Gå til innhold

Gruer meg sånn...


DIXI

Anbefalte innlegg

På tirsdag skal jeg til tannlegen. Og jeg gruer meg sånn at jeg nesten ikke sover om natten. Jeg er så håpløs som det går an å få blitt!! Men angsten for tannlegestolen går visst aldri over, ser det ut til. I fjor, da jeg ble innkalt på disse tider, ringte jeg bare og sa at jeg ikke ville komme! Jeg hadde ikke krefter til å tåle påkjenningen da. Vet da søren om jeg har det nå heller. Jeg forsøker å mote meg opp til å gå. Men jeg gruer meg noe vanvittig.

Grete :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen. Denne angsten for tannlegen førte til at jeg pusset tennene så de skinte i hele barndommen og ungdommen. Det holder jeg fortsatt på med. Jeg har ganske fine tenner (faktisk).

Jeg har skiftet tannlege 180 ganger minst. Nå går jeg hos ei som er kjempetrivelig, og det har vært med på å gjøre besøket lettere for meg.

Tannleger mangler ofte psykologisk innsikt. Det har jeg sett ift. mine barn. Velg din tannlege med omhu og skift hvis han ikke gjør jobben sin bra på det mellommenneskelige plan. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør tannlegen om han/hun har noe imot at halve DOL følger deg og gir deg moralsk støtte! ;-)

Sender masse styrke til et flott menneske!

*klem fra Sør som bet min tannlege i fingeren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StepQueen

Hei Dixi!!

Lykke til!! Be tannlegen å proppe munnen din full av bedøvelse om du skal bore, så kan du gå rundt hele resten av dagen og se morsom ut. Du kan foreksempel bite nesten hull i leppa uten å merke det. Om du vil, da. Forresten så har de jo kurs for alle slags fobier og sånt nå, foreksempel flyskrekk, så kanskje du kommer over et tannlegeskrekkurs? Hvis ikke så får du avlyse tannlegetimen slik at jeg kan ta med tang og spiker på neste treff;-)

PS! Husk å få med deg en liten bil eller plastring fra skuffen til tannlegen!!

*klems*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke bare jeg som sliter med tannlegen, altså..

Om det er noen trøst så er du altså ikke alene om å være redd tannlegestolen. Det er noe av det verste jeg vet også. Sitte/ligge i en stol med en fyr hengende over meg er ikke drømmesituasjonen akkurat.

Prøvde en kvinnelig tannlege engang, men det hjalp liksom ikke noe det heller. Ekkelt å ha dem så tett innpå.

Lykke til, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat på samme måte. Det ble etterhvert ganske ille, ettersom jeg på grunn av en sykdom har svake tenner. Jeg hadde et stort hull i en tann og like før julaften i forfjor fikk jeg store smerter. Jeg ville unødig ha hele juleferien ødelagt og gikk tilslutt til en tannlege jeg hadde fått anbefalt.

Jeg måtte rotfylle, men det er faktisk den beste tannlegeopplevelsen jeg noen gang har hatt. Etter det begynte jeg å gå til han og jeg gruet meg ikke en eneste gang!

Det viktigste er å finne en tannlege du trives med. Og husk... Et tannlegebesøk skal _ikke_ være smertefullt. Kjenner du noe som kan minne om smerter, så skal du si i fra. Hører ikke tannlegen på deg, så finn en ny en! (Dette lærte jeg av tannlegen jeg stoler på.)

Lykke til, det går nok kjempefint :) Konsentrer deg om å slappe av. Og lev i nuet, ikke gå og gru deg. Tross alt er det hele over på en halvtime og da er det dumt å grue seg flere dager i forveien. Det er jo verre en selve tannlegebesøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du sitter i stolen, så tenk på meg...:-)

" holder deg i hånda hele tiden"

VET hvordan du har det. Hater å gå selv jeg, så........

Godklem til deg, og husk at jeg er med deg.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Grete!

Javell måtte bare innom..... å se om du var her!

Du får mote deg opp i tannlegestolen - og tenke på meg som skal føde.......!!!!!

Sitter nå her, med noe jeg tror er maserier, men jeg vet jo ikke....

Lykke til, du får nærmere beskjed når noe skjer!!!!

Store lykkeklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grethe:-)

Jeg synes ikke noe synd på deg pga tannlegebesøket - fordi det er jo ikke farlig:-) Gjør nesten ikke vondt engang!

Synes litt mer synd på deg fordi du gruer deg sånn...*S* Men du gruer deg nå uten grunn da! Stort sett i allefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. Denne angsten for tannlegen førte til at jeg pusset tennene så de skinte i hele barndommen og ungdommen. Det holder jeg fortsatt på med. Jeg har ganske fine tenner (faktisk).

