Gå til innhold

Takknemmelig i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje 76 er en tallkode.

7+6=13.

Jeg tror det står for IQ.

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• maiken76

20

• serendipity

13

• Lurveline

10

• nanna

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror det står for IQ.

Hehe. Riktig så fornøyelig tråd.

Skrevet

Jeg er ikke imot fedme generelt, men vil ikke være det selv, eller være sammen med noen som er det. Fedme er det tydeligste tegnet på latskap. Men det hadde selvsagt ikke gjort meg noe om ingen var fete så det var mere pent å se på rundt omkring.

Døh, Maiken. Hva om kjæresten din la på seg noen kilo og fikk en valk eller to. Ville du dumpet ham?

Jeg skulle virkelig ønske at alle hadde minst 100 i IQ, det hadde gjort samfunnet så mye mer velfungerende dersom dere andre hadde blitt luket ut. :)

Skrevet

Kjærlighetssorg?? Kan da virkelig ikke være mulig at noen kan ha dumpet en som deg???!!!

Knis.

Gjest syrinen
Skrevet

Ja, det synes de ;-) Og da bør vi jo det,- eller NOT!

Dette er noe av det verste jeg har sett på lenge gitt. Er det bare en gjeng med unger som sitter her? Må le og for dette er noe av det barnsligste jeg har sett på lenge. Godt det finnes mennesker som tar andre mennesker for det de har inni seg og ikke utenpå. Hva om andre har en valk???? Fø 2-3-4 unger og sitt å gi dem bryst i minst 6 mnd så kan dere begynne å uttale dere om hvor stygt det er at andre har en valk eller to. Ikke minst hengebryster da... Hvor gamle er dere egentlig???

Tydligen ganske unge siden dere er så opptatt av hva andre har. Tenk heller på hva det finnes i dere selv... ganske tomt kanskje?? Synes første innlegget var kjempebra.En skal finne måter å være takknemmelig for når en kanskje ikke har en god dag. Det er en måte å overleve på og å sette humøret på plass igjen.Vet dere ikke det men må rake ned på andre fordi de tenker forskjelligt så gå til sengs tidlig som alle andre barn må. Go natt til alle dere små. Natti lulla nå

Skrevet

Døh, Maiken. Hva om kjæresten din la på seg noen kilo og fikk en valk eller to. Ville du dumpet ham?

Jeg skulle virkelig ønske at alle hadde minst 100 i IQ, det hadde gjort samfunnet så mye mer velfungerende dersom dere andre hadde blitt luket ut. :)

Da hadde jo du gått rett på dynga da.. så det hadde kanskje ikke vært så dumt nei..

Skrevet

Du uttaler deg fullstendig idiotisk, rett og slett.

Jeg synes det er ille at ikke alle mennesker har like høy utdanning som jeg, og helst like høy IQ også. (Den er målt, ja...) Lav utdanning er det tydligste tegnet på latskap (og dumskap)...

Synes du argumentasjonen min henger på greip ? Det gjør ikke din heller !

Erna Solberg er virkelig lat, ja ! (Ironi !)

"Jeg synes det er ille at ikke alle mennesker har like høy utdanning som jeg, og helst like høy IQ også. (Den er målt, ja...) "

Med høy utdannelse så burde du kanskje visst at det heter som meg, og ikke som jeg?

Men ellers var argumentasjonen din ok, latskap og lav utdanning henger nok sammen.

mariaflyfly
Skrevet

Hehe. Riktig så fornøyelig tråd.

Jeg er helt enig. :)

Skrevet

Valker kan skyldes fett, men ikke nødvendigvis for mye fett. Det er faktisk normalt å ha fett på magen, selv om man er slank ellers.

Hvis man begynner å definere "det eneste rette" som en tilstand uten noe som helst fett på magen (eller andre steder), så lager man et kroppsideal som for mange er umulig å nå, og for noen er direkte farlig å måle seg mot.

Jeg er virkelig livredd for at fireåringen min etterhvert skal begynne å forholde seg til og måle seg mot et slikt ideal, bare fordi en del (etter min mening) temmelig sprø, og sannsynligvis lite trygge mennesker hauser det opp som normalt og "riktig", og tom svarer meg med "pjuk" når jeg forteller at jeg med min normalvektige kropp med litt magefett skal på stranden i bikini.

Og det er disse menneskene som gjør at denne debatten sporer av også, og besvarer et sprudlende selvironisk innlegg med negative kommentarer.

