Nikki Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Jeg er veldig glad i melankolsk musikk, og er stadig på jakt etter uoppdagede "perler. Jeg lurer derfor på om noen har tips til gode melankolske sanger? 0 Siter
Mirill Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Janis Ian - Between the lines. Absolutt vidunderlig... Elsker melankolsk musikk selv og denne blir jeg ALDRI lei. Kanskje har du noen tips å dele? 0 Siter
Nikki Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Skrevet 18. juli 2004 Janis Ian - Between the lines. Absolutt vidunderlig... Elsker melankolsk musikk selv og denne blir jeg ALDRI lei. Kanskje har du noen tips å dele? takk for tips. Den har jeg ikke hørt, så den må jeg sjekke ut. Gode melankolske låter er bla: Townes Van Zandt - Like a summer thursday Tom Waits - Martha Goo Goo Dolls - Iris Mercury Rev - The dark is rising Pete Yorn - Just another girl David Gray - Please Forgive me John Coltrane - Lush life Smashing Pumpkins - Landslide Morphine - In spite of me Damien Rice - Volcano Cousteau - How will I know Tindersticks - Another night in ...og listen fortsetter igrunnen... 0 Siter
Gjest mirill Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 takk for tips. Den har jeg ikke hørt, så den må jeg sjekke ut. Gode melankolske låter er bla: Townes Van Zandt - Like a summer thursday Tom Waits - Martha Goo Goo Dolls - Iris Mercury Rev - The dark is rising Pete Yorn - Just another girl David Gray - Please Forgive me John Coltrane - Lush life Smashing Pumpkins - Landslide Morphine - In spite of me Damien Rice - Volcano Cousteau - How will I know Tindersticks - Another night in ...og listen fortsetter igrunnen... Between the lines er en hel skive og mmmm. Bare herlig. Takk for tips selv:) 0 Siter
Bugge1365380662 Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Janis Ian - Between the lines. Absolutt vidunderlig... Elsker melankolsk musikk selv og denne blir jeg ALDRI lei. Kanskje har du noen tips å dele? Ble så begeistret over å høre om noen andre som elsker den platen.Den er en av mine favoritter selv om den ble gitt ut når jeg var fem eller noe slikt. 0 Siter
daydreamer1365380564 Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Minor Majority - Dancing in the Backyard 0 Siter
Mirill Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Ble så begeistret over å høre om noen andre som elsker den platen.Den er en av mine favoritter selv om den ble gitt ut når jeg var fem eller noe slikt. Den er eldgammel - men tidløs:) Ikke så mange som har hørt om henne, jeg ble introdusert gjennom mammaen min som spilte den ustanselig:)) Ikke så lett å få tak i kanskje men den kan bestilles:)) 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 19. juli 2004 Skrevet 19. juli 2004 Bare nysjerrig på hva melankolsk musikk egentlig er. Kan Norah Jones regnes som melankolsk stil feks? Da liker i såfall jeg det også. Like a Bridge over Trouble Water - er det melankolsk? 0 Siter
Nikki Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Skrevet 24. juli 2004 Bare nysjerrig på hva melankolsk musikk egentlig er. Kan Norah Jones regnes som melankolsk stil feks? Da liker i såfall jeg det også. Like a Bridge over Trouble Water - er det melankolsk? Det er få artister som er melankolsk i alt de gjør. Det er som regel enkelte sanger som er melankolske. Sangene er nedstemte, uten å bikke over til å bli sentimentale eller banale. Eric Claptons "Tears in Heaven" er et eksempel på en sang som er banal, og ikke melankolsk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.