Gå til innhold

Kjøkken uten overskap?

Anbefalte innlegg

Gjest mirill
Skrevet

Skal fikse opp kjøkkenet og har lyst til å fjerne overskapene over den ene benken og sette opp to stål hyller isteden. Men så er det så mange som sier at jeg kommer til å angre sååå mye og at alt blir fettete og fælt.. Kjøkkenet mitt er ikke så stort og da blir det litt mer luftig og stilig tenker jeg. Og på hyllene setter jeg tallerkner og kopper som blir brukt hele tiden slik at det ikke rekker å fette ned.. Noen med erfaring her??

Og en ting til: Finnes det mursteinimitasjoner som ikke er tykkere en fliser?? Er så svak for rød slitt murstein, men kan ikke slå ned veggen for å mure opp en ny.. Må vel finnes noe som kan jukses til litt over kjøkkenbenken??

Hilsen

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

Det blir fettet og fælt. Istedet så kan du sette inn overskap med glassdører, glasshyller, og evt. et 10W halogenlys inne i selve skapet.

Du får nok murstensfliser i en av flisebutikkene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Så lenge det ikke er rett over komfyren tror jeg det kan bli veldig stilig og fint! Hun ene dama i det ene interiørprogrammet som går på tv for tida har gjort det på et par kjøkken, og det blir fint, og åpner litt opp. Men om det er rett over komfyren er det klart det blir fettete og stygt, men det kommer jo helt an på hvor mye mat du steker! Hos meg blir ingenting fettete, for komfyren blir nesten aldri brukt ;)

Mursteinimitasjoner vet jeg lite om...

Gjest sarion
Skrevet

Jeg har noen hyller som står på motsatt side av komfyren.Jeg har lite kjøkken, men det har ikke vært noe problem.Disse tallerknene bruker jeg nemlig daglig sammen med noen kopper som også står der.Og jeg bruker komfyren mye.Jeg synes at du skal gjøre et forsøk hos deg med å sette ut litt service på benken der hvor du har tenkt hyllene dine.I løpet av en uke kan du jo selv se hvor fettete/støvete det blir hos deg.

Gjest bebba
Skrevet

Jeg har tenkt de samme tankene som deg, men har ombestemt meg. Tror det blir fort fettete og stygt, og jeg er ikke den som liker å vaske hele tiden. Det blir derfor overskap i mitt kjøkken. Har falt for fliser som ligner på murstein, og de fant jeg i en fliseforretning. Bare gå rundt og spør og sjekk.

Gjest uten signatur
Skrevet

Hos oss blir det fettete over komfyren og skapene på hver side av den. Resten av skapene blir ikke seige av fett. Så det kommer an på hvor langt unna komfyren du skal ha hyllene dine.

Bruker du alt der hele tiden, erd et vel fort gjort å ta litt zalovann (fettløsende) og tørke av hyllene ganske ofte. For sikkerhets skyld.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...