Jeg er fremdeles glad valker ikke gjør vondt ;)

Men har man valker så må man ha for MYE fett, samme hva du trøster deg med.. Litt fett har jo alle, men det dannes ikke valker da.

Skrevet

'Fedme er det tydeligste tegnet på latskap.'

At du ikke skammer deg. Om du er umoden og dum så er ikke det engang unnskyldning for slik diskriminering av mennesker. Heldigvis har Norge lov som forbyr slikt.

Det er da fakta faen. Når man sitter på rævva og stapper i seg mat blir manfet, og man er lat. Trener man og spiser litt mindre så blir manikke feit, og er ikke så lat.

Gjest anonym, så jeg ikke blir ditt neste mål
Skrevet

"Jeg synes det er ille at ikke alle mennesker har like høy utdanning som jeg, og helst like høy IQ også. (Den er målt, ja...) "

Med høy utdannelse så burde du kanskje visst at det heter som meg, og ikke som jeg?

Men ellers var argumentasjonen din ok, latskap og lav utdanning henger nok sammen.

Det heter som jeg. Opprinnelig "som jeg har", "jeg" er subjekt i bisetningen.

Skrevet

Det heter som jeg. Opprinnelig "som jeg har", "jeg" er subjekt i bisetningen.

Det er feil, siden h*n ikke skriver setningen ut fullstendig. Er du utlending?

Gjest fortsatt anonym
Skrevet

Det er feil, siden h*n ikke skriver setningen ut fullstendig. Er du utlending?

Nei, jeg er ikke utlending, og jeg har mellomfag i norsk fra universitetet.

Du tar feil, men fortsett gjerne å protestere. Jeg gidder ikke mer.

Skrevet

Nei, jeg er ikke utlending, og jeg har mellomfag i norsk fra universitetet.

Du tar feil, men fortsett gjerne å protestere. Jeg gidder ikke mer.

Du bestod ikke da eller? Alle hører jo at det er feil. Men mange voksne nordmenn sier utrolig mye feil nå om dagen..

Gjest fortsatt anonym
Skrevet

Du bestod ikke da eller? Alle hører jo at det er feil. Men mange voksne nordmenn sier utrolig mye feil nå om dagen..

Du klarer visst å få meg til å skrive et svar til.

Sakset fra Norsk Språkråds sider:

Hva er riktig her:

"... for vanlige mennesker som deg og meg"

eller

"... for vanlige mennesker som du og jeg"?

Svar:

"Som" er en sammenlikningskonjunksjon, mens "du"/"deg" og "jeg"/"meg" er former av personlige pronomener. Hovedregelen er at et personlig pronomen ikke bøyes etter en konjunksjon. Det er derfor riktig å skrive "for vanlige mennesker som du og jeg" (dette er subjektsformene, altså de ubøyde formene).

Case closed.

Gjest Rister på hue
Skrevet

Det må være deilig å alltid ha rett! Å alltid vite best, og å være så forbanna perfekt som deg!

Skrevet

Du klarer visst å få meg til å skrive et svar til.

Sakset fra Norsk Språkråds sider:

Hva er riktig her:

"... for vanlige mennesker som deg og meg"

eller

"... for vanlige mennesker som du og jeg"?

Svar:

"Som" er en sammenlikningskonjunksjon, mens "du"/"deg" og "jeg"/"meg" er former av personlige pronomener. Hovedregelen er at et personlig pronomen ikke bøyes etter en konjunksjon. Det er derfor riktig å skrive "for vanlige mennesker som du og jeg" (dette er subjektsformene, altså de ubøyde formene).

Case closed.

Fortsatt ikke enig for det er ikke sånn folk snakker. Det er det som er så idiotisk med å studere gamle regler i språk, det er latterlig utdatert.. bortkastet tid faktisk

Skrevet

Det må være deilig å alltid ha rett! Å alltid vite best, og å være så forbanna perfekt som deg!

Ja, helt klart..

Gjest litchi
Skrevet

Fortsatt ikke enig for det er ikke sånn folk snakker. Det er det som er så idiotisk med å studere gamle regler i språk, det er latterlig utdatert.. bortkastet tid faktisk

Jeg tenkte jeg skulle svare på meg/jeg - saken, men ser at anonym osv har svart så glimrende.

Folk snakker mye feil, ja - men det betyr ikke at det er lov å skrive feil for det. Og skriftreglende gjelder inntil de endres, noe jeg med høy utdanning selvfølgelig vet :)

Argumentasjonen min om utdanning var naturligvis tåpelig, akkurat som du er det.

Ferdig med deg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...