Gå til innhold

Resttorget og realkompetanse

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker restplass
Skrevet

Hei!

Har et spørsmål og det er : Jeg har søkt via realkompetanse og kommet inn på

høgskolestudie (sykepleier) i Hammerfest. Jeg søkte imidlertid i Tromsø også og der var jeg

ukvalifisert til samme studie. Jeg vet at det er hver enkelt høgskole som

vurderer dette. Men hvis jeg skal søke på resttorg i Tromsø lurer jeg på om

jeg kan gjøre det eller ? siden jeg var kvalifisert i Hammerfest og ikke i Tromsø ? Noen som vet ? Det har seg slik at jeg ikke kan flytte til Hammerfest, så jeg skal bo i Tromsø og ville gjerne inn på et studie der via resttorget. Har prøvd å ringe samordnaopptak, men fikk ikke svar.

Fortsetter under...

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hvis du var ukvalifisert til studiet i det ordinære opptaket trur jeg nok ikke at du vil kunne komme inn på restetorget heller siden realkompetansen din allerede er vurdert som ikke bra nok for akkurat det studiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...