H.Lervik Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hei! Lurer bare på et par ting, jeg er hos legen ganske ofte og får jerntilskudd intravenøst pga stor jernmangel. I forbindelse med dette tar jeg mye blodprøver og det viser seg at jeg til stadighet har mye kreatin i kroppen. Jeg trener mye, mellom 5-7 ganger i uken og man ser en tydelig sammenhen mellom treningen og kreatin nivået. Siste blodprøve ga et kreatin nivå på 1280. Legen min blir stresset hver gang da dette kan være et tegn på hjerteproblemer etc. og at det ikke er normalt at jenter har så mye kreatin i kroppen jf min lege. I dag fikk jeg beskjed om at dette kunne skade nyrene og at jeg burde trene mindre... Men i min verden er ikke det et alternativ... mitt spørsmål er, hvorfor har jeg slike høye nivåer? Er det normalt eller farlig? Kan nivået senkes på andre måter enn at jeg slutter å trene? I tillegg sliter jeg også med at jeg får smerter i beina når jeg trener pga av hevelser. Legen har derfor gitt meg vanndrivende medisiner for han mener jeg har for mye vann i kroppen som skaper disse hevelsene. Og ja, det fungerer jeg får mindre smerter når jeg har tatt de vanndrivende medisinene. Tar de 1-2 ganger i uken, når jeg ser jeg har mye vann i kroppen, våkner ofte med store hevelser i ansiktet og kan også se/føle det på hendene. Det som plager meg er at jeg ikke sksjønner hvorfor jeg har så mye vann i kroppen, er det normalt? Og finnes det en bedre løsning enn å ta vanndrivende medisiner, jeg føler liksom ikke at årsaken til problemene er fjernet... Mvh Hilde 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeppo Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Kutt ut bruken av Kreatin. I allefall for i en periode. Du bør nok ikke bruke Kreatin i så alt for lange perioder, mener nå jeg da. Forresten, stiller du opp i styrkeløft/vektløfting i konkurranser? hvis svaret er nei, skjønner jeg ikke hvorfor du bruker kreatin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H.Lervik Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Kutt ut bruken av Kreatin. I allefall for i en periode. Du bør nok ikke bruke Kreatin i så alt for lange perioder, mener nå jeg da. Forresten, stiller du opp i styrkeløft/vektløfting i konkurranser? hvis svaret er nei, skjønner jeg ikke hvorfor du bruker kreatin. Jeg bruker ikke kreatin... jeg har for mye kreatin kinese for mye i kroppen naturlig... og nei jeg driver ikke med vektløfting... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 H. Lervik. Jeg tror at de verdiene som legen din finner forhøyet ikke er KREATIN men CREATININ. Uansett mye trening er verdiene temmelig høye. Dette sammenholdt med symptomene dine, tilsier at du bør gjennom en grundig helsesjekk hos indremedisiner og først og fremst når det gjelder nyrefunksjonen. Intravenøst jern kan også virke toxisk og behovet for dette må også sees nærmere på. Inntil dette er utredet, reduser treningsmengde og intensitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Kutt ut bruken av Kreatin. I allefall for i en periode. Du bør nok ikke bruke Kreatin i så alt for lange perioder, mener nå jeg da. Forresten, stiller du opp i styrkeløft/vektløfting i konkurranser? hvis svaret er nei, skjønner jeg ikke hvorfor du bruker kreatin. Like kurant å bruke kreatintilskudd om man f.eks trener vanlig styrketrening. (men nå var det jo ikke tilskudd som var saken her) "............................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.