Gå til innhold

Hamster med løs tann

Anbefalte innlegg

Gjest småhysterisk hamstermor
Skrevet

Hei!

Jeg er en litt hysterisk hamstermor sikkert, men hamsteren min falt ned omtrent en halvmeter, og så gnisset den veldig med tennene etterpå, og det var litt blod som kom fra munnen dens. Jeg har prøvd å undersøke munnen dens, og ser at den ene tanna er litt 'vinglete'. Jeg prøvde å gi den noe å spise etterpå for å se om den klarte å tygge det, og det gjorde den. Er det noe jeg bør passe på fordet? Jeg er nybakt hamstermor, skjønner dere ;)

monique1365380367
Skrevet

ville sjekka med dyrlegen jeg....en halv meter er langt for ett så lite dyr!....kan ha skada seg, siden den blødde!

Gjest småhysterisk hamstermor
Skrevet

ville sjekka med dyrlegen jeg....en halv meter er langt for ett så lite dyr!....kan ha skada seg, siden den blødde!

Ja..men det var bare blodspor, liksom, og den spiser jo som normalt...så jeg tror jeg ser det an i morgen, for å se om den virker plaget..men takk for svar!

Gjest Pricilla
Skrevet

En halv meter er ikke langt for en hamster å falle... De er myke i skjelettet og tåler en del. Bare uflaks at den slo tanna. Da vi hadde hamsterunger så spratt de ut fra hendene våres og føyk to meter av gårde. hendte de fikk beina vridd bakover (gikk at av ledd), men med en lite dytt var beinet på plass.. Jeg må innrømme at jeg fikk fullstendig panikk første gang det hendte. trodde benet var knekt.

Men ang. tanna ville jeg tatt en telefon til veterinæren eller dyrebutikken og hørt. At den blødde litt i munnen er ikke så farlig. Så lenge den kan spise normalt og ikke har et stort sår i munnen.

Gjest mor-til-gutt
Skrevet

Da vi hadde hamster (2 stk), klatret de både på veggen og gardinene helt opp til taket. Vi fløy til for å få tak på de, men innen det hadde de fallt ned. Dette skjedde ofte, vi hadde de ut av buret hver kveld noen timer for at de skulle få gå fritt. Aldri så jeg noe galt med de, jeg også ble vettskremt.

Jeg tror i deres opprinnelse i naturen så lever de ganske "farlig" for å si det sånn, og klatrer og faller en del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...