Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i melankolsk musikk, og er stadig på jakt etter uoppdagede "perler. Jeg lurer derfor på om noen har tips til gode melankolske sanger?

Skrevet

Janis Ian - Between the lines. Absolutt vidunderlig... Elsker melankolsk musikk selv og denne blir jeg ALDRI lei. Kanskje har du noen tips å dele?

Skrevet

Janis Ian - Between the lines. Absolutt vidunderlig... Elsker melankolsk musikk selv og denne blir jeg ALDRI lei. Kanskje har du noen tips å dele?

takk for tips. Den har jeg ikke hørt, så den må jeg sjekke ut.

Gode melankolske låter er bla:

Townes Van Zandt - Like a summer thursday

Tom Waits - Martha

Goo Goo Dolls - Iris

Mercury Rev - The dark is rising

Pete Yorn - Just another girl

David Gray - Please Forgive me

John Coltrane - Lush life

Smashing Pumpkins - Landslide

Morphine - In spite of me

Damien Rice - Volcano

Cousteau - How will I know

Tindersticks - Another night in

...og listen fortsetter igrunnen...

Gjest mirill
Skrevet

takk for tips. Den har jeg ikke hørt, så den må jeg sjekke ut.

Gode melankolske låter er bla:

Townes Van Zandt - Like a summer thursday

Tom Waits - Martha

Goo Goo Dolls - Iris

Mercury Rev - The dark is rising

Pete Yorn - Just another girl

David Gray - Please Forgive me

John Coltrane - Lush life

Smashing Pumpkins - Landslide

Morphine - In spite of me

Damien Rice - Volcano

Cousteau - How will I know

Tindersticks - Another night in

...og listen fortsetter igrunnen...

Between the lines er en hel skive og mmmm. Bare herlig. Takk for tips selv:)

Bugge1365380662
Skrevet

Ble så begeistret over å høre om noen andre som elsker den platen.Den er en av mine favoritter selv om den ble gitt ut når jeg var fem eller noe slikt.

daydreamer1365380564
Skrevet

Minor Majority - Dancing in the Backyard

:)

Skrevet

Ble så begeistret over å høre om noen andre som elsker den platen.Den er en av mine favoritter selv om den ble gitt ut når jeg var fem eller noe slikt.

Den er eldgammel - men tidløs:) Ikke så mange som har hørt om henne, jeg ble introdusert gjennom mammaen min som spilte den ustanselig:)) Ikke så lett å få tak i kanskje men den kan bestilles:))

Gjest uten signatur
Skrevet

Bare nysjerrig på hva melankolsk musikk egentlig er. Kan Norah Jones regnes som melankolsk stil feks?

Da liker i såfall jeg det også.

Like a Bridge over Trouble Water - er det melankolsk?

Skrevet

Bare nysjerrig på hva melankolsk musikk egentlig er. Kan Norah Jones regnes som melankolsk stil feks?

Da liker i såfall jeg det også.

Like a Bridge over Trouble Water - er det melankolsk?

Det er få artister som er melankolsk i alt de gjør. Det er som regel enkelte sanger som er melankolske. Sangene er nedstemte, uten å bikke over til å bli sentimentale eller banale. Eric Claptons "Tears in Heaven" er et eksempel på en sang som er banal, og ikke melankolsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...