Gjest kalim Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg har fått lav kalim (2,8) og det jeg lurer på er om det er veldig farlig? legen sa det var det, men han har en tendens til å overdrive. hadde i tillegg noe med syre/base balansen og hadde for høyt antall røde blodlegemer. jeg har SF. Bulimi. Hva kan jeg gjøre for å rette det opp. kan ikke akkurat si jeg føler meg i toppform, og har besvimt et par ganger. men tørr ikke si noe til noen pga redd for å bli sendt på sykehuset. men er det en måte å rette opp dette på? vil helst slippe noe pes neste gang, og skal ta prøver i morgen igjen:( neon som kan svare? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hei, Du har forstyrret elektrolyttbalansen i kroppen (kalium, natrium, osv.) - sannsynligvis pga SFen din. Elektrolyttbalansen regulerer all kommunikasjon i kroppen (og nesten alt annet), og hvis den er ute, så står du i fare for hjertestans, og mye annet. Det finnes hjelp for SF - de har et Senter for Spiseforstyrrelser i Stavanger, og du har www.iks.no - vær så snill å ta kontakt med en av dem. Pga en annen sykdom (ikke SF) så hadde jeg forstyrrelser i elektrolyttbalansen, og jeg ble faktisk "erklært død" av en hjelpepleier. Slikt kan bli alvorlig VELDIG fort. Det var ikke mange minuttene om å gjøre før jeg hadde dødd på ordentlig. Snakk med legen din - hva med å skrive det ned som et brev (hvis du ikke tør snakke med ham)? Det er ikke flaut å be om hjelp. Alt godt. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kalim Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hei, Du har forstyrret elektrolyttbalansen i kroppen (kalium, natrium, osv.) - sannsynligvis pga SFen din. Elektrolyttbalansen regulerer all kommunikasjon i kroppen (og nesten alt annet), og hvis den er ute, så står du i fare for hjertestans, og mye annet. Det finnes hjelp for SF - de har et Senter for Spiseforstyrrelser i Stavanger, og du har www.iks.no - vær så snill å ta kontakt med en av dem. Pga en annen sykdom (ikke SF) så hadde jeg forstyrrelser i elektrolyttbalansen, og jeg ble faktisk "erklært død" av en hjelpepleier. Slikt kan bli alvorlig VELDIG fort. Det var ikke mange minuttene om å gjøre før jeg hadde dødd på ordentlig. Snakk med legen din - hva med å skrive det ned som et brev (hvis du ikke tør snakke med ham)? Det er ikke flaut å be om hjelp. Alt godt. Med vennlig hilsen Uff, hørtes nesten litt farlig ut det der, men jeg tenker liksom at det aldri skjer meg. Har jo lest at man kan dø av SF, men tenker ikke at d faktisk kan bli meg det skjer. Får hjelp i bøtter og spann, har vært innlagt endel ganger, men til ingen nytte. lurer meg bare unna gang på gang og det er lite vits i å fores opp noen måneder og så går det nedover igjen. Kaster mye opp og er derfor jeg føler meg så dårlig + avf.piller og et minimalt veskeinntak. prøver å drikke litt mer men veier meg jo konstant så det blir kaos... nei, dette ble bare rør. er jeg faretruende når d gjelder kaliumen? er 2,8 så farlig? takk for svar sør:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.