Jeg har skiftet tannlege 180 ganger minst. Nå går jeg hos ei som er kjempetrivelig, og det har vært med på å gjøre besøket lettere for meg.

Tannleger mangler ofte psykologisk innsikt. Det har jeg sett ift. mine barn. Velg din tannlege med omhu og skift hvis han ikke gjør jobben sin bra på det mellommenneskelige plan. :o)

Dere er helt skjønne - hele gjengen!! Tusen takk for alle de fine svarene, og støtten. Skal tenke på dere når jeg ligger der! Likte forslaget til Sør, om å ha dere med alle sammen... hehe

Gleder meg mest til å være ferdig med det, for det er en så vanvittig god følelse av å ha mestret en situasjon som jeg mest av alt har lyst til å unngå - for resten av livet!

Grunnen til tannlegeskrekken er jo selvsagt at stillingen minner så vanvittig mye om voldtekten, da jeg lå bakover i et bilsete. Klarer ikke å la være å blande situasjonene, slik at plutselig BLIR tannlegen voldtektsmannen. Det er helt ufattelig vanskelig. Jeg vet jo at hun ikke har tenkt å drepe meg, men det føles slik for det. Huff. Tror faktisk at tannlegen gruer seg enda mer til at jeg kommer! *smiler*

Modig hilsen og klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt skjønne - hele gjengen!! Tusen takk for alle de fine svarene, og støtten. Skal tenke på dere når jeg ligger der! Likte forslaget til Sør, om å ha dere med alle sammen... hehe

Gleder meg mest til å være ferdig med det, for det er en så vanvittig god følelse av å ha mestret en situasjon som jeg mest av alt har lyst til å unngå - for resten av livet!

Grunnen til tannlegeskrekken er jo selvsagt at stillingen minner så vanvittig mye om voldtekten, da jeg lå bakover i et bilsete. Klarer ikke å la være å blande situasjonene, slik at plutselig BLIR tannlegen voldtektsmannen. Det er helt ufattelig vanskelig. Jeg vet jo at hun ikke har tenkt å drepe meg, men det føles slik for det. Huff. Tror faktisk at tannlegen gruer seg enda mer til at jeg kommer! *smiler*

Modig hilsen og klem fra Grete :-)

Hei,

Du skriver: "Tror faktisk at tannlegen gruer seg enda mer til at jeg kommer!"

Mulig tannlegene har et eget forum der de skriver om hvordan de *gruer* seg til bestemte pasienter kommer! ;-)

"Åååh nei, ikke henne en gang til! Hun som sparket meg, enda jeg hadde satt 3 dobbel bedøvelse!"

Også får de svar fra andre trøstende tannleger som minner dem på at "hun har sikkert vært flink å pusse tennene, så hun blir nok ikke sittende så lenge"! :-)

Tenker på deg!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Tror faktisk at tannlegen gruer seg enda mer til at jeg kommer!"

Mulig tannlegene har et eget forum der de skriver om hvordan de *gruer* seg til bestemte pasienter kommer! ;-)

"Åååh nei, ikke henne en gang til! Hun som sparket meg, enda jeg hadde satt 3 dobbel bedøvelse!"

Også får de svar fra andre trøstende tannleger som minner dem på at "hun har sikkert vært flink å pusse tennene, så hun blir nok ikke sittende så lenge"! :-)

Tenker på deg!

*klem*

Hehe, du kan jo få sagt det da!

Forresten, du er klar over at vi skal være brudepiker for Yoplait 1.6.2002??!! Gleder meg SÅNN til å se deg i rosa tyll! hihi

Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kan jo få sagt det da!

Forresten, du er klar over at vi skal være brudepiker for Yoplait 1.6.2002??!! Gleder meg SÅNN til å se deg i rosa tyll! hihi

Grete :-)

Hvor mye tror du de betaler for at jeg IKKE skal komme i sjokkrosa tyll? *S* (Jeg gir pengene til DIXI!)

Et annet emne som må debatteres er om kirken er i ruiner før eller kun ETTER et slikt bryllup med oss to tilstede!

*sender masse styrke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med tannlegen ...jeg syns det er pyyyton å gå til tannlegen. Har skikkelig angst .. Får ikke sove før jeg skal dit, enda jeg vet jo innerst inne at jeg kommer til å tenke i ettertid at "Jøss, var det så greit?", men det hjelper meg lite på forhånd ..

Om ikke vi alle får være med deg til tannlegen, så kan vi jo være med i tankene i hvert fall :)

Det går helt sikkert bra, Grete :) Lykke til :)

*Mange klemmer* fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Måtte utsette tannlegetimen da det dukket opp et superviktig møte som jeg bare MÅTTE være med på! hehe :-)

Så nå kan jeg vente et par uker til med å grue meg. Men jeg SKAL gå altså, bare ikke enda....

Lystig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...