller da må søke tidsbegrenset uføretrygd? Men sannsnynligvis må en da først allikevel igjennom attføring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.