Gå til innhold

Hvor mye mat?

Gjest Purka med fleskemagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg må ned 5 - 7 kilo. Har skeiet helt ut i de siste mnd og spist litt for mye av ting jeg ikke burde spise. Har tenkt nå (i dag) å spise sunnere, og mer riktig. Ønsker ikke å gå på diett, men spise meg mett og av og til kose meg med mat.

Hvor mange måltider bør ejg spise om dagen? Når bør jeg spise middag? Tenkte å spise to knekkebrød kl. 8 til frokost, lunsj kl. 11 (to brødskiver), to knekkebrød ca. kl. 15, middag ca. kl. 18.

Høres det greit ut? Er ikke særlig glad i frukt og grønt. Men bør vel spise mer av det. Hva med ett knekkebrød og en frukt kl. 15?

Skrevet

5 måltider. Litt mer til frokost enn det du skrev. Mindre smør og saus, ellers spiser du som vanlig. Bare prøver å spise sundt. Om du ikke trener prøv å gå en tur hver dag. Eller kjøp trimsykkel og tren en halvtime foran tv'en.

Skrevet

5 måltider. Litt mer til frokost enn det du skrev. Mindre smør og saus, ellers spiser du som vanlig. Bare prøver å spise sundt. Om du ikke trener prøv å gå en tur hver dag. Eller kjøp trimsykkel og tren en halvtime foran tv'en.

Burde jeg spise kveldsmat også da? Skal man ikke spise hver tredje time for å holde forbrenninga oppe eller har jeg drømt? Hva bør jeg spise mer til frokost da? Er to brødskiver ok til lunsj? Går det greit om jeg spiser varmmat og eller bør jeg holde meg til brødskiver? Hva er det seneste man bør spise? er det to eller tre timer før man legger seg?

Skrevet

Burde jeg spise kveldsmat også da? Skal man ikke spise hver tredje time for å holde forbrenninga oppe eller har jeg drømt? Hva bør jeg spise mer til frokost da? Er to brødskiver ok til lunsj? Går det greit om jeg spiser varmmat og eller bør jeg holde meg til brødskiver? Hva er det seneste man bør spise? er det to eller tre timer før man legger seg?

Burde jeg spise kveldsmat også da?

-Litt frukt/grønt og proteiner til kvelds er ikke dumt, men gjerne ikke rett før du legger deg. Enkelte lettlurte sjeler sier man ikke skal spise etter kl. 19 eller noe i den duren, ikke hør på dette.

Skal man ikke spise hver tredje time for å holde forbrenninga oppe eller har jeg drømt?

-For å gjøre det enkelt: Hver tredje time er en god regel.

Hva bør jeg spise mer til frokost da?

-Du kan gjerne spise havregrøt, med et glass KVALITETSjuice (går som én av de fem om dagen)

og et glass skumma melk til.

-Er to brødskiver ok til lunsj? Går det greit om jeg spiser varmmat og eller bør jeg holde meg til brødskiver?

-Grove brødskiver er bra. Se på ingredienslisten i butikken. Sammalt hvete og/eller rugmel bør komme høyt oppe på lista. Varmmat er for øvrig alt mulig. Hamburger er ikke ok lunsj, middagsrester fra i går er veldig bra lunsj!

Gjest sunn, vanlig middag
Skrevet

Spis et varmt måltid til dagen, ikke om kvelden (jeg spiser ofte om kvelden.. sent hjemme fra jobb). Kveldsmat må du ha; ikke for sent. Sunn mat, gjerne yoghurt/frukt/knekkebrød/müsli/brødskiver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...